VYBERTE SI REGION

Průzkum ukázal: Češi tuzemskému fotbalu nevěří

Praha - Více než polovina lidí si myslí, že český fotbal není důvěryhodný.

3.11.2011
SDÍLEJ:

Mimořádná valná hromada Fotbalové asociace České republiky (FAČR).Foto: ČTK/Michal Doležal

Fotbal aktivně hraje nebo aktivně sleduje 73 procent mužů a některému klubu fandí jedna třetina populace. Vyplývá to z průzkumu, který si v uplynulých týdnech nechala udělat Fotbalová asociace České republiky (FAČR) a její marketingový partner společnost STES. FAČR nyní hodlá výsledky podrobně zanalyzovat a připravuje projekty, jejichž hlavním cílem je přivést k fotbalu větší počet mladých lidí.

Sociologický průzkum, který dnes asociace představila na tiskové konferenci v Praze, zmapoval postavení fotbalu ve společnosti, jeho vnímání lidmi i vztah k dalším sportům. Výzkumu agentury STEM/Mark se v průběhu září zúčastnilo tisíc lidí, jako sekundární data pak byl použit výzkum od agentury Median, která v první třetině roku oslovila asi 7500 lidí.

"Pro nás je opravdu důležité, abychom věděli, jaká je současná situace. Právě proto se zacílilo. Chceme vědět některá data, abychom se z nich mohli nějakým způsobem odpíchnout, stanovit si nějaké strategické cíle a pak je plnit," řekl ČTK generální sekretář FAČR Rudolf Řepka.

Z výzkumu vyplynulo, že 57 procent oslovených lidí považuje český fotbal za nedůvěryhodný. Nejvíce ho podle názoru dotázaných poškozují různé kauzy a korupce. "Nejsou to dobrá čísla, to nebudu zastírat. Překvapilo mě to. Probíhala tu určitá kauza, kvůli níž procenta asi narostla," připomněl Řepka korupční kauzu kolem Olomouce a Bohemians Praha.

Ze studie také vyšlo najevo, že fotbal je společně s hokejem stále nejoblíbenějším českým sportem. Mezi nejlépe hodnocené složky fotbalu patří podle respondentů úspěchy českých týmů, informace v médiích nebo úspěchy krajánků v zahraničí. Nejoblíbenějšími kluby jsou pražská "S" Sparta a Slavia, s odstupem následují Baník Ostrava a Viktoria Plzeň. Fotbal pravidelně hraje nebo hrávala třetina mužů.

Výzkum sledoval také celkový postoj populace ke sportu. Ten je důležitý pro 57 procent dotázaných, v současnosti sportuje 28 procent dospělé populace.

FAČR chce však přivést k pohybu především mládež. "Nejprve musíme výzkum prostudovat, přinést ho na výkonný výbor a stanovit si cíle. Každopádně půjde o zaměření na mládež, na posílení tělesné výchovy ve školách, přinést tam ten fotbal," uvedl Řepka.

Asociace chystá řadu projektů: už spustila Fotbal proti obezitě, zaměřený na druhý stupeň základních škol, nebo Pohár Josefa Masopusta. Už dlouho pak probíhá McDonalds Cup pro první stupeň.

Autor: ČTK

3.11.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Veterinární správa varuje chovatele před ptačí chřipkou

Benešov – Odbor životního prostředí na základě výzvy Státní veterinární správy upozornil občany a zvláště drobnochovatele drůbeže na výskyt ptačí chřipky. „V současné době se už v několika státech Evropy objevila řada případů vysoce patogenní ptačí chřipky u volně žijících ptáků i v chovech drůbeže," uvedl vedoucí odboru Tomáš Heřmánek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies