VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama na dresech německým fotbalovým klubům vynáší

BERLÍN - Minimálně devadesát milionů eur přiteče v nadcházející sezoně do klubů německé fotbalové bundesligy. Natolik si podle agentury SID cení sponzoři hlavní reklamní prostor na hrudích fotbalových hvězd.

25.7.2007
SDÍLEJ:

Bayern si díky reklamě Deutsche Telekom přijde až na 20 milionů eur.Foto: DENÍK

Největší kus z toho ukrojí mnichovský Bayern, kterému vyplatí Deutsche Telekom až 20 milionů eur, dokonce ještě více by mohlo vydělat Schalke. Naopak slabší kluby musí vystačit s desetinou.

Německý fotbal je jedním z nejbohatších na světě a suma, která se může vyšplhat v přepočtu až na tři miliardy korun, to jen potvrzuje.

Reklama na dresech se přitom v bundeslize objevila teprve v roce 1973. Za své logo na hrudi fotbalistů Eintrachtu Braunschweig tehdy musel zaplatit výrobce likérů Jägermeister "jen" sto tisíc marek. Za čtyřiatřicet let se sumy zvedly takřka astronomicky a hlavní reklamní místo na dresu loňského vicemistra Schalke přijde ruský těžařský gigant Gazprom minimálně na 12 milionů eur ročně, v závislosti na úspěchu v lize a pohárech ale může jít i o dvojnásobek.

Podobně štědrý byl i mecenáš mnichovského Bayernu, ostatní jsou až na výjimky o poznání skromnější, ani loňský mistr VfB Stuttgart nevyinkasuje více než 6,5 milionu eur. Dresu nováčka z Karlsruhe si cení sponzoři na půldruhého milionu, ještě o něco méně dostane Chotěbuz, klub z ekonomickými problémy sužované Lužice.

V německém fotbalu se angažují hojně i dopravní společnosti. Hned dva kluby obléknou spolu se svými dresy i loga aerolinek, připočítat lze fotbalisty Eintrachtu Franfurt, sponzorované tamním letištěm. Angažují se i státní železnice Deutsche Bahn, za čestné místo na dresu Herthy Berlín vyplatí osm milionů eur a navíc jí budou zajišťovat i logistiku a přepravu, podobně jako to dělají i v brémském Werderu a v Eintrachtu.

25.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies