VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Synot Tip přinese fotbalové lize 10 milionů

Praha - Synot ve sponzorském portfoliu ligy nahradí konkureční společnosti Tipsport a naposledy Sazku, které na pozici partnerů figurovaly dřív.

29.7.2011
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek. Foto: DENÍK

Novým partnerem první fotbalové ligy, jejíž 19. ročník startuje v pátek, se stala sázková společnost Synot Tip, která už podporuje i reprezentaci a zaštítila Superpohár. Firma se zavázala, že do nejvyšší soutěže za rok přinese sumu ve výši deseti milionů korun.

Synot ve sponzorském portfoliu ligy nahradí konkureční společnosti Tipsport a naposledy Sazku, které na pozici partnerů figurovaly dřív. Generálním partnerem zůstává Plzeňský prazdroj, podle jehož piva Gambrinus se celá soutěž jmenuje. Firma podle odhadů ročně do ligy investuje sumu pohybující se kolem 70 milionů korun.

Marketingová společnost Fotbalové asociace České republiky (FAČR) společnost STES ročně díky výnosům z televizních a marketingových práv do první ligy "napumpuje" kolem 143 milionů korun, dalších 20 putuje do druhé nejvyšší soutěže. "Není koruna, která by šla jinam. Všechno dostávají kluby," řekl na tiskové konferenci před startem ligy David Dušek, ředitel STES.

Prémie pro vítěze ligy zůstane stejná jako v minulé sezoně, kdy si vítězná Plzeň přišla na 15 milionů korun. Každý klub si také přijde na určitý obnos také právě za prodej televizních práv a může si přilepšit i celkovým umístěním.

Systém rozdělování byl v minulosti takový, že tým na osmém místě přesně v polovině ligy dostal přibližně šest a půl milionu korun, kluby v tabulce nad ním si přišly na sumy v řádech o desítky až stovky tisíc vyšší, mužstva od devátého místa dolů inkasovaly zase naopak méně než šest a půl milionu a také zde byl celkový obnos odstupňován dle konečného umístění.

Podle Duška je o českou ligu mezi sponzory zájem, situaci zlepšilo i to, že z každého ligového kola se vysílají živě čtyři přímé televizní přenosy. Nejinak tomu bude i v letošní sezoně.

Páteční přenosy zajišťuje Nova Sport, sobotní pak veřejnoprávní ČT4, nedělní Sport 2 a pondělní dohrávky opět ČT4. Televize si vybírají "své" duely podle ředitele profesionálního fotbalu FAČR Iva Lubase přibližně s šestnáctidenním předstihem, právo první volby má Česká televize, pak si zápas vybírá Nova, Sport 2 a čtvrtý přenos je opět na přání ČT.

Autor: ČTK

29.7.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc úspěšně střídá starty na krátké a dlouhé dráze

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies