Galerie: Škodovky "ve vůni", které jsou právě teď na prodej

Škoda Felicia. Léto už je sice pryč, ale na koupi kabrioletu Felicia není nikdy špatná chvíle. Zrovna tenhle oblíbený skvost totiž roste na ceně snad každým dnem. Za kousek z roku 1961 chce majitel 620 tisíc korun. Cenovka je už dneska vskutku odůvodnitelná. Auto nebylo nikdy havarované a je po kompletní renovaci, možná proto je i uváděno pouze 1000 najetých kilometrů. Karoserie i vnitřek vozu jsou v naprosto perfektním stavu. Dle hodnoty výkonu to vypadá, že se navíc jedná o výkonnější verzi Super, která pod kapotu dostala jedenáctistovku o výkonu 54 koní (40 kW), na rozdíl od standardních 50 koní (37 kW). Škoda 1202 STW. Pětimístné kombi, známé pod přezdívkou „stejšn“, je dnes opravdovou raritou. Tím více, pokud se jedná o takto zachovalý exemplář, který prošel kompletní renovací. Pastelově modrý kombík z roku 1967 má tradičně pouze třídveřovou karoserii, ale zato poměrně velký zavazadlový prostor. Kromě karoserie je pak důkladná renovace znát i v interiéru, kde jsou nové potahy a polstrování. Zajímavostí je, že tahle škodovka měla ve výbavě i staromódní startovací kliku. Normálně pak byla do roku 1969 vepředu umístěna dvanáctistovka o výkonu 37 koní (35 kW). Kdo by čekal za stylový kombík „ranec“, plete se. Cena je pěkných 110 tisíc korun. Škoda 1000 MB. „Embéčko“ je už československou legendou nižší střední třídy. Jeho elegantní design byl oblíbený tehdy v šedesátých letech a je oblíbený i dnes. Tento kus z roku 1967 prošel před třemi lety renovací a vypadá bezchybně. Od té doby toho najezdil málo, přesněji jen kolem 2000 km. Skvělé taky je, že majitel se případně nebojí doložit kompletní informace o proběhlých úpravách. Dle udávaných hodnot by se mělo jednat o méně výkonnou verzi ještě s litrovým čtyřválcem o 48 koních (35 kW). Cena je otevřena ke smlouvání, v dnešní době je ale možné čekat konečnou cenovku i přes půl milionu korun. Škoda 110 LS. Ve zdravé kondici a připravena na rodinnou dovolenou za hranice domoviny, přesně takhle vypadá zachovalá „stodesítka“ ze Slovenska. Dle majitele byla doteď garážovaná a sloužila v jedné rodině. Tohle čtyřoko z roku 1973 je navíc tou nejvyšší verzí s motorem pocházejícím z kupé 110 R. Vzadu je tedy jedenáctistovka o 62 koních (46 kW). Skvělými prvky jsou pak určitě dobová zahrádka a dlouhá anténa vepředu. Originální stav, všechno má být funkční a nejeto přibližně 75 tisíc kilometrů. Třešničkou je nakonec samotná cena, která vtipně poukazuje na samotný model. Majitel by totiž 110 LS rád poslal do světa za cenu přesně 110 tisíc korun. Škoda 110 R. Pastelově žluté „erko“ s bílými bočnicemi na pneumatikách přímo křičí sedmdesátými léty. Tohle přitom vypadá, jakoby zrovna sjelo z výrobní linky. Aby taky ne, kousek z roku 1978 prošel celkem nedávno kompletní renovací. Proběhla repase motoru, náprav, brzd a karoserie dostala nové plechy, kde bylo třeba. Nový je proto i onen úžasný lak. Jen pro připomenutí, vzadu sídlí jedenáctistovka o výkonu 62 koní (46 kW), která dokázala kupé rozjet přes 140 km/h. Cenu majitel stanovuje dohodou. Když bude ale chtíč dostatečně velký, dohodnete se vždycky. Přestože podobně zachovalé 110 R se dnes mohou pohybovat klidně od půl milionu korun a výše. Škoda 105. Sněhobílá „stopětka“ je další autem, který byste mohli z fleku umístit do muzea. Absolutně čistý kus z roku 1981 má dokonce barevně ladící disky s poklicemi. Jak byste čekali, auto prošlo renovací, přičemž byl nově postaven i známý litrový motor o 45 konících. Karoserie má nový lak, podvozek byl ošetřen proti korozi a k autu dostanete původní dokumentaci. Nakonec je dobré vědět, že tahle škodovka byla v dobrých rukou jistého nadšence a sběratele, a i když na to nevypadá, má najeto jen 20 741 kilometrů. Majitel za ni chce rovných 100 tisíc korun. Škoda Rapid. Kupé Rapid zná každý, ale v případě tohoto exempláře jde o trochu raritnější záležitost. Verze Rapid 120 byla totiž slabší alternativou k verzi 130, tudíž nebyla tolik populární a nakonec se jí vyrobilo jen kolem dvou tisíc kusů. Tento zachovalý exemplář je také hned sedmým kusem, který v roce 1984 vyjel z výrobní linky v Kvasinách. Jak napovídá označení, vzadu je uložený motor pocházející ze Škody 120, tedy dvanáctistovka o výkonu 58 koní (43 kW). Najeto má pouze 6 863 km a po celou dobu vůz vlastnila jedna rodina. Na ceně se budete muset s majitelem dohodnout. Podle dnešních cen to ale vidíme kolem hranice 100 tisíc korun, popravdě možná ještě víc. Škoda Favorit. Známé „fáčko“ letos slaví 30. let a nyní je asi ta nejlepší chvíle, jestliže přemýšlíte nad koupí zachovalého kusu, který by do budoucna mohl navýšit svou hodnotu. Levnější už totiž nebudou. Tady jde přitom už o sběratelský kousek z roku 1993 a s najetými 22 666 kilometry. Původní plechové disky by možná zasloužily omladit, ale tento nedostatek je vyrovnán zachovalou karoserií v původním zelenomodrém laku. Auto je po prvním majitelce a dostanete k němu i dobové registrační značky. Výkonnostně jde o verzi s třináctistovkou o výkonu 58 koní (43 kW). Cenovka? Ještě stále rozumných 120 tisíc korun.