Co se změní a co zůstane při starém, můžeme ovšem pouze hádat. Rozhodne nový majitel. Možná budou Američané a spol. vařit české pivo. A možná budou Češi vařit nějaké americké europivo! Nový vlastník může ponechat značku a přesunout výrobu někam za levnou pracovní silou, ale může také investovat v Plzni, a považovat si toho, že je u nás vedle dlouhé tradice i levná pracovní síla. Zda, co a za kolik se bude vařit v Plzni je nadnárodní věc, do které nemáme co mluvit.

Štěstí je, že starostí nových vlastníků bude na pivovarech, které si kupují, vydělat. Z toho plyne, že nám nemohou navařit něco, co bychom nepili, anebo na co bychom neměli. Čeká je silné konkurenční prostředí s nadprůměrně náročným a podprůměrně zámožným zákazníkem. Plzeň nebude pro belgicko-brazilské Američany snadným soustem. Jejich šance budou tím větší, čím méně budou iniciativní a inovativní, pokud jde o pivo, které vyrábíme a pijeme. Asi to s námi nebudou mít úplně jednoduché, měli by se obrnit trpělivostí, aby svou investici nelitovali. Pro Anheuser- Busch je mimochodem dobře, že se zmocňuje Plzně, která má pro Američany slabost, nikoli Českých Budějovic.