VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Televizní povinnost

Vedení České televize přišlo s žádostí o navýšení televizního poplatku. V diskusi na toto téma, vedené na www.denik.cz , nebyl jediný příspěvek, který by navýšení příspěvku podpořil!

4.10.2008 47 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Většinu diskutujících naopak rozčiluje už ten existující. Nespokojenci vyčítají České televizi buďto program „na který se nedá dívat“, anebo servilnost vůči politikům. Lidem, kteří se z těchto důvodů na ČT nedívají, není jasné, proč platit něco, co nekonzumují. Je to smutný stav, protože idea veřejnoprávní televize je dobrá. Má to být televize občanů, nikoli státu či obchodníků.

To, co se objeví na obrazovce, nám nemá propagandisticky vymývat mozky ani nás nahnat do supermarketů. Lidé, co dělají veřejnoprávní televizi, ji mají dělat pro nás, být nám k užitku a my bychom měli poznat a oceňovat, že tomu tak je. Jsou dvě možnosti, jak usilovat o přízeň diváka. Programem, který ho zaujme, anebo reklamní kampaní, ve které televize sama sebe pochválí.

Podstatné ale je, že pokud veřejnoprávní média nepřesvědčí své diváky, že potřebují i něco jiného, než seriály na pokračování, zábavné debaty s celebritami anebo soutěže, pak není jasné proč má taková televize existovat. Neexistuje nakonec proto, že ji prostřednictvím televizní rady mají pod kontrolou politici? Není tomu nakonec tak, že koncesionář platí politikům mediální prostor, ve kterém se předvádějí a ve kterém se líčí svět tak, jak se to hodí vrchnosti? Působí-li to na mnoho lidí takto, budou lidé z televize marně volat „Není to tak, jak to vypadá!“ Když se před časem politici snažili televizi ovládnout, anebo ji salámovou metodou privatizovat, našla Česká televize u lidí silné zastání.

Nyní se zdá, že by privatizace ČT lidem příliš nevadila, ale politici už po privatizaci nevolají. Proč také, když je to „i“ jejich televize! Zbývá vysvětlit, jak se stalo, že se za zájem občana úspěšněji než ČT často bere třeba soukromá Nova. Není to tím, že privátní televize, která „prodává“diváky inzerentům, vycítila, že péčí o věci veřejné zvýší sledovanost? V ČT si novinář péčí o věci veřejné (tedy rýpáním do vosích hnízd) může vysloužit leda pověst potížisty… ČT vsadila na imidž pohodářů. Kdo je potřebuje? Koncesionář?

Autor: Ivan Hoffman

4.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 47
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4 7

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Prezident Milos Zeman jmenoval 24. května na Pražském hradě Ivana Pilného ministrem financí.
AKTUALIZOVÁNO
16 12

Ve vládě skončil Andrej Babiš, Pilný dokončí jeho misi

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Audit Deníku: Miliardy z hazardu. Připraví se o ně města?

/INFOGRAFIKA, ANKETA/- Česko, jako hazardní ráj uprostřed Evropy. Smutné přízvisko „zdobí" naši zemi už léta. Podle dat z minulého týdne je nyní v Česku přesně 59 033 různých herních automatů. Jen v Praze je tolik „beden" jako v celém Německu (cca 5500).

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Americký prezident Donald Trump je v Bruselu. Na programu má to, co jeho tým popisuje jako „těžké" rozhovory s dalšími členy vojenské aliance NATO. Trump se také má setkat s úředníky Evropské unie. Postoj amerického prezidenta vůči NATO a EU zůstává kritický.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies