Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dozor a šikana

Mezi poslanci převládl názor, že smyslem pokutování za překročení povolené rychlosti, je u městských strážníků spíše snaha obrat řidiče o peníze, nežli zvýšit bezpečnost.

27.6.2008 11 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Dopravní experti ovšem tvrdí, že zmíněná šikana zvýšila bezpečnost. Nabízí se řada otázek. Má smysl lpět na svobodě, i když se za to platí nehodami a životy? Ale také: Má smysl vyšší bezpečnost, je-li dosažena šikanou? Doopravdy nelze garantovat bezpečnost při zachování svobody? Poslanci zvolili jednoduchý způsob, jak potíž řešit – odebrali městským policistům pravomoc měřit.

Kde ale berou jistotu, že státní policisté řidiče šikanovat měřením nebudou? A proč se poslanci nepokusili právně kvalifikovat, co je dozor nad pravidly a co je šikana, která se za pravidla ukrývá? Z poslanecké sněmovny směřuje nový zákon o policii do Senátu. Tam se jistě také bude debatovat o tom, zda má městská policie měřit rychlost, či nikoli. A ovlivnit jejich rozhodnutí mohou i sami městští policisté, pokud přestanou s šikanou a od nynějška se soustředí výhradně na korektní dozor. Jenomže jak to udělat? Zákon jim asi nepomůže, toho se i dosud při vybírání pokut drželi. Možná by měli do terénu přizvat ty poslance, kteří bojují proti šikaně. Aby policistům předvedli, jak si v praxi představují „nešikanózní“ dozor. Jako příklad se uvádí například měření těsně za vjezdem do obce. Je to přísné? Záludné? Pak ať zákonodárci přijmou novelu, ve které bude stát, že řidič v úseku třeba 214 metrů za tabulí s názvem obce smí překročit povolenou rychlost nejvýše o řekněme 17 km/hod.

Není přeci logické, aby se cosi vymáhalo anebo tolerovalo na základě pouhého subjektivního hnutí mysli. Konec konců jde hned o dvě priority: o zdraví a peníze. Abychom mohli poslance s čistým svědomím pochválit za jejich boj proti pokutám, měli by uzákonit něco, co pokuty činí zbytečnými. Když už mají tu slabost pro jednoduchá řešení, mohli by kromě měření rychlosti vozidel, zakázat i řízení vozidel! Auto, které nevyjede, nepřekročí rychlost, nebude tedy co pokutovat a současně nehrozí žádný masakr. Ale než taková šikana, možná by stačilo dát řidičům na výběr. Jezdit buďto podle pravidel, anebo vůbec. Proč se zdržovat pokutami?

Autor: Ivan Hoffman

27.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Airbus A319 ve službách české vlády
6 5

Za zraněnou Češkou do Káhiry míří vojenský speciál s lékaři

 údajnou korupci při nákupu obrněných vozidel Pandur pro českou armádu má jít lobbista Marek Dalík na pět let do vězení.
AKTUALIZOVÁNO
3 11

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Stezky do oblak jsou hitem českých hor. Porovnali jsme, která je nejlepší

Dopravní zácpy, přeplněná parkoviště a fronty u pokladen. To vše způsobilo nedávné otevření Stezky korunami stromů u Janských Lázní v Krkonoších. Celkem jsou tyto unikátní rozhledny v Česku a blízkém okolí již čtyři a bez nadsázky se z nich staly turistické hity našich hor. Udělali jsme pro vás jejich srovnání, které nabízejí nejlepší výhledy nebo adrenalinové atrakce. 

Dívka vysílala autonehodu on-line, její sestra nepřežila

V neděli měla Jacquelina Sanchezová slavit patnácté narozeniny. Místo toho se s ní budou nejbližší a přátelé loučit na pohřbu. Jela v autě se starší sestrou Obdulií. Ta se však nevěnovala řízení a vysílala jízdu přes mobil živě do éteru. Havarovala a mladší sestra nehodu nepřežila.

AKTUALIZOVÁNO

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Pět let vězení a trest ve výši čtyři milionu korun dostal Marek Dalík za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu. Státní zástupce Jan Kořán pro lobbistu navrhoval dokonce sedmiletý trest a pokutu 21,9 milionu.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení