Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dozor a šikana

Mezi poslanci převládl názor, že smyslem pokutování za překročení povolené rychlosti, je u městských strážníků spíše snaha obrat řidiče o peníze, nežli zvýšit bezpečnost.

27.6.2008 11 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Dopravní experti ovšem tvrdí, že zmíněná šikana zvýšila bezpečnost. Nabízí se řada otázek. Má smysl lpět na svobodě, i když se za to platí nehodami a životy? Ale také: Má smysl vyšší bezpečnost, je-li dosažena šikanou? Doopravdy nelze garantovat bezpečnost při zachování svobody? Poslanci zvolili jednoduchý způsob, jak potíž řešit – odebrali městským policistům pravomoc měřit.

Kde ale berou jistotu, že státní policisté řidiče šikanovat měřením nebudou? A proč se poslanci nepokusili právně kvalifikovat, co je dozor nad pravidly a co je šikana, která se za pravidla ukrývá? Z poslanecké sněmovny směřuje nový zákon o policii do Senátu. Tam se jistě také bude debatovat o tom, zda má městská policie měřit rychlost, či nikoli. A ovlivnit jejich rozhodnutí mohou i sami městští policisté, pokud přestanou s šikanou a od nynějška se soustředí výhradně na korektní dozor. Jenomže jak to udělat? Zákon jim asi nepomůže, toho se i dosud při vybírání pokut drželi. Možná by měli do terénu přizvat ty poslance, kteří bojují proti šikaně. Aby policistům předvedli, jak si v praxi představují „nešikanózní“ dozor. Jako příklad se uvádí například měření těsně za vjezdem do obce. Je to přísné? Záludné? Pak ať zákonodárci přijmou novelu, ve které bude stát, že řidič v úseku třeba 214 metrů za tabulí s názvem obce smí překročit povolenou rychlost nejvýše o řekněme 17 km/hod.

Není přeci logické, aby se cosi vymáhalo anebo tolerovalo na základě pouhého subjektivního hnutí mysli. Konec konců jde hned o dvě priority: o zdraví a peníze. Abychom mohli poslance s čistým svědomím pochválit za jejich boj proti pokutám, měli by uzákonit něco, co pokuty činí zbytečnými. Když už mají tu slabost pro jednoduchá řešení, mohli by kromě měření rychlosti vozidel, zakázat i řízení vozidel! Auto, které nevyjede, nepřekročí rychlost, nebude tedy co pokutovat a současně nehrozí žádný masakr. Ale než taková šikana, možná by stačilo dát řidičům na výběr. Jezdit buďto podle pravidel, anebo vůbec. Proč se zdržovat pokutami?

Autor: Ivan Hoffman

27.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve vlaku, který jel večer 22. září z Brna směrem na Blansko, se stala vražda.
AKTUALIZOVÁNO
9 4

Střelba ve vlaku: policisté zadrželi podezřelého z vraždy, má to být narkoman

Ilustrační foto

Čech se zranil při pádu v rakouských Alpách. Je ve velmi vážném stavu

SLEDUJEME ON-LINE / AKTUALIZOVÁNO

Německé volby vrcholí. Odvolila již i kancléřka Angela Merkelová

/FOTOGALERIE/ Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Kobyla spadla do díry u bazénu. Před utonutím ji zachránili hasiči a jeřáb

/FOTOGALERIE/ V technické šachtě bazénu se zaklínil kůň v Lelekovicích na Brněnsku. V neděli ráno našel majitel kobylu uvězněnou v šachtě s otvorem o průměru zhruba metr a půl. V následujících minutách nastalo drama, prostor se totiž začal plnit vodou z přilehlého bazénu, podle hasičů patrně kvůli poškozenému potrubí.

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Jak na vlastní máslo? To jsme si vyzkoušeli v redakci Deníku.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

/ANKETA/ Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení