Kempy prý nově lákají na komfort, luxus, bohatý program a skvělou kuchyni.

Jiným trendem je pokles zájmu o odpočinek na horách. Až o 40% se údajně zvýšilo množství horských penzionů a chat, které jsou na prodej. Zde se nabízí prozaické vysvětlení, že od pobytu v lese odrazují turisty agresivní reklamy na očkování. Jen ti nejotrlejší se osmělí do lesa po té, co si stokrát vyslechli, že „klíště si jde pro tebe!" Jenomže i provozovatelům horských penzionů se zalíbilo v movitější klientele, takže pouhá kuráž, respektive očkování nestačí. I v horách je velice vhodné mít plnou peněženku.

Když nasloucháme expertům na turistický ruch, respektive turistický průmysl, dovíme se od nich, jak se my turisté měníme: Jsme údajně stále náročnější, více si vážíme svého volného času a tak si rádi připlatíme, abychom si z dovolené odnesli ty nejlepší zážitky. Nejme prý zkrátka ti bývalí paštikáři, co dělali po světě ostudu. Zní to hezky, ale bohužel je to spíše přání, jež je otcem myšlenky, než pravda.

Ideálních velkorysých rekreantů je málo. Samozřejmě je milé, že provozovatelé rekreačních zařízení drží klientům palce, aby zbohatli. Než se toho ale dočkají, asi by měli vzít zavděk tím, co je k mání. Úzkoprsým šetřílkem, jenž chce za málo peněz hodně muziky.