VYBERTE SI REGION

Konfekce v konkurzu

Ještě v roce 2007 měl Oděvní podnik Prostějov téměř čtrnáctimilionový zisk a najednou dluží věřitelům půl druhé miliardy. Zajímavé.

4.5.2010 167
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Navíc firma se stopadesátiletou tradicí a obrovskými zkušenostmi s oblékáním lidí kupodivu neví, jak ze šlamastiky. A jelikož nikdo nemá plán na restrukturalizaci, soudu nezbylo, než vyhlásit konkurz a jmenovat správce, který někdejší oděvní impérium rozprodá na součástky.

Nebýt devíti set zaměstnanců, kteří teď přijdou o práci, šlo by tento konkurz odbýt pokrčením ramen. Právě lidí, kteří něco umějí vyrobit je na rozdíl od pouhých spekulantů škoda. Jinak ale dávno nejde o státní podnik, nýbrž o soukromý byznys původních manažerů, co OP Prostějov privatizovali. Nám, občanům, tedy žádná škoda nevzniká. K panice, že snad nebudeme mít co na sebe, také není důvod. Oděvů je všude tolik a tak levných, že už je ani nejde všechny vynosit. Šatstvo se vyhazuje ještě zachovalé, hlavně kvůli tomu, že vyjde z módy. Už se skoro neopravuje, nenašívají se záplaty, o pracném přešívání ani nemluvě.

hTěžko najít výmluvnější příklad plýtvání, než je nakládání s oblečením. Šatstva se v této době zbytečně nakupuje tak obrovské množství, že je vlastně docela záhadou, jak může renomovaný velkovýrobce oděvů zkrachovat. Budoucnost ukáže, co za tím konkurzem je. Zda konkurenční boj, něčí neschopnost, anebo naopak něčí vychytralost. Možná se s logem OP budeme setkávat i nadále, jen změní majitele. A když ne, vznikne na troskách jednoho podniku nějaký jiný. Asi menší, flexibilnější, specializovanější na užší cílové skupiny. Konfekci ale určitě neodzvonilo. Lidé jsou čím dál nešikovnější a už jen málokdo si sám na sebe něco ušije.

Autor: Ivan Hoffman

4.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 167
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies