VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nepochopený ministr

Zastavení či odložení dálničních staveb se pokusili rozmluvit ministrovi dopravy politici z dotčených regionů.

17.8.2010 123 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto: DENÍK/Jan Šilpoch

Neuspěli, neboť v rozpočtu letos na dálnice chybí 3,6 miliardy a v příštím bude chybět třicet. Proč právě my máme přijít o dálnici, chtějí vysvětlit. Proč Bárta nezruší dálnici někomu jinému? Ozývají se ale i někteří ekonomové, podle kterých se šetření může státu prodražit. Přivede nás prý do recese. Lamentují pak pochopitelně velkostavitelé, kteří byli zvyklí, že stát je krotká dojná kráva. Všichni se najednou ptají: Co se děje?

Že nejsou peníze, dálniční lobby nebere. Nebyly ani v minulosti a vesele se stavělo na dluh. Navíc se vláda za peníze, které rovněž nejsou, chystá rozšířit zbytečně Temelín. Stavaři doplácejí na chamtivost z dob, kdy je stát nedostatečně kontroloval. Najednou jsou noviny plné článků, proč jsou naše dálnice současně předražené a nekvalitní. Příklady šlendriánu, plýtvání a zbytečného luxusu, na který se bralo z veřejných peněz, jsou teď důvodem, proč lidé na betonovou lobby hledí nevraživě.

Pokud jde o dálnice, neškodila by veřejná debata, zda jsou pro člověka požehnáním, anebo kletbou. Někdy to vypadá, jako bychom věřili, že nás dálnice ochrání před automobilismem. Přitom je jasné, že s budováním silnic přibývá automobilů a že kam přijde dálnice, tam prudce klesá kvalita života. Toužit po dálnici znamená toužit po skladištích, montovnách, po hluku, prachu a zápachu. Dálnice jsou prodlouženou rukou globalizace, která zestejňuje a devastuje vše, co se jí postaví do cesty. Je otázkou krátkého času, nějakých padesáti či sta let, než nám dojde, že jsou dálnice logistickým, respektive holým nesmyslem.

Autor: Ivan Hoffman

17.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 123
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies