VYBERTE SI REGION

Neznalost zákona

Není u nás nouze o řidiče, kteří přiznávají, že zcela ztratili přehled o trestech za dopravní přestupky. Za co je pokuta a kolik se za co strhává bodů, musí vědět dopravní policisté, neboť to patří k jejich pracovní náplni.

1.8.2011 71
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Řidiči to většinou jenom tuší. Samozřejmě s výjimkou řidičů poslanců. Ti jsou na dopravní předpisy experti, rádi o nich průběžně diskutují a co chvíli je přepisují a vylepšují. Je to jejich veliké hobby. Nyní například zkomplikovali řidičům bez poslaneckého mandátu orientaci v předpisech zjednodušením bodového systému.

Zásada, že neznalost zákona neomlouvá, samozřejmě platí. Silnější je ale to pravidlo o zvyku, který je železnou košilí. Dodržování předpisů je otázkou dlouholeté rutiny. Zavedení bodového systému mělo pozitivní vliv na řidiče proto, že většina lidí se zalekne neznámého. Třeba v první chvíli podobně zafunguje i nynější změna bodového systému. Jinak se ale zdá, že smyslem změn tentokrát není zlepšit chování řidičů. Bodovaných přestupků ubude proto, aby se odebralo méně řidičských průkazů. To uvítají hlavně movitější řidiči, pro které pokuty jsou bagatelním trestem, kdežto odebrání řidičáku je dovede rozčílit!

Tresty za dopravní přestupky u nás a u sousedů se různí a svou roli v tom určitě hraje jak mentalita řidičů, tak přístup zákonodárců. Někde mají zákonodárci v prvé řadě na zřeteli bezpečnost občanů, jinde to vypadá, že politik chce řidiče ochránit před policejní šikanou. Například ve Francii, Německu či Itálii se drakonicky trestá použití „antiradaru“. U nás je antiradar zákonodárci tolerovanou výbavou řidičů, kteří rádi porušují zákon a neradi za to platí. Máme hodné poslance. Anebo nebezpečné?

Autor: Ivan Hoffman

1.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 71
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies