VYBERTE SI REGION

Prodělečný důl

Potíž s dolem Paskov je, že nevydělává. Pan Bakala si ho nekoupil za hubičku proto, aby pečoval o horníky. Koupil si ho, aby byl bohatý. A od státu, který důl nejprve z větší části špatně zprivatizoval a pak menšinový podíl nevýhodně prodal, lze těžko očekávat výčitky svědomí. Když je malér, politici se dovedou jenom vymlouvat a svalovat vinu jeden na druhého. Nápad ministra Mládka, aby stát přispěl panu Bakalovi na odstupné horníkům a na útlum těžby, se ve vládě nesetká s nadšením Ano a lidovců, kteří soudí, že pomáhat soukromé firmě je z principu chyba.

4.4.2014 182
SDÍLEJ:

Ivan HoffmannFoto: Archiv/Deník

Ministr financí, který je shodou okolností také miliardář, k tomu lakonicky poznamenává, že když Bakala dostal čtyřicet miliard, měl by se o sanaci dolu a o lidi postarat on. To je mimochodem dobré držet v paměti pro případ, že by panu Babišovi pro změnu přestalo kvůli ukrajinskému importu vydělávat Vodňanské kuře. Uvidíme, jak využije příležitost předvést panu Bakalovi, jak se má správně zachovat ke svým zaměstnancům miliardář, když se zrovna nedaří.

Že úkolem státu není pečovat o miliardáře je jasné. Jiná věc je, zda stát může ignorovat své občany, octnou-li se tito jeho vinou v nouzi. V řadě podobných případů, jako ten s OKD, jsme viděli, jak se stát omezil na pokrčení ramen. K čemu je horníkům užitečný pan Bakala se neví. Proč těch 40 miliard, které skončily v jeho kapse, nemohlo být ve státní kase? Pokud smyslem privatizace bylo napravit nerozumné znárodnění, pak nápravou nerozumné privatizace by pro změnu docela dobře mohlo být znárodnění. Bavit se s Bakalou o dole, který nevydělává, má smysl jen v rámci širší debaty o tom, na čem OKD rýžuje. Když nechce prodělat, ať ani nevydělá.

Autor: Ivan Hoffman

4.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 182
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies