VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrt běženců

Na pět set mrtvých se odhaduje rozsah tragédie převrácené lodi s uprchlíky z Libye. O život přišli další lidé, kteří podstoupili riskantní plavbu, protože jim šlo o život, když neměli štěstí a nedopluli k Evropě, která je sice nechce, ale zachraňuje. Co se světem, ve kterém se stále častěji utíká, protože je v něm stále obtížnější přežít? Je jasné, že pokud se řeší pouze důsledky, nikoli příčiny konfliktů, způsobujících migraci, problém se nevyřeší a milióny lidí budou i v budoucnu řešit otázku, zda riskovat smrt na útěku, anebo uhynout či nechat se zabít tam, kde jsou.

20.4.2015 153 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto: Archiv

Běženci se lidé nestávají vlastní vinou. Většinou doplácejí na mrzutost, že se u nich našla ropa. Vlastnictví ropy se řeší právem silnějšího a na její přítomnost paradoxně doplácejí lidé, kteří by z její těžby stejně neměli užitek. Jsou pouze ve špatné chvíli na špatném místě. Vedle válek o zdroje se pak ještě války vedou kvůli válce samotné, aby si někdo vydělal na armádních dodávkách. A pak jsou války, ve kterých někdo z bezpečné vzdálenosti zištně podporuje současně obě válčící strany.

Běženci jsou vedlejším produktem agresivní expanzivní politiky, proto by neškodilo, kdyby agendu záchrany lidských životů, kterou zrovna dnes mají na programu ministři zahraničí zemí Evropské unie, řešili souběžně s agendou vojenskou. Je zjevné, že k nám uprchlíci přicházejí ze zemí, kam prodáváme a dodáváme zbraně, anebo které bombardujeme. Bylo by tedy přirozené, kdyby o běžence pečovalo NATO, anebo ti, kdo si ho na války v Libyi či Iráku objednali. Běžence není správné nechat na holičkách. Pomáhat by jim ale měli především ti, kdo mohou za jejich utrpení. Běženec není viník ale oběť.

Autor: Ivan Hoffman

20.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 153
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
6 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies