VYBERTE SI REGION

Smrt po třetí

Šance přežít automobilovou rallye je u diváků vcelku vysoká. Na příklad Barum rallye navštíví i 200 tisíc diváků přičemž loni nezemřel ani jeden a letos je bilance jedna smrt a jedno těžké zranění. Navíc aby divák přišel při automobilových závodech o život, musí proto něco udělat. Například se postavit do zatáčky, ze které může někdo ze závodníků vyletět.

3.9.2012 116
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Nebýt toho, že někteří přihlížející milují riziko, umírali by při rallye pouze závodníci, respektive jejich spolujezdci, u kterých to s šancí na přežití není žádná sláva. Zlínská Barum rallye je letos třetím závodem u nás, který byl kvůli smrtelné nehodě zrušen a ve dvou předchozích případech zemřeli právě spolujezdci.

Milovníci adrenalinové zábavy, jakou rallye nepochybně je, neradi slyší výtky ohledně bezpečnosti. Pravidelně jsme ujišťováni, že pořadatelé nic nezanedbali. Paradoxně se ale zdá, že nedisciplinovanost diváků k závodům patří. Člověk v nebezpečné zatáčce jakoby se ztotožňoval se svým idolem za volantem, podobně jako se milovníci koridy ztotožňují s toreadory, když běhají ulicemi před býky, kteří co chvíli některé z nich naberou na rohy. Postávaní v riskantní zatáčce je pravda méně vášnivou verzí hazardu se životem, takže nezúčastněným takové postávání připadá spíše stupidní, než smělé.

Popularita rallye roste. Asi se ale nedá říct, že roste navzdory smrtelným nehodám. Bude to naopak. Diváky přitahuje, že u této podívané jde o život. Vše je doopravdy, na samé hraně. Daleko víc se dá ze závodu vidět v televizi, díky spoustě kamer rozesetých po trati. Co ale v televizi chybí, je ta úleva, že jsem podívanou přežil. Nemluvě o těch, co inspirováni k závodění vyjedou mezi nás.

Autor: Ivan Hoffman

3.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 116
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies