VYBERTE SI REGION

Spěchat pomalu

Informace o tom, že se na některých silnicích 1. třídy bude jezdit stodesítkou, není myšlena jako výzva k závodění. Smyslem změny bude nezdržovat zbytečně řidiče tam, kde typ a kvalita silnice vyšší rychlost dovoluje. Spěchat lze ale jak známo i pomalu. A silným důvodem ke zvýšené opatrnosti je, že vyšší rychlost bude povolena i řidičům, kteří jsou nebezpeční už dnes, kdy jezdí devadesátkou. Dopravní značka se zkrátka neumí měnit podle toho, kdo se k ní blíží.

18.4.2013 46
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Vždy, když se řeší jakou rychlost povolit, bere se v úvahu kvalita silnic a technická úroveň automobilů. Silnice jsou objektivně lepší, než bývaly, i když ne všechny a zrovna teď po zimě je na co nadávat. Rovněž současné automobily jsou bez diskuse bezpečnější, než ty dříve vyrobené, což neplatí jen subjektivně, ale lze to doložit statistikami. Vlastně je jen jeden důvod, proč se záměrem zvyšovat povolenou rychlost polemizovat. Tím důvodem jsou řidiči. Člověk se totiž na rozdíl od stavu silnic a automobilů nijak viditelně nezlepšuje.

U řízení nejde jen o zručnost, postřeh či koncentraci. Důležitá je i ochota dodržovat pravidla a chování za volantem ovlivňují i špatné lidské vlastnosti jako agresivita, egoismus, nevraživost či nervosita. Když vítáme povolení vyšší rychlosti, představujeme si, jak ušetříme čas. Změnu vztahujeme na sebe. Jenomže o tom, zda to bude změna k lepšímu rozhodnou i ostatní účastníci silničního provozu. Svůj čas budou šetřit i řidiči nešikovní, bezohlední, depresivní, nerudní… Z tohoto pohledu příliš není co slavit. Aut přibývá a na silnicích je stále větší tlačenice. Teď se někde budeme tlačit ve vyšší povolené rychlosti, která se určitě bude překračovat.

Autor: Ivan Hoffman

18.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 46
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies