VYBERTE SI REGION

Majestátní a luxusní. Ale cesta do ní je zakletá

Praha - Nejmodernější hala v Evropě, O2 Arena, se potýká s bídnou návštěvností.

24.9.2008 2
SDÍLEJ:

Duel se Zlínem slávistickou arénu rozhodně nevyprodal...Foto: GetPhoto/Drahoňovský Robin

Je krásná a vznešená. V Evropě nenajdete modernější a útulnější. Scéna, kterou vzali za svou hokejisté Slavie. O2 Arena.

Má to ale háček. Na extraligová klání se fanoušci příliš nehrnou. Pohled hráčů do hlediště bývá někdy tristní. „Pokud vidíte prázdnou tribunu, tak to není dobré. Navíc ani ceny nejsou dvakrát lákavé,“ myslí si útočník Jaroslav Bednář.

Obří ovál pojme 17 000 diváků. Pokud jich dorazí pouhá pětina, hokejisté si musí připadat, jak v špatném snu. Možná neblahá vzpomínka na juniorská léta, kdy u mantinelů postávala a fandila jen rodina.

„Loni to bylo v pohodě, ale letos vyjma derby je to hrozný. Doufejme, že se to zlepší,“ věří Alena Kalinová, předsedkyně fanklubu.

„Samozřejmě nejsme spokojení,“ přidává se Jan Kratochvíl, marketingový manažer Slavie.

Přitom tým Vladimíra Růžičky má trumfy v rukou. Je úřadujícím mistrem, letos jako jediný tým ještě neprohrál, v tabulce mu patří první místo. To vše ale nestačí. Je tu faktor, který snahu hatí.

Finance, finance a finance. „Vše je o penězích,“ přiznává Kalinová.

S tím ale zcela Kratochvíl nesouhlasí. „Nemyslím si, že máme drahé lístky. Děti do 146 centimetrů mají vstupenku za 20 korun, permanentka na 14 zápasů stojí člena fanklubu 60 korun na jedno utkání,“ vypočítává.

Je tu ale i druhý pohled. Pokud nejste ve fanklubu, zaplatíte za nejlevnější lístek 180 korun. Čtyřčlenná rodina za balíček (2+2) na základní část vytáhne z kapsy 8528 korun. Permanentku pořídí divák od 2600 do 5000 korun.

K tomu připočítejte občerstvení: pivo – 40Kč, cola – 50 Kč, případně parkovné – 150 Kč. „Pro letošní sezonu se lístky zdražily o 10% a lidi tohle vidí,“ je přesvědčená Kalinová.

K tomu má Kratochvíl další poznatek. „Proti Vítkovicím jsme hráli od pěti hodin, zápas byl v televizi, nešlo o nejatraktivnějšího soupeře, k tomu se večer hrál fotbal,“ připomíná bídnou návštěvu 2612 fanoušků.

Argumenty jsou stále stejné. V Praze je plno dalších možností vyžití a lístky nejsou nejlevnější. Zakletý kruh, ze kterého ještě nikdo nenašel cestu ven.

Na Slavii mají ale mají jednu jistotu. Pokud přijede Sparta a Pardubice, lidé přijdou. Tím se ale hráči moc konejšit asi nedají. „Musíme se podívat realitě do očí. V Praze je i jiná zábava a hrát doma obden? I to lidi odradí, pak si vybírají atraktivnější zápasy,“ přiznává manažer.

Jak fanklub, tak Kratochvíl si přejí minimální průměrnou návštěvu 5500 fanoušků. Loni cíl splnili. Ale není to málo?

„Věřím, že v pátek na Plzeň přijde slušná návštěva, je to teď tahák,“ tipuje Kratochvíl.

Docházet na Slavii s rodinou pravidelně je zkrátka drahý koníček. A ani luxus O2 Areny to nezmění. Snad jen, že by hokejová Slavia měla svůj vlastní, nový a menší stánek. Ale to je zřejmě hudba budoucnosti.

Autor: Libor Kalous

24.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies