VYBERTE SI REGION

Na MS se řeší i příští turnaj v ČR. Češi by měli hrát v Praze, Slováci v Ostravě

Minsk - Češi mají velké ambice. Chtějí nejhezčí a nejnavštěvovanější šampionát. Na hokejovém mistrovství světa v Bělorusku probíhají jednání o příštím ročníku, který se uskuteční za rok v Praze a v Ostravě. 

22.5.2014
SDÍLEJ:

Česko - Kanada: Vladimír RůžičkaFoto: ČTK/Michal Kamaryt

Čeští pořadatelé sbírají v Minsku pozitivní i negativní poznatky z organizace, na kongresu Mezinárodní hokejové federace představí průběh příprav a po skončení turnaje se zapojí i do rokování o složení základních skupin MS 2015. Prioritou bude účast české reprezentace v Praze a slovenského týmu v Ostravě.

"Naše ambice je, aby byl náš šampionát nejhezčí, nejnavštěvovanější a aby byli všichni spokojení," řekla generální sekretářka organizačního výboru mistrovství světa v roce 2015 Markéta Štěrbová.

Rekordní meta 552.097 diváků na 56 duelech turnaje v Praze a Ostravě z roku 2004 bude v Minsku překonána už při dnešních čtvrtfinálových zápasech. V Bělorusku se stejně jako v předešlých dvou letech hraje už 64 utkání. Organizátoři doufají, že za rok opět vrátí rekord Česku.

Pořadatel má právo přesunout jeden z týmů

Napomoci tomu má i základní cíl, aby vedle účasti českého týmu v pražské O2 areně pro více než 17 tisíc fanoušků hráli v ostravské ČEZ Aréně s kapacitou přes deset tisíc příznivců Slováci. Pořadatel šampionátu má právo zasáhnout do složení základních skupin, které se určí po skončení turnaje v Bělorusku, a přesunout jednoho z účastníků.

"Pokud to vyjde, že nebudeme muset sahat na Česko a Slovensko, tak si s tím budeme hrát a budeme to chtít použít na jiný tým. Podle rozlosování se budeme snažit podle udělat změnu podle dojezdové vzdálenosti," naznačila Štěrbová, že by pro organizátory byl zajímavý například přesun Německa do Prahy. "Vstupenky jsou to jediné, na čem lze mistrovství světa zaplatit," dodala.

Ceny zápasů turnaje, který se bude hrát od 1. do 17. května, chce organizační výbor představit pravděpodobně po letních prázdninách a předprodej by měl začít zřejmě během listopadu. "Chceme zpřístupnit šampionát lidem, takže nemůžeme být nejdražší v historii. Chceme se cenově držet tak, abychom nevybočili z průměru," prohlásila Štěrbová.

Maskot zatím vybraný není

Dokončují se také jednání o maskotovi turnaje, který v Minsku ještě představen nebude. "Je to jedna ze stěžejních záležitostí, které se věnujeme všichni. Chceme, aby něco vypovídal o České republice a něco říkal našim lidem," řekla Štěrbová s tím, že o jeho podobě se vedou finální jednání s Infrontem, marketingovou agenturou IIHF.

Organizátoři se připravují nejen na příjezd fanoušků a týmů, ale i účastníků dalších akcí, které budou šampionát doprovázet. "Mistrovství světa není jen sportovní část. Kromě hokeje probíhá celý prostřední víkend trenérské sympozium, kam přijede kolem 250 trenérů z celého světa. Poslední týden se začínají sjíždět delegáti kongresu IIHF, kde je 250 delegátů a hostů s doprovody," dodala Štěrbová.

Autor: ČTK

22.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies