Hokejové fanoušky na Ostravsku čeká dnes další zajímavý zápas. Vítkovice totiž v extraligovém zápase vyzvou ambiciózní Kometu Brno, která si i letos dává ty nejvyšší cíle.

A pro řadu příznivců pak může být dalším lákadlem také zásadní novinka v ČEZ Aréně moderní multimediální kostka. Ta je v provozu teprve několik dní, premiéru měla během pátečního utkání s Hradcem Králové. „První ohlasy fanoušků jsou velice pozitivní, což nás samozřejmě hodně těší," říká Kamil Vrubl, předseda představenstva společnosti ČEZ Aréna.

Nejmodernější

Multimediální kostku, která patří k nejmodernějším v zemi, koupilo město Ostrava i kvůli pořádání světového šampionátu v květnu příštího roku. Právě instalace této moderní kostky byla totiž při složitých jednáních o možnostech pořádání MS v Ostravě a Praze jednou z podmínek IIHF. „Ostravské hale nyní doopravdy z hlediska komfortu pro hráče a fanoušky nic nechybí," uvedl šéf organizačního výboru MS v Ostravě Aleš Pavlík.

Zázemí obří obrazovky v ČEZ aréně.

Při nedávné inspekční návštěvě Ostravy a ČEZ Arény to potvrdil i generální sekretář IIHF Horst Lichtner.

„Oceňuji, v jakém stavu se ČEZ Aréna nachází. Jsem rád, že od roku 2004, kdy se tady naposledy mistrovství světa konalo, došlo k modernizaci haly. Je zřejmé, že město ji nenechalo v původním stavu, jsou vidět velké investice do její další modernizace. Ať už jde o přístavbu tréninkové haly, vylepšení technologického zázemí či technického vybavení. Nesmím zapomenout ani na okolí haly. Z toho, co jsem viděl, mám vážně dobrý pocit," řekl Lichtner.

Cena

Multimediální kostka stála město Ostravu třicet milionů korun.

„Součástí byla také výměna osvětlení, která přinese díky novým technologiím ročně úspory energie v řádech desítek procent," připomněl Vrubl. Tendr vyhrála brněnská firma Daite, jejím subdodavatelem byla například společnost Fagerhult, která osvětluje osmdesát procent hal ve Švédsku. Multimediální kostku dodala firma Leyard, což byl hlavní dodavatel těchto zařízení na LOH v Pekingu.

„Reference firem, které se na instalaci multimediální kostky podílely, jsou dostatečnou zárukou toho, že Ostrava má prvotřídní výrobek té nejvyšší kvality. Zajímavostí určitě je i to, že kostka může vyjet až pod strop, takže se nenaruší multifunkčnost během konání basketbalových, tenisových či volejbalových zápasů nebo koncertů," uvedl Vrubl.

Desetičlenný tým

Původní obrazovky v hale zůstávají a budou využívány hlavně pro reklamní účely. Během hokejových zápasů se o provoz multimediální kostky stará zhruba desetičlenný tým lidí (kameramani, osvětlovač, zvukař, režisér, střihač, operátor záznamu atd.).

„Asi největší změnou je pro fanoušky HD kvalita obrazu i to, že se dají opakovat záběry ze všech čtyř kamer," uvedl jeden z režisérů během hokejových zápasů, Petr Ondruš. Zajímavé jsou i pro laika technické údaje samotných obrazovek. Každá se skládá z 1 900 800 černých diod. Ty jsou vybaveny i automatickou kalibrací, což zajišťuje maximální barevné rozlišení.