VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama na MS v hokeji za 100 milionů

PRAHA - Výdaje firem na reklamu v médiích spojenou s nadcházejícím hokejovým mistrovstvím světa v Rusku dosáhnou podle předběžného hrubého odhadu asi 100 milionů korun. Řekl to Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která mimo jiné prodává reklamní čas v České televizi.

24.4.2007
SDÍLEJ:

Jedním z největších reklamních partnerů MS v hokeji je pravidelně česká firma Škoda auto.Foto: DENÍK/Alena Burešová

"Lze očekávat, že tyto investice oproti minulému roku mírně narostou. Narostou díky tomu, že hokejový šampionát je pro tuzemského fanouška největší sportovní událostí roku," uvedl Wolde. Výdaje za reklamu spojenou s loňským mistrovstvím v Lotyšsku ale neodhadl.

Přenosy ze šampionátu opět nabídne Česká televize, která byla vždy jedním z významných adresátů reklamy. Letos se však na ČT snížil celkový prostor pro reklamu ve svém vysílání o polovinu, tedy na půl procenta z vysílacího času. To se podle Woldeho podepsalo i na tom, že nárůst výdajů firem na reklamu je ve srovnání s loňským rokem jen mírný.

Snížení limitu pro reklamu na ČT se projevilo i jinak. "Reklamních spotů bude u mistrovství světa odvysíláno výrazně méně. Ve srovnání s rokem 2006 to bude jen necelá jedna třetina," uvedl Wolde. Dodal, že reklamní prostor u šampionátu je stejně jako v celém květnovém vysílání ČT již obsazený a k dodatečným nabídkám může docházet pouze v případě změn jednotlivých kampaní.

O reklamu spojenou s hokejovým svátkem mají tradičně zájem firmy z oblasti potravinářství, zejména nápojů, auto-moto, sázkových kanceláří či výrobců sportovního vybavení. "Skupina inzerentů spojená s hokejem se stabilizovala, což je do značné míry dáno i omezeným reklamním prostorem," míní Wolde.

V roce 2005, kdy se z titulu světových šampionů dosud naposledy radovali čeští hokejisté, dosáhly výdaje firem na reklamu spojenou s MS v hokeji podle tehdejších odhadů agentury ARBOmedia zhruba 150 až 200 milionů korun. Ještě větší zájem ale měly firmy o mistrovství, které se uskutečnilo o rok dříve v Praze a Ostravě. Český tým sice tehdy vypadl již ve čtvrtfinále, ale kvůli domácímu prostředí vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Podle odhadu ARBOmedia z konce loňského roku firmy letos utratí za reklamu v médiích zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s loňským rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak letos zřejmě zrychlí oproti loňsku a roku 2005, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí.

24.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
5

Na demonstraci proti EET a vládě se v Praze sešlo asi tisíc lidí

Sněm hnutí ANO 2017
2 7

Podle očekávání, Babiš je znovu šéfem ANO

Jaro se hlásí o slovo, příští čtyři týdny budou nad průměrem

Následující čtyři týdny by měly být teplotně nadprůměrné. Už příští týden se bude průměr maximálních denních teplot pohybovat okolo deseti stupňů Celsia. Vyplývá to z dlouhodobé předpovědi, kterou dnes zveřejnil Český hydrometeorologický ústav. Srážkový úhrn by se v březnu neměl nijak výrazně odchýlit od dlouhodobého průměru, který je 40 milimetrů.

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Babišův plán: Polovina ministerstev i poslanců

Andrej Babiš novinářům řekl, že po volbách by rád zatočil s byrokracií. Koneckonců tento závazek obsahuje i nová publikace O čem sním, když náhodou spím.

Zima českých atletů: Svoboda boxuje, Helcelet medituje

Před lety se ho ptali: „Peťane, nechceš zkusit box?" Petr Svoboda se tomu vysmál. Nechápal, proč by měl překážkář boxovat. „Co je to za komedii?"

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies