VYBERTE SI REGION

Dočkají se hokejisté? V Boleslavi zvažují stavbu nového zimního stadiónu

Mladá Boleslav - S úspěchem boleslavských hokejistů roste nejen sportovní nadšení fanoušků, ale objevují se i hlasy, volající po důstojném sportovním stánku

7.6.2016
SDÍLEJ:

Zimní stadion v Mladé Boleslavi už je za zenitemFoto: Deník/Jaroslav Bílek

Zimní stadion v Mladé Boleslavi je na extraligu malý. To ví všichni už léta, proto musí Bruslařský klub každý rok žádat na svazu ledního hokeje o výjimku.

Jenže, jak vědí pravidelní návštěvníci, problémem není jen kapacita, ale i další nevyhovující faktory, od nedostatku toalet po nedýchatelný vzduch při naplněných zápasech v jarních měsících. O zimě na druhé ledové ploše v malé hale ani nemluvě.

Klub má za sebou letos nejúspěšnější sezónu v historii a začalo se mluvit o nové hale. Úvahy potvrzuje i náměstek primátora Daniel Marek, který má sport na starosti.

„Nejde tu jen o extraligový A tým, na obou ledových plochách tráví více než osmdesát procent času právě mládežníci, krasobruslařské oddíly a také veřejnost, a ti všichni by si jistě lepší zázemí zasloužili. Náš stadion je sice útulný, ale rozhodně už za zenitem," řekl k tomu. Především ale zdůraznil, že by se nejednalo o „pouhý" zimní stadion, ale o multifunkční halu.

„Zatím je to ve stádiu debat, ale bavíme se o tom hodně na vedení města i s partnery a opozicí. V tuhle chvíli z toho jako nejpravděpodobnější varianta, kde by multifunkční hala stála, vychází ústřední stadion, místo velkého fotbalového hřiště. Má to logiku, nedaleko je fotbalový stadion, vyřešili bychom parkování u obou společným parkovacím domem," upřesňuje detaily, které jsou ve hře.

Rozpočet? Stovky milionů

Uvažovalo se ještě o lokalitě na Hejtmánce nebo místě starého zimáku, ale obě jsou v tuto chvíli dost nepravděpodobné.

Myšlenku pochopitelně podporuje majitel klubu Jan Plachý, i když i on si je vědom finanční náročnosti takové stavby. „Bavíme se o stovkách milionů, to je jasné. Nicméně náš zimák je přes šedesát let starý. A ze starého nový neuděláte, i když se město snaží do něj postupně investovat a zlepšovat ho, za což jsme samozřejmě vděční," řekl Boleslavskému deníku.

Stavbu multifunkční haly tedy rozhodně nemůže město platit ze svého. „Řádově by to mohlo stát 400 až 500 milionů korun, proto je jasné, že musíme sehnat dotační peníze, a ideálně ještě spoluúčast silného partnera," naznačil náměstek Marek cestu.

Nutnost, nebo zbytečnost?

Hodně se liší i názory fanoušků, část jich tento nápad velmi vítá, mezi nimi třeba výrazná členka zdejšího fanklubu Dana Jechová: „Ať to je jak chce, tak ta hala prostě kapacitně nestačí, a když tam v březnu, kdy je venku 15 stupňů nad nulou, přijde 4300 lidí, tak se zimák mění v saunu," upozorňuje na jednu z nevýhod starého stadionu.

Druhá část je proti, například Lukáš Kratochvíl v diskuzi poukazuje na odstrašující příklad západních sousedů. „Vezměte si, jak to bylo v Karlových Varech. Stará hala, plechárna našlapaná k prasknutí, fanoušci byli pořádně slyšet a vyhráli titul. Za rok se jim postavila nová a kde jsou Vary od té doby? Dle mého názoru zbytečnost," tvrdí. Karlovy Vary ještě ani v těchto dnech nemají jasno v tom, že budou v příštím roce extraligu hrát.

Boleslav má proti nim ale jednu velkou výhodu, a to ve svém strategickém partnerovi a hlavním sponzorovi, což je firma Škoda Auto.

Autor: Šárka Charousková

7.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
4

Německá vláda chystá celoevropský systém mýtného

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies