VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Darksiders 2: kombinace žánrů, která nemá příliš početnou konkurenci

Letošní okurková sezóna se nadmíru vyvedla. Vychází jedna zajímavá hra a arkáda za druhou. A jeden neví, co dříve hrát. Člověk aby se téměř každý týden ujišťoval, že opravdu není listopad. Jedním z posledních přírůstků letních her je hra Darksiders 2. 

28.8.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Počítačová hra Darksiders 2.Foto: archiv Eurogamer.cz

Žánry se v Darksiders kombinují tři. Jednak dostanete hack-n-slash mlátičku plnou šplhacích a skákacích pasáží, tedy něco na způsob God of War. Většina herní doby se odehrává v dungeonech obsahujících mraky puzzlů, které mohou připomenout Zeldu. A celá hratelnost je okořeněna několik obrazovkami s PRG prvky.

Mlátička

Zpracování soubojů nikterak nepřekvapí a nabízí žánrovou klasiku. Několik typů útoků jak nablízko, tak na dálku a možnost namíchat mnoho různých komb. Obtížnost se podařilo vyvážit tak akorát. V soubojích nevystačíte s mačkáním jednoho tlačítka. Touto cestou většinou rychle zemřete. Ale stačí dávat trošku pozor, uskakovat před útoky a většinu soubojů lze projít bez potíží.

Výjimkou jsou samozřejmě bossové, kteří jsou často úplně imunní proti obyčejným útokům. A musíte najít nějakou fintu, jak je skolit. Ať již pomocí některé speciálnější schopnosti, nebo třeba za využití okolního prostředí. Velké plus dávám za to, že se autoři vyhnuli QTE sekvencím v animacích, které většina vývojářů ráda využívá, a osobně k nim vřelý vztah nemám. A to i v sekvencích, které si o QTE přímo říkají.

Plošinovka

Mimo souboje strávíte hodně času šplháním po zdech, stropech a trámech. Plošinovkové sekvence nenabízí téměř žádnou volnost a jsou přísně skriptované jako například v Uncharted. Hlavní hrdina se chytí pouze vyznačených míst. Na volnost jako v Assassin's Creed zapomeňte. Vede to k absurdním situacím, že hlavní hrdina dokáže vyběhnout několik metrů po zdi, aby se chytit trámku. Ale metrovou zídku nepřeleze.

Než jsem si na tato pravidla zvyknul, tak se mi nejednou stalo, že jsem zahučel do smrtící propasti. Což naštěstí není frustrující, protože pádem do hlubin tu nelze zemřít. A podobně jako v Batmanovi, nebo ještě přesněji ve FEZ, vás hra vytáhne zpět před propast. Bez nutnosti opakovat delší úsek znovu.

Hádanky

A pokud zrovna nebojujete či nešplháte, tak vás hra potrápí některých z puzzlů, které se tu nacházejí téměř v každé místnosti. A málokdy naleznete místnost, ze které lze odejít bez dovalení zaseknutého balvanu na tlačítko, nebo jiné záludnosti. Hádanky mi přišly kvalitní. Nejsou příliš primitivní, ale ani nudné. I přes jejich neuvěřitelné množství se hádanky příliš neopakují.

Každou chvíli nabízí nějaký nový prvek. Chvíli valíte balvany, přesměrováváte paprsky světla, využíváte schopností svého dočasného společníka, házíte výbušniny apod. Hra docela balancuje na hranici stereotypu. I když jsou si jednotlivé dungeony v jádru silně podobné, pořád přinášejí drobné obměny a nudit nezačnou. I když nějaké značné variability se také nedočkáte.

Okořeněno RPG prvky

Za zabité potvory a vyřešené úkoly dostáváte zkušenostní bodíky. Ty investujete o několika stromů schopností. Za bodíky tu můžete nakoupit a vylepšit pouze aktivní schopnosti. Vlastnosti hlavního hrdiny modifikuje výbava, která náhodně padá z potvor, truhel, nebo ji lze koupit u obchodníků. Vybrané zbraně lze dokonce upgradovat. RPG systém je tedy relativně bohatý, ale na druhou stranu ne nějak zásadní.

Darksiders 2 nejsou hrou, kde byste poznali každý level, jako u her typu Deathspank, kde každý level znamená obrovskou úlevu v obtížnosti. Pokud tedy vynecháte některé vedlejší úkoly, hra se nestává neúměrně těžkou a nejste nuceni jít na pár hodin trénovat.

Přišlo mi, že ani při rozdělování zkušenostních bodíků nelze udělat chybu a vytvořit omylem či zbrklostí nějakou slabou a nehratelnou postavu. Což je možná dáno i tím, že opravdu důležité a kritické schopnosti získáváte automaticky postupem v příběhu. Vždy v okamžiku, kdy danou schopnost opravdu potřebujete.

Příběh hry není nijak nosný, ani důležitý

Hrajete tu za jednoho z jezdců apokalypsy. Tentokráte za Smrťáka. A vydáváte se za spásou jak lidstva, tak vašeho kolegy Války, za kterého jste hráli první díl. Ale samotné vyprávění a vývoj děje mě moc nezaujal. Jedná se o klasickou kostru o kohoutkovi a slepičce. Kde každé NPC hledá jakoukoliv záminku, proč vám nemůže pomoci, dokud nenaleznete či neaktivujete něco v několika dungeonech. A to něco většinou leží za dveřmi, které je nutno odemknout pomocí tří artefaktů. A takto stále dokola.

U děje jsem vůbec nebyl napnutý ani zvědavý, jak dopadne nebo nějak výrazně vtažen do herního dění. To samozřejmě neuvádím jako nutný zápor, ale pokud u her vyhledáváte zajímavý příběh, toto nebude titul pro vás. Pokud hledáte čistou hratelnost, absence příběhu vám překážet nebude. Samotné pobíhání v dungeonech vše vynahradí.

Technické zpracování

Zatímco po stránce hratelnosti je hra opravdu špička a samotné bojování a řešení puzzlů dokáže neuvěřitelně vtáhnout a nepustit, tak po technické stránce se mohli autoři více snažit. Zejména, když se jedná již o druhý díl, kdy na ladění prkotin měli určitě dost času, protože nezačínali pracovat s enginem od nuly.

Na prvním pohled člověku samozřejmě padne do oka grafika. Ta není vyloženě ošklivá, ale docela chudá a účelová. I když občas dokáže vykouzlit hezké scenérie, většinu času jsem si připadal, jako bych hrál titul ze začátku této konzolové generace. Zamrzely i další technické prkotiny, které vyloženě nevadí, ale zamrzí.

Třeba v menu se nelze pohybovat D-padem, na což jsem zvyklý. Postava se občas na chvíli sekla o drobný schůdek, namísto aby jej plynule přeběhla. Při cestování se občas hra zastaví a načítá další prostředí - podobně jako v Oblivionu nebo Mass Effect 1, ale v Darksiders jsou záseky ještě delší, než ve zmíněných hrách.

VERDIKT: Darksiders 2 jsou určitě dobrou, kvalitní a zábavnou hrou, jejíž koupí neprohloubíte. Těží hlavně z dobrých hádanek a dungeonů. Ani souboje nedělají hře ostudu. Ocenil bych sice lepší grafiku a chytlavější příběh, ale i bez nich je tato hra zábavná a čas při hraní utíká jako voda. Jen škoda několika technických nedostatků a mírné zabugovanosti, bez nichž by to bylo na osmičku. Hodnocení: 7/10.

Darksiders 2 pro PC (v češtině), PS3 a Xbox360 vyšli v pátek 24. srpna. Zakoupit je můžete ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

28.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
11

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies