VYBERTE SI REGION

Detailní popis herních mechanik a změn XCOM: Enemy Unknown

Díky časopisu Game Informer už víme, proč dřívější obrázky z XCOM: Enemy Unknown byly relativně ošklivé. Většina misí v 3D grafice z této strategie totiž bude náhodně generována.

13.1.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra XCOM: Enemy Unknown.Foto: archiv Eurogamer.cz

Stejně jako terén a pozice nepřátel, takže každé hraní bude odlišné (stejně jako v originálu, ale tam mise ani tolik nepůsobily jako generované). Výjimkou bude pár zvláštních předpřipravených příběhových misí s in-game filmečky.

Bez čísel u akčních bodů

Zásadní novinkou je zbavení se čísel u akčních bodů jednotlivých vojáků v bojích. Tvůrci prý nechtěli, aby hráči museli trávit čas počítáním čísílek, kolik jim jich zbývá a zda na něco vystačí (typu "George má celkem 39 bodů, 20 mu jich vezme pohyb, dokáže potom ještě udělat tohle či ono?"). Boje v novém XCOMu - s third-person pohledem kamery nepříliš vzdáleným od Final Fantasy (viz nový obrázek) - využívají jednodušší systém.

V něm si zvolíte kombinaci třeba pohybu a střelby, nebo třeba pohyb a pohyb, nebo kupříkladu míření a střelbu. Představte si, jako byste teď disponovali jen dvěma body a bylo na vás, které dvě dostupné činnosti zkombinujete, v závislosti na specifikách dané herní třídy (některá mají omezení nebo něco nedokáží).

Taktika ale nechybí

Na paletě samotných taktických voleb se nic nezmění, např. pro poklek či nehýbání se s pouhým ostražitým pozorováním okolí a okamžitou střelbou, pokud se v něm něco hne. Každá z těchto činností bude stát vojáka jeden bod - krytí se za překážku (nejdůležitější prvek), házení granátů, léčení po zranění, přebíjení (počet nábojů už ale nemusíte řešit) nebo těžká palebná clona, pro kterou si voják "vypůjčí" i akční body od ostatních kolegů (a tím je v daném tahu paralyzuje).

Lezení po střechách

Odstřelovači budou v novém XCOMu disponovat vystřelovacím hákem, s nímž se dostanou na střechu budov. Avšak všechny členy posádky si musíte postupně "vychovat" (odemknout další schopnosti), nepůjde najmout už hotové třídy postav. Důraz má být kladen na přizpůsobení vzhledu vojáka, ale i ten vypiplaný zelenáč opět může zpanikařit nebo zešílet, pokud se poblíž stane něco hrozivého.

Vozidla poslouží jako kryt

Mimozemšťané také mají mít vlastní dovednosti, někteří (druh Thin Man z obrázků) dokáží skákat na velkou vzdálenost, jinak se vrátí Sectoidi, Mutoni i psionické síly. V soubojích vám po vynalezení vypomůže vozidlo, které samozřejmě nezíská žádné zkušenosti a po zničení je ztraceno nadobro. Nicméně poslouží jako solidní kryt (mimochodem, bude tu existovat i něco jako pouze částečné krytí se) či pro hlídání určité oblasti na mapě a získání tím taktické výhody.

Vysoká obtížnost

Standardně bude v misích fungovat shodný princip ukládání a nahrávání pozice jako v původní hře (také jste závěrečné mise dohrávali touto metodou?) a zvažuje se speciální obtížnost bez umožnění loadování savů. Obtížnost má být vysoká, ale více férová, už žádné zabití ihned po vylezení z letadla bez možnosti jakkoli to ovlivnit. PC verze má mít rozšířené uživatelské rozhraní, něco jako mělo Dragon Age: Origins pro PC oproti konzolím.

Spravování základny

Ve hře budete mít údajně pouze jednu základnu, ačkoli půjde postavit radary a hangáry pro letadla na různých kontinentech pro snazší pronásledování UFO. Vylepšování báze, např. satelitem s mimozemskou technologií, má nabízet hodně prostoru k rozhodování, jakým směrem se vydáte.. Jak bylo patrné z obrázku, obrazovka s bází teď není viděna zeshora, nýbrž z boku. Finance budete shánět od společenství 16 států, které musíte uspokojit. Někteří vám poskytnou peníze, jiní jako Afrika přímo suroviny.

Vše na zeměkouli bude náhodně generováno, třeba Japonsko může někdy darovat laserovou rifli, protože si ji samo vyvinulo ještě před vetřelčí invazí, když z ní mělo obavy. Jiné státy vám zase někdy nabídnou zvláštní příspěvek výměnou za zvýšenou ochranu jejich území.

XCOM: Enemy Unknown vyjde letos na podzim pro PC, PS3 i X360.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

13.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Soud nařídil francouzskému meštu Publier odstranit sochu Panny Marie

Paříž - Město Publier na východě Francie dostalo od soudu nařízeno, aby odstranilo z parku sochu Panny Marie. Důvodem je celostátní zákaz vystavování náboženských symbolů na veřejných prostranstvích. Informoval o tom zpravodajský server BBC News s odvoláním na starostu města.

Rakušané volí v opakovaných volbách nového prezidenta

Vídeň - V Rakousku začalo opakované druhé kolo prezidentských voleb. Voliči si vybírají mezi nezávislým kandidátem podporovaným stranou Zelených Alexanderem Van der Bellenem a členem pravicově populistické Svobodné strany Rakouska (FPÖ) Norbertem Hoferem. Květnové hlasování, v němž zvítězil Van der Bellen, kvůli formálním chybám při sčítání hlasů zrušil ústavní soud.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies