VYBERTE SI REGION

Diablo 3: srovnejte si své zážitky z bety s těmi našimi

Necelý měsíc před vydáním jsme důkladně otestovali aktuální betu Diabla 3 a podívali se na zoubek všem použitým herním mechanismům. Beta obsahuje třetinu prvního aktu, ale i tak stačí na to, aby si člověk udělal obrázek o tom, jak se třetí Diablo hraje.

26.4.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra Diablo 3.Foto: archiv Eurogamer.cz

Vyzkoušel jsem si všech pět dostupných povolání a musím říct, že každé mě něčím zaujalo. Barbar má rád hrubou sílu a masovou destrukci, mnich naopak rychlé údery či aury a čaroděj spoléhá na svá ničivá kouzla a ochrany. Nejzábavnější mi ovšem přišla lovkyně démonů se svou opakovací kuší či nastražováním pastí a witch doctor s mnoha nemrtvými pety a zvířecími útoky.

Postavy z předchozích dílů byly zdařile namíchány do postav nových a daří se jim přitom bořit zavedené archetypy, což je jedině dobře. Navíc si konečně můžete vybrat i jejich pohlaví, takže vám už nic nebude bránit vzít si hrdinu přesně podle svého gusta.

Poctivý klikfest

Princip boje naštěstí zůstal nezměněn a nic jiného, než poctivý klikfest, jsme ani nečekali. Nepřátelé jsou tentokrát mnohem variabilnější a každý jejich druh se vás snaží zabít jinak. Jedni vybuchují, druzí vás odhazují, další vyvolávají své pohůnky, jiní zase skáčou, teleportují se, kradou předměty a někteří se po odetnutí trupu od těla za vámi stále plazí. Jsou také mnohem agresivnější a chytřejší, než v předchozích dílech a to mohu zatím mluvit pouze o prvním aktu.

Boje jsou ale oproti dvojce na normální obtížnost celkem jednoduché a svědčí o tom i fakt, že jsem za celou dobu hraní ani jednou nezemřel. Dostupnost léčivých lektvarů je navíc velká a jejich cena minimální. Nelze však zapomínat na to, že úvod hry slouží i jako tutoriál a nepochybuji, že dál už bude mnohem větší horko - a kdyby náhodou ne, tak jsou v zásobě ještě další tři obtížnosti.

Zničitelné prostředí a promyšlenější pohyb po světě

Prostředí prvního aktu je grafickým laděním velmi podobné začátku dvojky. Některé jeho prvky, východy a hlavně questy se v něm při spuštění nové hry mění, samotná krajina ale nyní zůstává statická. Podzemí však fungují přesně opačně - generují se náhodně a oproti minulým dílům z daleko větších celků. Jsou také mnohem členitější, využívají schodů, vyvýšených oblastí a různých překážek. I díky tomu se v nich dá mnohem lépe orientovat.

Velmi mě potěšilo i zničitelné prostředí, které spolu s novým fyzikálním modelem vnáší do hry velmi zábavný prvek. Počet zničených objektů ve vašem okolí se totiž promítá do bonusových zkušeností. Sám jsem se během hraní nejednou přistihl, že mě likvidace všech těch stolů, sudů, váz a kdovíčeho ještě, skoro až zvrhle baví. Usnadněn byl i pohyb po světě.

Town portal se z inventáře přesunul rovnou na herní lištu a získáte jej celkem záhy, po splnění jednoho z úvodních questů. V multiplayeru je pak navíc ve městě k dispozici i rychlý přesun na pozici jednoho z vašich spoluhráčů a díky tomu se zase dostanete rychleji do akce. Dlouhému bezcílnému běhání sem a tam naštěstí odzvonilo.

Překopání systému dovedností

Celkem rozporuplné je ale úplné překopání systému dovedností v němž si levelováním odemykáte jednotlivé skilly postupně. Mnohým jistě tato změna nesedne, protože umožňuje měnit zaměření postavy kdykoliv a odpadá tak nutnost hrát za stejné povolání znovu. Vývojáři to ale obhajují tím, že je vždycky větší zábava, když si rovnou odzkoušíte a vyberete to, co vám sedí nejvíc, než když jste z různých důvodů nuceni k respecu.

Navíc tím možná Blizzard konečně dosáhne toho, že hráči nebudou muset hledat "dobré" buildy na internetu. Uvidíme ale, co to udělá se znovuhratelností - problém totiž nastává ve chvíli, kdy byste se rádi na nějakou schopnost soustředili dříve, třeba na úkor jiné, to už totiž nyní nelze.

Druhou, a pravděpodobně největší změnou oproti předchozímu dílu, je výpočet zranění, jež vaše dovednosti způsobují. To je nyní u všech dovedností závislé pouze na DPS vaší zbraně, a to překvapivě i v případě kouzelníků. Ve zkratce je tedy alespoň zpočátku lepší mít mága s rychlým a účinným mečem, než se slabou magickou hůlkou s bonusem k primární vlastnosti.

Vzhledově nenadchne

Po grafické stránce hra také neoslní a na dnešní dobu rozhodně mohla vypadat o dost lépe. Deset let je holt dlouhá doba a Blizzard tu zjevně sám doplácí na svůj až přespříliš dlouhý vývoj. Svůj účel ale grafika plní a po chvíli si na neostré textury stejně zvyknete. A některé masivní boje navíc vypadají hodně pěkně, zvlášť sejde-li se na obrazovce větší počet nestvůr či hráčů.

Sem tam však i na mé, poměrně výkonné sestavě (GF560Ti, 8GB RAM), docházelo při opravdu velkém počtu objektů na obrazovce (a hlavně v co-opu) k mírnému zpomalení, proto pevně doufám a věřím, že tento problém v plné verzi již nebude. Jinak si ale na technickou stránku věci nemůžu stěžovat - vše působí hotovým, odladěným dojmem a třeba načítání nových lokací si při přechodu z oblasti do oblasti ani nevšimnete.

Ta pravá zábava až s přáteli

Aspekt, kde ovšem Diablo 3 naprosto exceluje, je multiplayer. Teprve s ostatními hráči totiž začíná ta pravá zábava. Každá postava disponuje hned několika dovednostmi, jimiž může v boji pomoci (lovec démonů má zpomalovací pasti, mnich naopak léčení atd.) a byť to nejde tak daleko, jako v ostatních MMORPG, je boj se třemi dalšími spolubojovníky hnedle úplně něco jiného.

Pozvat můžete buď své vlastní přátele, nebo se připojit do veřejné hry a systém hledání spoluhráčů funguje opravdu perfektně. Hráče lze dokonce přizvat i do singleplayeru a jeho obtížnost se tím pak náležitě zvýší. Každá postava má přitom svůj vlastní loot, takže odpadá zdlouhavé dohadování se o tom, co si nakonec kdo vezme.

Ve hře je i spousta dalších drobných prvků, které pobyt ve světě Diabla zpříjemňují. Potěší sdílená truhla, zvýraznění naposledy sebraných předmětů či zbroj, která se přizpůsobuje vzhledu vaší postavy. Rovněž systém achievementů a jejich propojení s hráčským praporem, je velmi propracovaný. Ve hře je i něco jako deník, kam se zaznamenávají popisy příšer a důležité dějové poznámky, takže se k nim kdykoliv můžete vrátit znovu.

Nakonec to bude zase hit

Není žádnou novinkou, že Diablo 3 nepůjde spustit v offline režimu a to platí i nadále - i kvůli zabezpečení aukce se totiž postavy nyní ukládají přímo na server a díky tomu už ani vlastnosti či vybavení nepůjdou nacheatovat. Blizzard navíc poslední dobou přidává stále další online prvky a s posledním updatem je už například implementována i cross-game komunikace s ostatními hrami (WoW, SC2) prostřednictvím RealID nebo battletagu.

Do otevření bran pekla už naštěstí zbývá jen pár týdnů a věřím, že pak se to pravé šílenství znovu rozjede naplno. Dočkáme se možná ještě několika úprav, ale zásadní herní systémy se již pravděpodobně nezmění. Důležité je ale pro mě hlavně to, že zůstal zachován osvědčený koncept i návyková hratelnost a atmosféra z předchozích dílů.

Křišťálovou kouli sic nemám, ale osobně tipuju, že i přes pomalejší rozjezd to nakonec bude obrovská pecka.

Diablo 3 pro PC vyjde 15. května letošního roku. Předobjednávejte si ho ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

26.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Chybí brigádníci. Firmy nabízejí rekordní odměny

Praha - Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře shánějí brigádníky. Ti si letos kvůli situaci na pracovním trhu přijdou na rekordní odměny, vyplývá z ankety mezi personálními agenturami. V Praze brigádníci inkasují až 160 korun za hodinu.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies