VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fandům vrtulníků se konečně blýská na lepší časy

Pokud se ztotožňujete s hláškou, že vrtulníky létají jen díky tomu, že jsou tak ošklivé, že je zem odpuzuje, pak se ani nenamáhejte s dalším čtením. Nejste totiž na správné adrese.

26.11.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Počítačová hra Take on Helicopters.Foto: archiv Eurogamer.cz

Vám ostatním, kteří každý vrtulníkový simulátor vyhlížíte s nefalšovaným nadšením, mohu prozradit, že se konečně blýská na lepší časy.

Dlouho jsem doufal v simulátor, který bude mít nejen slušný letový model ale také zábavnou herní náplň. Nový počin Take on Helicopters od domácího studia Bohemia Interactive (tvůrci série ArmA) dává tušit, že se nakonec přeci jen dočkám simulátoru, který mi bude vyhovovat po všech stránkách.

První krůčky za kniplem

Nejprve jsem přikročil k výuce, která byla velmi intuitivní. Nijak zvlášť se nemusí bát ani úplní začátečníci, protože s ovládáním vrtulníku se zde rychle seznámíte a pochopíte základní pravidla a odlišnosti. Pochopení základních ovládacích principů Take on Helicopters je jedna věc, ovšem zvládnout ho na výbornou i v praxi, to už je věc druhá. Naštěstí je obtížnost odstupňovaná do tří úrovní, takže si člověk může zvykat postupně. Na druhou stranu ani začátečnická obtížnost se nejevila nijak arkádově, stále to byla simulace jen s větším počtem pomocných prvků a hrubé chyby v pilotáži byly po zásluze vždy potrestány.

Kromě tréninku jsem si vyzkoušel volný let nad městem Seattle a také dvě ostré úkolové mise. Zatímco volné létání nad krajinou bylo super pro kochání se okolním prostředím, úkoly už vyžadovaly poměrně velké soustředění. V první misi jsem osedlal lehký vrtulník a zaletěl na místo určení. Následoval brutální let těsně nad vrcholky stromů a divoké manévry při přistání a opětovném vzletu. S touhle misí můžou mít problém i zkušenější piloti, protože létat takhle nízko představuje slušnou zkoušku zručnosti, ale na druhou stranu je to pěkná výzva.

Skladník s milimetrovou přesností

Druhá úkolová mise byla o poznání klidnější, nicméně procházka to taky nebyla. S vrtulníkem střední váhy bylo potřeba zaletět nad staveniště uprostřed mrakodrapů Seattlu a zaviset se spuštěným lanem nad bednami s materiálem. Po přivázání nákladu jsem musel postupně přepravit několik beden z místa A do místa B a zase opatrně vyložit. Tahle mise tedy nebyla o prudkých manévrech, ale naopak o milimetrovém zvládnutí ovládání vrtulníku.

Nehrál jsem ještě finální verzi, která v krabicích dorazí na náš trh, neodpustím si ale rýpnutí do zvláštního modelu havárií vrtulníku. Model poškození jsem vlastně ani žádný nepozoroval - cokoli se s vrtulníkem stalo, bylo doprovázeno smrtí pilota a fádní explozí stroje. Pocit z létání byl ale celkově vynikající. S lehkými typy je ovládání znatelně živější, zato střední váha je už patřičně těžkopádnější a napravování chyb při řízení mi přišlo složitější. Vypořádat se s rozmary špatného počasí a silným větrem bylo chvílemi velmi zajímavé. Je vidět, že si vývojáři na nás připravují pěkné špeky :)

Konečně nadějný simulátor

Musím ještě pochválit modely vrtulníků, které vydají bezvadně jak z externích pohledů, tak z vnitřku pilotních kabin. Povrch krajiny a města vypadá dobře hlavně z dálky. Při větším přiblížení k zemskému povrchu se bohužel projevuje nepříjemný aspekt textur s velmi nízkým rozlišením. Situaci zachraňuje plastičnost země a fakt, že hra běhá docela svižně. Jedná se tedy o přijatelný kompromis.

Take on Helicopters mi zatím předvedlo pouze zlomek ze své herní náplně, přesto jsem se bavil více než dobře. Co přinese herní kariéra, to si schovávám až do recenze. Pokud ještě váháte a nesáhli jste po již vydané digitálně distribuované verzi v angličtině, mohu naznačit, že bude možné si kupovat vrtulníky, tvořit vlastní letový park a také by tyto stroje měly jít různě vylepšovat. Možná, že se objeví i takové mise, kde si i trochu zastřílíme (viz možnost přiřadit tlačítka pro spouště zbraní v nastavení ovládání). Zatím to tedy vypadá velmi slibně.

Hra vychází letos v zimě na PC za 799 korun. Zakoupit ji můžete ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

26.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

V New Orleansu najel muž s autem do lidí, tři desítky zraněných

Soška Oskara
DOTYK.CZ

Deset filmů, které měly získat Oscara

Kláštercem se line nebeská vůně. Otevřeli čokolatérii

Klášterec nad Ohří – V čokolatérii si vyrábí vlastní pralinky, pečou originální čokoládové zákusky a v létě chtějí prorazit se zmrzlinou.

Rychlobruslařka Erbanová je druhá na pětistovce

Rychlobruslařka Karolína Erbanová vstoupila do mistrovství světa ve sprintu v Calgary druhým místem v závodě na 500 metrů. V čele je favorizovaná Japonka Nao Kodairová, která jako jediná zajela čas pod hranici 37 sekund. Čtyřiadvacetiletá česká reprezentantka si časem 37,06 vytvořila nový osobní rekord.

Mezinárodní konference přinese nové pohledy na Hrabala

 „Pojídač dějin Bohumil Hrabal,"„…a z malýho vápna nezadržitelně vsítil míč pod futro" (S Hrabalem za fotbalem) a další originální přednášky přinese mezinárodní konference k 20. výročí Hrabalova úmrtí, která se uskuteční díky iniciativě Města Nymburk od 30. března do 1. dubna.

V Emauzích byla zahájena výstava o osudů Němců bojujících s nacismem

Praha - V Emauzském klášteře v pražském Podskalí byla v sobotu zahájena výstava mapující osudy sudetských Němců, kteří se z křesťanského přesvědčení postavili nacismu a zaplatili za to životem. Úvodní slovo pronesli kardinál Dominik Duka a ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL). Expozice nese název Svědkové lidskosti - Odpůrci nacismu z řad sudetoněmeckých křesťanů v letech 1938 - 1945 a je součástí víkendové konference Ackermannovy obce, která se snaží o rozvoj česko-německých vztahů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies