VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fandům vrtulníků se konečně blýská na lepší časy

Pokud se ztotožňujete s hláškou, že vrtulníky létají jen díky tomu, že jsou tak ošklivé, že je zem odpuzuje, pak se ani nenamáhejte s dalším čtením. Nejste totiž na správné adrese.

26.11.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Počítačová hra Take on Helicopters.Foto: archiv Eurogamer.cz

Vám ostatním, kteří každý vrtulníkový simulátor vyhlížíte s nefalšovaným nadšením, mohu prozradit, že se konečně blýská na lepší časy.

Dlouho jsem doufal v simulátor, který bude mít nejen slušný letový model ale také zábavnou herní náplň. Nový počin Take on Helicopters od domácího studia Bohemia Interactive (tvůrci série ArmA) dává tušit, že se nakonec přeci jen dočkám simulátoru, který mi bude vyhovovat po všech stránkách.

První krůčky za kniplem

Nejprve jsem přikročil k výuce, která byla velmi intuitivní. Nijak zvlášť se nemusí bát ani úplní začátečníci, protože s ovládáním vrtulníku se zde rychle seznámíte a pochopíte základní pravidla a odlišnosti. Pochopení základních ovládacích principů Take on Helicopters je jedna věc, ovšem zvládnout ho na výbornou i v praxi, to už je věc druhá. Naštěstí je obtížnost odstupňovaná do tří úrovní, takže si člověk může zvykat postupně. Na druhou stranu ani začátečnická obtížnost se nejevila nijak arkádově, stále to byla simulace jen s větším počtem pomocných prvků a hrubé chyby v pilotáži byly po zásluze vždy potrestány.

Kromě tréninku jsem si vyzkoušel volný let nad městem Seattle a také dvě ostré úkolové mise. Zatímco volné létání nad krajinou bylo super pro kochání se okolním prostředím, úkoly už vyžadovaly poměrně velké soustředění. V první misi jsem osedlal lehký vrtulník a zaletěl na místo určení. Následoval brutální let těsně nad vrcholky stromů a divoké manévry při přistání a opětovném vzletu. S touhle misí můžou mít problém i zkušenější piloti, protože létat takhle nízko představuje slušnou zkoušku zručnosti, ale na druhou stranu je to pěkná výzva.

Skladník s milimetrovou přesností

Druhá úkolová mise byla o poznání klidnější, nicméně procházka to taky nebyla. S vrtulníkem střední váhy bylo potřeba zaletět nad staveniště uprostřed mrakodrapů Seattlu a zaviset se spuštěným lanem nad bednami s materiálem. Po přivázání nákladu jsem musel postupně přepravit několik beden z místa A do místa B a zase opatrně vyložit. Tahle mise tedy nebyla o prudkých manévrech, ale naopak o milimetrovém zvládnutí ovládání vrtulníku.

Nehrál jsem ještě finální verzi, která v krabicích dorazí na náš trh, neodpustím si ale rýpnutí do zvláštního modelu havárií vrtulníku. Model poškození jsem vlastně ani žádný nepozoroval - cokoli se s vrtulníkem stalo, bylo doprovázeno smrtí pilota a fádní explozí stroje. Pocit z létání byl ale celkově vynikající. S lehkými typy je ovládání znatelně živější, zato střední váha je už patřičně těžkopádnější a napravování chyb při řízení mi přišlo složitější. Vypořádat se s rozmary špatného počasí a silným větrem bylo chvílemi velmi zajímavé. Je vidět, že si vývojáři na nás připravují pěkné špeky :)

Konečně nadějný simulátor

Musím ještě pochválit modely vrtulníků, které vydají bezvadně jak z externích pohledů, tak z vnitřku pilotních kabin. Povrch krajiny a města vypadá dobře hlavně z dálky. Při větším přiblížení k zemskému povrchu se bohužel projevuje nepříjemný aspekt textur s velmi nízkým rozlišením. Situaci zachraňuje plastičnost země a fakt, že hra běhá docela svižně. Jedná se tedy o přijatelný kompromis.

Take on Helicopters mi zatím předvedlo pouze zlomek ze své herní náplně, přesto jsem se bavil více než dobře. Co přinese herní kariéra, to si schovávám až do recenze. Pokud ještě váháte a nesáhli jste po již vydané digitálně distribuované verzi v angličtině, mohu naznačit, že bude možné si kupovat vrtulníky, tvořit vlastní letový park a také by tyto stroje měly jít různě vylepšovat. Možná, že se objeví i takové mise, kde si i trochu zastřílíme (viz možnost přiřadit tlačítka pro spouště zbraní v nastavení ovládání). Zatím to tedy vypadá velmi slibně.

Hra vychází letos v zimě na PC za 799 korun. Zakoupit ji můžete ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

26.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidé se přicházeli rozloučit se zesnulým kardinálem Miloslavem Vlkem 23. března do katedrály sv. Víta v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
6 15

VIDEO: Do chrámu sv. Víta přišli lidé uctít zesnulého kardinála Vlka

Sadiq Khan
AKTUALIZOVÁNO
7 10

Londýn se nikdy nenechá zastrašit terorem, řekl starosta Khan

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Šéf strážníků v Praze 1 byl obviněn ze zneužití pravomoci. Prý sebral telefon

Ředitel Městské policie Praha 1 Miroslav Stejskal byl obviněn ze zneužití pravomoci. Uvedla to ve čtvrtek televize Prima na základě vyjádření mluvčího pražské státní policie Tomáše Hulana. Stejskal údajně při kontrole auta, které asi neoprávněně parkovalo na místě pro invalidy, sebral a rozbil jednomu z kontrolovaných mobilní telefon.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies