VYBERTE SI REGION

Grandiózní návrat do starověku ve hře Total War: Rome 2

"Fanoušci to tak chtějí, my to tak chceme." To jsou důvody, které uvedl hlavní designér James Russell na začátku prezentace Total War: Rome 2 na nedávném Gamesconu. Návrat do starověku byl zkrátka snem každého, kdo si zamiloval první díl a nadšené ohlasy po odhalení toto jen potvrzují.

24.8.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Počítačová hra Total War: Rome 2.

Počítačová hra Total War: Rome 2.Foto: archiv Eurogamer.cz

GC demo, které vyvolení mohli vidět již na začátku prázdnin, opět ukázalo dechberoucí výjevy dobývání starověkého Kartága. Ty jen potvrdily to, co vlastně bylo jasné již předem - tento díl Total War je megalomanštější než cokoliv, s čím jsme kdy v sérii setkali.

Před branami Kartága

Chcetě znát ten správný způsob, jak srovnat punskou metropoli se zemí? Myšleno způsob Římanů: Flotila birém kotví těsně za městskými hradbami. Netrvá dlouho a z jejich útrob se začnou hrnout tisíce vojáků, kteří se okamžitě řadí a povzbuzováni rozkazy svých velitelů, ženou se pískem k městské bráně. Nad hlavami jim sviští šípy a rozsévají smrt v zadních řadách, projektily katapultů vyrývají krvavé linie do jejich formací.

Je to téměř jako scéna z filmu Zachraňte vojína Ryana, jen umístěná do antického Středomoří. Kartágo v novém Rome konečně vypadá jako opravdové město. Bronzový klenot vyhřívající se na slunci, s rozlehlým přístavem, překrásnými náměstími vedoucími do úzkých uliček obytných čtvrtí a s chrámy, které se pyšně tyčí nad celou tou nádherou.

Právě odsud je možné obhlédnout grandiózní scenérii, jež se odehrává hluboko dole, tam, kde zuří lítá bitva. Brány jsou proraženy, zdi překonány a zatímco se obránci zoufale pokoušejí zastavit postupující Římany, městské budovy se hroutí jako domečky z karet. Oheň se šíří. Krev teče ulicemi. Zkrátka další běžný den římské expanze…

Větší. Mnohem větší

Zatímco zničení Kartága generálem Scipio Aemilianem bylo slavným vyvrcholením třetí punské války, v historické kontextu se jedná jen o pár odstavců v knize. V Total War: Rome 2 pak půjde jen o jednu z mnoha bitev, které budou zuřit na třech světových kontinentech, jež hra obsahuje. Creative si zakládají na tom, aby hráči okusili ten ohromující pocit nesmírné rozlohy herního světa a všech jeho možností.

Pokračování se v mnohém nechalo inspirovat svým starším bratříčkem Shogun 2. Funguje na stejných pravidlech, zachovává tradiční TW hratelnost, tvůrci však prohlašují, že Japonsko bylo jen testovacím hřišťátkem. Rome 2 prý bude větší. Mnohem větší. "V Shogunovi 2 sice byly rozdíly mezi japonskými frakcemi, s odlišnostmi mezi jednotlivými kulturami v Rome 2 se to však vůbec nedá srovnávat," řekl Bickham. "Chceme pokrýt co největší geografickou oblast a ukázat veškeré tehdejší kultury," dodal.

Cílem je vytvořit hru, kde budete moci skrz své tažení sjednotit všechny tři nabízené kontinenty pod jednou vládou a filozofií, stejně jako to kdysi učinil Alexandr Veliký. Je pouze škoda, že zatím nebyl odhalen přesný počet a konkrétní příklady dostupných frakcí.

Total War s lidskou tváří

Tvůrce se posléze rozpovídal o takzvané "lidské tváři Total War". Tentokrát totiž můžeme očekávat mnohem osobnější přístup k hlavní kampani, přístup, který se bude více zaměřovat na velké postavy dějin. Senátoři, panovníci a generálové budou mít skutečnou moc a budou schopni změnit běh historie. Římané, jak si je dnes pamatujeme, byli nejambicióznějšími, nejtragičtějšími, nejromantičtějšími, dokonce i nejperverznější charaktery všech dob a Russell chce, aby Rome 2 přesně toto reflektoval.

"Chceme, aby se dramata jednotlivých lidských protagonistů stala pevnou součástí vašeho tažení," uvedl James Russell. V praxi to bude znamenat, že skrz tyto osobnosti vám budou neustále předkládány nové a nové volby, které budete muset rozhodnout dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Ať už budou utvářet vaše impérium k horšímu nebo k lepšímu, budou ovlivňovat celý herní svět stejně nenávratně jako vyhrané bitvy či dobytá města. "Podle toho, jak rozhodnete dané dilema, budou následovat další volby, jež vám hra předloží. Chceme pak tato rozhodnutí začlenit do příběhových událostí a vedlejších dějových linek, tak, aby se stala součástí hratelnosti," zmínil Russell.

Boje na moři i na pevnině

I na bitevním poli dojde ke změnám. Předvedená prezentace odhalila spolupráci pozemních a námořních jednotek na jedné mapě, něco pro sérii naprosto nevídaného - a již na první pohled velmi funkčního. Na rozdíl od Shogunu 2 se tak ovšem nebude dít za pomoci pár lodiček, každá jednotka bude místo toho obsahovat hned několik plavidel. "To velmi mění pravidla, neboť námořní bitvy se nyní více podobají těm pozemním," vysvětlil Russell.

"Neustále experimentujeme se zákonitostmi, jimiž se tato část bude řídit, stejně jako s její celkovou rychlostí. Nájezdy veslic budou samozřejmě pomalejší než útoky kavalérie, musíme v nich však rovněž zachovat potřebný adrenalin. To vše navíc musí fungovat bok po boku s pozemními bitvami a dobýváním měst," naznačil. Flotily nabudou na důležitosti i na strategické mapě, neboť teď budou moci zabírat přístavy a s nimi i části území, stejně jako útočit na dálku na armády nacházející se u pobřeží.

Filmovější zážitek

Od základu překopaný engine je bezpochyby dechberoucí, o čemž se můžete přesvědčit z vypuštěných screenshotů. Patrná je velká míra stylizace, především co se barev jednotlivých frakcí týká. Vojáků je nejenom více, ale spolu s okolním prostředím jsou i mnohem detailněji zpracováni - nyní věrně reagují na zásah a k tomu přidávají přesvědčivou mimiku tváře. To přináší široké možnosti na poli cut-scén, s nimiž se Creative snaží vnést do série filmové prvky.

Ukázané demo nejednou přerušila skriptovaná in-game animace, ve které generál Scipio vedl své vojáky do útoku skrz sérii bitevních capture pointů (velké bitvy nyní obsahují množství podúkolů). Díky tomu se boj stával o mnoho adrenalinovějším a autentičtějším zážitkem.

Přítomny jsou také nové bitevní kamery. První představená byla umístěna nad hlavy vybrané skupiny Římanů, které sledovala při plenění města. Plánován je však i pohled z očí vojáků. Ten sice nebude moc platný při strategických manévrech, zato však prý poskytne nesmírně efektní podívanou. Pro pohodlnou správu všech vašich bojujících jednotek tu ovšem bude ještě jeden pohled. Bitevní taktická mapa.

Největší Total War všech dob

"Rome 2 je zhruba o čtyřicet procent větším projektem než cokoliv, na čem jsme doposud dělali. Co se rozpočtu, rozmanitosti herního obsahu a rozsáhlosti světa týká, je to obrovský krok vpřed pro nás pro všechny," řekl James Russell. 

Co dodat? Vypadá to velkolepě. Doufejme jen, že se nedočkáme kroku zpátky na poli komplexnosti. Náznaky týkající se zjednodušení tahové části hry nemusí znamenat nic než planý poplach, zároveň se však mohou zvrhnout v nežádoucí snahu o přilákání mas. A to by se k sérii Total War rozhodně nehodilo…

Total War: Rome 2 jen pro PC vyjde v roce 2013. První díl Rome: Total War z roku 2004 můžete zakoupit spolu s oběma datadisky ZDE.

Oznamovací trailer:

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

24.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies