VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Halo 4: Cortana umírá, Forerunneři jsou naživu, začíná nová sága

Nemáte rádi chození kolem horké kaše? Tak se zhluboka nadechněte: zaprvé - Covenanti jsou zpátky, mají jiné vybavení a o nějakém příměří nechtějí ani slyšet. Zadruhé - galaxií pluje štítový svět stvořený Forerunnery a jejich potomci jsou tu zřejmě pořád naživu. Zatřetí - Cortana pomalu umírá.

11.4.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Návrh počítačové hry Halo 4.Foto: archiv Eurogamer.cz

Zdá se, že s tím nic nezmůže ani nový firmware Master Chiefa. A konečně začtvrté - vesmírná střílečka Halo 4 zahrne ryze příběhový multiplayerový mód, jehož část připomíná televizní seriál a poběží zdarma několik měsíců pod názvem Spartan Ops. Tak a teď jsme do toho spadli rovnou po hlavě.

Master Chief je zpět

Nejdřív tedy trochu orientace: uplynulo čtyři a půl roku od chvíle, co lidstvo uzavřelo příměří s Covenanty a co na konci Halo 3 pohřbilo Master Chiefa, který ve skutečnosti jen oddychuje v hlubokém, kryogenickém spánku na poškozené vesmírné lodi.

Spánkem lehce oblbého Master Chiefa se ve čtyřce ujmete, ještě když se probírá z hibernace, a možná si tak napoprvé ani nevšimnete proměněného hologramu Cortany - za všechny ty roky, co jste spali, si vaše virtuální kamarádka předělala vzhled a při tom vám také do helmy nahrála nový firmware. Váš průzor se tak při akrobatických pohybech nyní víc třese a v rozích lehce zakulacuje.

Skripty na každém rohu

Než to stačíte rozebrat, na palubu poškozené lodi se teleportují cizí formy života, tím pádem není čas ani obdivovat okolní grafiku (podotýkáme, že Halo 4 běží na znatelně upraveném herním enginu trojky, s hezčími pohyby postav a detailnějšími modely) a už zase střílíte Covenanty. "Copak jsme neuzavřeli příměří?" diví se Master Chief. Načež vykopne zamčené dveře a jen tak tak se stihne zachytit bezpečnostní páky, aby ho to nevcucnulo ven - jde o jednu z mnoha skriptovaných sekvencí, které budete v Halo 4 potkávat na každém kroku.

Nikdy nepůjde o filmečky, nýbrž vždy interaktivní události přímo během hraní. Zatímco se Master Chief s Cortanou katapultují z lodi na tajemný nový svět Requiem, kde se bude odehrávat zřejmě celá singleplayerová kampaň, rozebírají možnost, že tihle Covenanti jsou ve skutečnosti jen zběhlá armáda, která o příměří ještě neslyšela - anebo daleko spíš celá zbrusu nová flotila, která prahne po lidské krvi.

Noví nepřátelé v divočině

Na povrchu exotického mimozemského světa vás sice zpočátku Covenanti nečekají, zato se tu zřejmě setkáte s přeživšími starodávné rasy Forerunnerů, která se před více než sta tisíci lety ukryla před hrozbou Floodu na tzv. štítových světech - a tohle je jeden z nich. V dálce blikají budovy Forerunnerů, očividně zachovalé a stále funkční, divočina se jen hemží podivnými obřími sépiemi a nebe zdaleka není modré; naopak z něj na každém kroku trčí obří stalagmity, spouštějící se z vnější ochranné vrstvy světa.

Jaké nepřátele konkrétně tu potkáte, zatím vývojáři z 343 Industries nechtějí prozradit. Do celé singleplayerové kampaně tentokrát silně vstoupí takzvaný osobnostní prvek. Cortana totiž jako každá umělá inteligence ve světě Halo s postupem času uvadá, a rychle se blíží chvíle, kdy vyprší její sedmiletá životní lhůta.

Od prvních vteřin hry je prý jasné, že jí mozek i analytické myšlenkové pochody přestávají fungovat, a Master Chief - v Halo 4 prý víc osobní a emotivní než kdy jindy - se bude v průběhu hry marně snažit přijít na to, jak svoji umělou kamarádku zachránit. S každou přibývající hodinou bude Cortana blíž tomu neodvratnému bodu šílenství, z nějž už není kroku zpátky a po němž lze umělou inteligenci pouze zničit.

Příběhový multiplayer

Tím zprávy o singleplayerové kampani končí, naštěstí o síťové hře pro šestnáct hráčů je jich až až. Především bude celá příběhová: hlavní mód se jmenuje Infinity podle vesmírné lodě UNSC Infinity, kterou armáda vyslala na zvláštní misi daleko od Země. Na palubě lodě, která na délku čítá tři kilometry, jsou připravené tisíce vojáků Spartan IV (se znatelně lehčím brněním, a tudíž i hbitějšími pohyby) a během cesty trénují na specializovaných holopalubách, které umí nasimulovat jakýkoliv známý povrch i situaci - to bude většina vašich běžných, rychlých multiplayerových klání.

Na cestě však bude loď Infinity zažívat nejrůznější, zásadně příběhová dobrodružství, která mají být přímo propojená se singleplayerovou kampaní Master Chiefa; vojáci tak budou ve svých trenažérech pouze tehdy, když se zrovna nic neděje. Během hraní čekejte zásadní změny: postavy lze po vzoru Call of Duty a Battlefieldu upgradovat, takže začnete jako nováčci a postupně získáváte lepší brnění, zbraně i modifikace, až si svoji postavu zcela přizpůsobíte.

Spousta zbraní a upgradů

Každý voják má mít sloty pro primární a sekundární zbraň, jeden na granáty, jeden pro speciální armor skill a další pro zbraňovou modifikaci - přičemž ze zbraní je zatím potvrzená Assault Rifle, Battle Rifle, DMR, dále Assault Carbine a Covenant Carbine, a pak samozřejmě brokovnice, raketomet, odstřelovačka, ale i Magnum, plasmová pistole a další. Pod pojmem armor skill si představte třeba hologram, který zmate nepřítele, jetpack nebo hledí Forerunner Vision, s nímž uvidíte skrze zdi.

Upgrade postavy bude probíhat skrze body Spartan Points, které stejně jako medaile získáte na konci každého zápasu - hra ale neodmění jen počet fragů, ale i asistované fragy nebo to, když se pomstíte nepříteli a oplatíte mu zabití z předešlého kola. Na každé mapě také přibudou lokace pro dropy zbraní (například odstřelovačky nebo raketometu, čímž na mapách vzniknou nové klíčové body, kolem nichž se hráči logicky mají shlukovat), a zmizí dokonce i pauza po respawnu - respawnovat se už totiž půjde okamžitě po smrti.

Seriálové kampaň

A pak je tu ještě úplná novinka: kooperativní mód Spartan Ops, což jsou mise odehrávající se mimo palubu UNSC Infinity. Jde o epizodickou kampaň pro čtyři hráče, jež má být co do délky srovnatelná se singleplayerem, akorát že narozdíl od něj bude mít charakter televizního seriálu. Každý týden přibude jeden CGI filmeček, který posouvá děj, a s ním i pět kooperativních misí založených na plnění úkolů.

Pozor, tyto updaty budou přibývat každý týden, a to až po dobu několika měsíců od vydání hry, a co je na tom vůbec nejlepší - nebudou placené. Když si koupíte originálku Halo 4, zároveň s tím tak získáváte i měsíce předplaceného obsahu. Už aby to tu bylo.

Halo 4 vyjde koncem roku, jako vždy pouze pro Xbox 360.

Zatím poslední díl Halo: Reach můžete zakoupit ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

11.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pražský hrad.
3

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (vpravo) a 1. místopředseda strany a ministr zemědělství Marian Jurečka.
1 8

Devět procent. Lidovci a STAN by se do Sněmovny společně nedostali

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies