Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Když se rubačka potká s RPG a fantasy světem

Jakkoli je Amalurské království vlastně zbrusu novým a zatím ne moc profláklým světem, musí se uznat, že za tímto připravovaným akčním fantasy RPG stojí hodně čitelné veličiny.

13.12.2011
SDÍLEJ:

Počítačová hra Kingdoms of Amalur: Reckoning.Foto: archiv Eurogamer.cz

Například hlavní designér Morrowindu a Oblivionu, a dále tvůrci her z edice Dungeons & Dragons, což by mělo papírově zajistit, že by Reckoning mohl být velmi zajímavým a konkurenceschopným titulem. I když na formát obřího Skyrimu hra rozhodně necílí. O tom se snažila přesvědčit krátká prezentace na nedávné novinářské akci EA z hraní několika částí hry, jíž jsem měl možnost sledovat.

Barevné prostředí

Předvádějící a hráč v jedné osobě, Mark Nelson z Big Huge Games, tak postupně vystřídal tři hratelné třídy, tedy bojovníka, mága a tuláka, přičemž vykládal, jak má každá z těchto postav unikátní zbraně a dovednosti. Což ale dnes není nic nového. Postavy vypadají tak trochu komiksově, nemají zcela reálné proporce, takže spolu se zdejším hodně květnatým a výrazně barevným prostředím mi Reckoning ihned evokoval konkurenční sérii Fable.

I když bych z úvodu hry hned měl jednu odlišnost, totiž že v Amaluru se probudíte jako mrtvola… Ehm, probudíte se překvapivě v podzemní márnici, kam se svážejí všichni nebožtíci, ale máte štěstí a hned si vás všimne jeden zřízenec. Tím začíná celá hra.

Dlouhý temný příběh

Víc bych asi z prvních okamžiků ve hře neprozrazoval, protože důvod, proč jste se ocitli na jedné smradlavé hromadě s mrtvolami, má svůj původ v celkovém temnějším příběhu hry, který se před vámi postupně rozvine, podle předvádějícího během "několika desítek hodin hraní". To, jestli tím myslel jen jednu, nebo hraní za všechny postavy dohromady, už nedoplnil. Každopádně jsem si odnesl takové skoro až temně pohádkové zaměření hry s jemnými animacemi z pohledu třetí osoby, takže opět to problesknutí Fable podobné myšlenky.

Ono i při té předváděčce vlastně hodněkrát přímo zaznělo srovnání s jinými hrami. Tak třeba inventář, toho času nabízející báglík až pro sedmdesát předmětů, je prý inspirovaný sérií Diablo, ovšem třeba souboje zase tvůrci "převzali" od rubaček typu God of War. Reckoning na ně jde totiž docela přímočaře, takže při bitkách na blízko (mimochodem ty mi přišly jako stěžejní náplň celé hry) vám ponejvíce stačí správné načasování klidně už jen jediného tlačítka (ukázka byla hraná na Xboxu 360) plus nějaký ten kryt k tomu, popřípadě kouzla.

Bitky jsou to nejdůležitější

K účinnému krytí hodně pomáhá třeba velký štít, který v ukázce hrdinové vytahovali dosti často, jen mne trochu zarazilo, že tato krycí pomůcka nebyla v klidu na postavě nikde vidět, jak bych očekával. To už lépe vypadalo kouzlení zejména v podání mága, jenž mohl těžit z pohodlného sesílání díky uživatelskému namapování na barevná tlačítka ovladače, takže používání magie bylo v každé chvíli i při chaotickém souboji otázkou okamžiku.

Vůbec kolem soubojů a bitek se točila prakticky celá ukázka, že mi přišlo až skoro divné, že jsem prakticky nezaregistroval žádné vedlejší činnosti, jako je rozmlouvání s obyvatelstvem (všude jen samí nepřátelé), nebo prozkoumávání lokací. On ani ten zdejší svět totiž nevypadal, že by nabídl nějakou velkou svobodu ve zvolené cestě vpřed.

Lineární, ale přitom různorodé

Spíše jsem na prezentaci uzřel lineárnější prostory, kudy typicky vedla jediná cesta dopředu. Ale je pravdou, že ukázány byly hlavně podzemní dungeony, kde se to tak nějak očekává, že? Nemůžu ale říci, že by se mi ve hře nelíbilo, protože grafika vypadala velmi příjemně, detailně, hodně barevně a krásně živě, prostě jako to Fable, nebo třeba Torchlight, jen zde v krapet dospělejším provedení.

Co je ale možná trochu svěží přístup, tak to je systém směřování vaší vybrané postavy, z níž můžete údajně udělat zcela jiného fachmana, než je na začátku celého putování. Zkušenostní bodíky, které vám přibývají třeba za zabíjení místních nestvůr, totiž dle svého uvážení rozdělujete do stromu hrdinových vlastností a podle toho, jakou větev preferujete místo těch ostatních, tak se bude přetvářet a vylepšovat i váš avatar.

Slibný kousek

Z toho všeho, co jsem během celé kratinké prezentace pochytil, mi tak Kingdoms of Amalur: Reckoning jasně směřuje na řádně akční a soubojově zaměřené RPG, cílené hlavně na singleplayer a zasazené do hodně výrazného a pohledného fantasy světa v groteskním stylu, kde hlavní roli budou hrát spíše vaše zbraně a kouzla, než hbitý jazyk nebo čmuchací dovednosti.

Možná něco na způsob posledního Dungeon Siege III. Byť musím druhým dechem dodat, že různého haraburdí prezentující při svém hraní sbíral nejen po mrtvolách také mraky. No tak uvidíme, jak se celá, již nyní docela slibná hra nakonec vyvrbí, protože má stále ještě dost času na vyladění a dokončení.

Kingdoms of Amalur: Reckoning má vyjít v únoru 2012 na PC, PS3 a X360. Hru můžete předobjednat ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

13.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení