VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Microsoft Flight: už bez označení simulátor, arkádovější a v základu zdarma

Tak se nám to krapet zvrtlo i u takové ikony, jakou je oblíbená série leteckých simulátorů Microsoft Flight Simulator. Že nevíte, o co jde? Tak si všimněte, že z názvu nového dílu už zcela zmizelo ono magické slůvko "Simulator".

17.3.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra Microsoft Flight.Foto: archiv Eurogamer.cz

Ano, Microsoft Flight opouští vzduchy hardcore letcům zaslíbené a vrhá se střemhlav do zcela jiného arkádovějšího nebe. Což je ta první ze dvou velkých, pro někoho kladných, pro někoho záporných, novinek. Ovšem asi se to dalo čekat a mně osobně to kupodivu vůbec nevadí.

Kompromisní létání pro všechny

Samozřejmě, zkušení piloti odkojení minulými díly spokojeni se zjednodušeným pojetím pro všechny asi nebudou, nicméně ti méně nároční určitě ano, však nový Flight není naštěstí úplná arkáda, ale spíše takový kompromis mezi požadovanou jednoduchostí a náročnějším simulátorem pro ty zkušenější.

Přirozeně, stále tady stačí jen přikvačit k letounu (ve hře se totiž můžete pohybovat z pohledu 1. osoby i mimo kabinu), zavřít kabinu, nahodit motor a ihned vzlétnout. Nicméně když se do nastavení ponoříte hlouběji, najdete tam nejen možnost krapet náročnějšího letového modelu, ale třeba i ovládání klapek, bohatosti směsi nebo nastavení úhlu listů vrtule.

Jasně, stoprocetní realita to jistě není, čemuž nasvědčuje fakt, že palubní desky jsou nyní mnohem prostší a poskytují méně údajů než kdy dříve, de facto jen to nejnutnější pro let. Však pro dobré létání už postačuje kromě klávesnice či letecké páky i obyčejný analogový joypad nejlépe s dvěma páčkami.

Je to ještě plná hra, nebo jen demo?

Teď se asi zaradujete, když je hra zadarmo, ale klobouky si můžete zase klidně nasadit, protože v tom základu bohužel dostanete i na dnešní obecné poměry opravdu velmi málo, až bych si skoro odvážil bezplatnou verzi Flightu nazvat jen takovým větším demem. Jestli nás má nalákat na placené přídavky, tak to lákadlo věru není moc sladké. Však dostanete pouze jeden ostrov, navíc stejně z jediné lokace ve hře na havajském souostroví a pouhá dvě letadla.

Ultralehký hydroplán Icon A5 a cvičný dvouplošník Boeing Stearman PT-17. Jakkoli je ikona pro začátek díky svým nezáludným výkonům výborná, tak to pravé labůžo skýtá pouze ten druhý pístový letoun, byť z něj není samozřejmě tak dobrý rozhled. Jeho letové výkony už jsou více než dostatečné a letoun má solidní rezervu i pro akrobacii, a navíc se tak necourá, jako jeho lehčí brácha, s nímž je sice pohodový let, ale uletět z jedné části ostrova na druhou zabere světelné roky.

Hlavně boeing vypadá ve hře naprosto úchvatně a je skvěle detailně proveden, než jednodušší ultralight, jehož palubka připomíná osobní automobil bez volantu.

5 letadel + 1 mapa = 887,-

Shodně jako samostatný placený přídavek se nabízí ještě střídmější cestovní hornoplošník Maule M-7-260C Orion a třetí největší balík pak skrývá poslední letadélko Vans RV-6A včetně zpřístupnění už celé havajské mapy se všemi zbývajícími ostrovy a balíku dalších misí, výzev a úkolů. Takže s komplet balíčky Flight rozšiřuje svůj záběr na pětici letadel a jednu velkou mapu Havaje, což pro začátek není tak špatné, nicméně je zde jeden velký háček.

Pokud si všechno postahujete, tak za hru dáte bratru skoro devět stovek, což je na nabídnutý obsah opravdu dost. Tolik už stojí mnohem bohatší krabicové AAA hry, do níž má jak vidno nový Flight stále dost daleko i pouhým střídmým obsahem. Dáte devět set za pět letadel a jedinou mapu? Asi ne, co? Tato cenovka se Microsoftu zoufale nepovedla, kdyby byly ceny nižší, hned by to hru dávalo do zcela jiného světa.

A je to docela škoda, protože co se vlastního létání týká, hra v tomto není vůbec špatná. Předně vás čeká tutoriál s příjemným hlasem vaší koopilotky, později jistě zkusíte kampaň s různými úkoly a lety nad ostrovy, jíž uvádí třeba premiérový cvičný let s přistáním na vodní hladině vedle velké zaoceánské jachty.

Jeden z těch méně náročných dílů

Potěší široké možnosti volby počasí, času i ročního období, stejně jako let s podmínkami, které zrovna panují za vašimi okny, to díky přebírání systémového času z Windows. I když ty hlavní mise z kampaně i výzev pravděpodobně dokončíte za pár dní, stále se můžete věnovat honění za cenami a achievementy, jež je potřeba pro celkové dokončení hry splnit.

Přitom nový Flight patří k těm méně náročným a přesto solidně vypadajícím dílům ze série, nutnost sálového počítače, jako ve své době vyžadoval na vyšší detaily Flight X, už je minulostí. Na sestavě C2D 3.0 GHz, 3 GB RAM a N-260GTX 896 MB RAM létám v pohodě na vyšší nastavení grafiky kolem 35 až 40 FPS (hra vyšla pouze na PC), přitom zejména letouny vypadají nádherně. S krajinou je to obecně horší, zde se kvůli náročnosti na hardware asi dost šetřilo.

Rozporuplné pokračování

Posledním nezmíněným prvkem hry je bohužel jen internetový multiplayer až pro 16 připojených letců, jenž je ovšem naplněn prakticky jen přátelskými skupinovými lety a společnou kooperací, žádné velké soutěže tu bohužel alespoň prozatím nenajdete.

Celkově je nový Flight krapet rozporuplnou osobností, která sice dobře vykročila, ale svůj krok zbytečně natahuje. Ano, základní verzi si určitě stáhněte, zadarmo si tady byť omezeně, ale stále dobře zalétáte a nic vás to nestojí. Však dvě letadla a kus Havaje zadarmo? Proč ne, že? Jenže když už to má něco stát, je to moc drahé a dostanete za své peníze docela málo. A jestli se vám to vyplatí, to už si musíte spočítat sami.

VERDIKT: Nový Flight nabral v sérii zcela nový vítr, když se nově v ořezaném základu nabízí zdarma, ale za těch pár rozšíření si zase nechává dost krvavě zaplatit. Navíc je třeba počítat s jeho arkádovějším zaměřením, což ale může někomu bohatě vyhovovat, jinému zase nikoli. Každopádně se stále jedná a příjemné a teď již vskutku nenáročné polétání pro každého, byť postižené tou rozdvojenou osobností: základ zdarma je sice střídmý, ale fajn, nicméně placené přídavky jsou obsahově plytké a velmi drahé. Hodnocení: 6/10.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

17.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Kajínek po propuštění z vězení
15 34

O Kajínkovi píšou až v Texasu. Prezident omilostnil vraha, reagují v cizině

Ulice Manchesteru po tragickém útoku
16

Jiná tvář Manchesteru: solidarita i jídlo zdarma

AKTUALIZUJEME

Dva kamiony na pětatřicítce sešrotovaly osobní auto, jedna oběť

Silnice I/35 si dnes vyžádala další život a byla opět zablokovaná. Ve tři čtvrtě na devět tu zahraniční kamion sešrotoval osobní vůz. Následky jsou tragické: spolujezdkyně v osobním autě byla na místě mrtvá. Čtyřiapadesátiletý řidič utrpěl těžká zranění a podle zpráv policie bylo obtížné ho vyprostit.

DOTYK.CZ

Auroru, symbol bolševické revoluce, seřídil mág z Moravského Krasu

Aurora, to je latinsky záře. Křižník Aurora, který se v bolševické symbolice zařadil po bok Lenina či symbolu srpu a kladiva, spustili na vodu přesně před 117 lety. Tříkomínové plavidlo historicky zazářilo v 9.45 hodin večer 7. listopadu 1917, kdy svými výstřely zahájilo bolševický puč známý jako Velká říjnová revoluce. Nebýt ale renomované firmy Erich Roučka z Blanska, možná by dějiny vypadaly jinak.

Český vicepremiér Bělobrádek se zúčastní sudetoněmeckého sjezdu

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sjezdu sudetoněmeckého sdružení v Augšpurku. Půjde tak zatím o nejvýše postaveného českého politika, který se sjezdu zúčastní. Loni se sjezdu zúčastnil ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Sněmovna by mohla navrhnout na vyznamenání Vlka a Sáblíkovou

Sněmovna by mohla navrhnout prezidentu Miloši Zemanovi na státní vyznamenání kardinála Miloslava Vlka in memoriam, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a folklorní zpěvačku Jarmilu Šulákovou in memoriam. Na předběžném seznamu, jenž čítá celkem 39 jmen a který dnes projednal organizační výbor, figurují také historik Petr Čornej, psychiatr Cyril Höschl nebo bývalý hokejový brankář Jiří Holeček. Sněmovna by měla o kandidátech hlasovat v červnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies