"S multiplayerem jsme při vývoji Spec Ops: The Line nikdy nepočítali. Vynutil si ho až vydavatel 2K, pro kterého šlo o jednu z položek ve finanční tabulce a byl neúprosný v jeho realizaci za každou cenu, i kdyby znamenal záporné body v přijetí celé hry," otevřeně řekl Cory Davis ze studia Yager v rozhovoru pro Polygon.

Jen těmito slovy vlastně potvrdil, co se dlouho šuškalo - a to že vydavatelé si často vydupou přítomnost online prvků i v těch hrách, které se spíš točí okolo příběhového singleplayeru a kam se vůbec nehodí. Každý z čtenářů si jistě představí spoustu příkladů takových titulů, kam byl multiplayer přidán jen kvůli tomu, aby jeho ikonka vesele svítila na obalu a dalo se jím operovat v excelových prezentacích.

Hlavní designér Spec Ops k tomu ještě dodal: "Zahrnutí multiplayeru vrhlo špatné světlo na celý singleplayerový zážitek. Od něj byl tón multiplayeru dramaticky odlišný, znásilnil herní mechanismy a šlo o vyhozené peníze. Ani ho nikdo nehraje, nemá kvalitu a správně neměl vůbec existovat."

Na druhou stranu ale ocenil odvahu 2K jít s nimi do tak riskantního projektu jako Spec Ops, na což by prý většina jiných vydavatelů "neměla koule". A 2K se to také asi moc nevyplatilo, když se dlouho chystaná hra nijak extra neprodává.

Přitom jde o velmi slušnou střílečku, s výborně pojatým příběhem o cestě do nitra poničené Dubaje i lidské duše. Mladý kapitán Walker se v ní vydává na záchranou misi, která má najít ztraceného plukovníka Konráda. Nenajde ho však samotného…

Spec Ops: The Line zakoupíte například ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.