Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Osm spolupracujících studií posouvá sérii Assassins Creed dál

Součástí novinářské akce k Assassin´s Creed 3, odkud jsme minulý týden přinesli exkluzivní dojmy, byla také téměř hodinová přednáška o vývoji hry - od konceptu až po hratelný celek. Konala se v Londýně v mimořádně stylovém prostředí budovy King´s Place, stylové výstavní hale, zasvěcené umění ve všech podobách.

3.4.2012
SDÍLEJ:

Přednáška o tvorbě počítačové hry Assassins Creed 3 se konala v budově King´s Place v Londýně.Foto: archiv Eurogamer.cz

Okolo hlídkovala desítka vojáků v dobových uniformách, kteří jako kdyby vystoupili přímo ze hry. Jen Connor se někde schovával… asi dokonale splynul s davem. Už po usednutí v sále s americkými vlajkami, dozdobenými symbolem Assassínů, nás hostitelé měli naladěné, jelikož se tam rozléhala hudba z filmu Poslední mohykán. Kdo jste jej neviděli, tak to honem napravte, nejen proto, že je výjimečná ta hudba, ale i film. A hlavně vás skvěle vás naladí na prostředí a styl hry.

Přidáte se k revoluci?

Když se zhaslo, promítací plátno rozzářilo interní "kontextové video" z roku 2010, kterým si tvůrci hry definovali na začátku vývoje éru a celkové vyznění třetího dílu. Za překvapivě agresivního doprovodu elektronické hudby jsou promítány sestříhané záběry z filmu Patriot Mela Gibsona a dobové obrazy, korunované sloganem "Join the Revolution" (přidejte se k revoluci). Zrak mi ulpívá na artworku, kde Connor stojí v čele koloniální armády a ukazuje jejím vůdcům cosi v dálce.

Je patrné, že je vede - možná jako stopař, snad i něco víc. Z přednášky tvůrců se dozvídám, že univerzálním tématem hry je boj za svobodu. Autoři našli mimořádné zaujetí ve společenském boji dané éry. Ve snaze udělat hru, rozpínající se na rozloze více než třiceti let historie, maximálně autentickou pro náročného dospělého hráče, podnikli rozsáhlý průzkum daného období a historických událostí. Součástí vývojářského týmu je po celou dobu 5-6 specializovaných analytiků.

Samé novinky

Americká revoluce je pro ně údajně jakousi třešničkou na dortu dějin. A dávali dobrý pozor, aby designéři nevnesli do hry historicky nesmyslné prvky. Museli jim například zatrhnout "Kratosovskou" čepel na řetězu nebo skalpování padlých nepřátel, jelikož mohawští indiáni ve skutečnosti nepatřili k těm, kdo skalpovali. Tvůrci se každopádně snaží o to, aby ve hře bylo dostatek historických faktů i jejich náležitě působivé podání, takže při troše štěstí by se hráč mohl během hraní také poučit a odejít s pocitem, že šlo o něco víc než jen příjemnou zábavu.

Nejdůležitějším cílem pro vývojáře bylo posunutí série dál: nová hra, nový hrdina, nová éra, nová technologie pohánějící hru. Odrazilo se to i v celkovém vizuálním pojetí hry, takže nám tvůrci ukázali střípky z přepracovaného GUI (Graphical User Interface - prostě všechny ty ukazatele, ikonky a meníčka ve hře). I samotný animus vypadá jinak, spíše jako shluk buněk, než jako šroubovice DNA.

Nové animace

Přednášku okořenilo několik interních "department videí", nabízejících rozhovory s vedoucími jednotlivých oddělení vývojářského týmu, včetně pohledu na jejich práci. K vidění byla například technologie animace kožešiny, nebo nabírání animačních dat za pomoci tzv. "Full Mocap" procesu, kdy se pohromadě nabírají digitální data pro animaci těla, mimiku obličeje i samotné audio dabingu hry. Touto formou je možné dosáhnout mnohem přesvědčivějšího hereckého výkonu postav.

Především ale animátoři vytvořili kompletně nový animační set hlavního hrdiny, který se díky tomu pohybuje svérázným vlastním způsobem a kromě jiného plynule překonává překážky v lese (i městě) jejich přeskakováním, podlézáním nebo šplháním. 

Působivě vypadá také šplhání po skalách, na kterém se ostatně pracovalo s profesionálními horolezci. Potěší i drobné detaily, jako třeba když jste v koruně stromu, chvíli nic neděláte a Connor se tak opře do pohodlnější polohy, aby v té pozici snadněji vydržel. No a počkejte, až uvidíte Connora, jak se bije, plynule měníce jednu zbraň za druhou a tančíce bleskový tanec smrti od jednoho protivníka k druhému.

Upgrade zbraní

V arzenálu hlavního hrdiny nechybí také novinky v podobě muškety nebo luku a šípů. Volba zbraně bude hrát roli nejen v soubojích s lidmi, ale také při lovu: mušketou sice pohodlně skolíte dravce na dálku, ale také tím potrháte a ožehnete kožešinu. Zabití přesně mířenou ranou nožem je mnohem výhodnější varianta. A rozhodně bude co lovit.

Zvířata v divočině mají nahradit davy lidí ve městech a chybět nebudou ani jakési lovecké cechy a výzvy. Snaha o čisté skolení, stejně jako dlouhá nabíjecí doba střelných zbraní, podporují v rámci série tradiční soustředění se na souboje nablízko. Výzbroj hlavního hrdiny obsahuje nepostradatelné skryté zápěstní ostří (nyní údajně snímatelné), ale meče byly nahrazeny mnohem vhodnějším tomahavkem.

Novinkou je potom luk a šíp nebo dvojice pistolí za pasem. Když jim historici zatrhli čepel na řetězu, přišli tvůrci s bodákem na laně, což je skutečná dobová zbraň (asijského původu). Její využití ve hře bude především při "čistém" útoku shora, kdy bodák zaseknete do cíle například shora z větve, následně se spustíte dolů a oběť zároveň vytáhnete do koruny stromu. Laso má hrát ve hře ještě další roli, ať už s bodákem nebo bez něj. A svoji roli pro souboje sehrají také roční období a počasí.

Armáda vývojářů

Samotná produkce hry je úctyhodná. Tým čítá osm spolupracujících studií, v rámci kterých se na hře podílí vůbec nejsilnější a nejzkušenější tým vývojářů-seniorů v historii série, představující dvojnásobek produkční síly Ezio trilogie. Hned od začátku se shodli na velké investici do překopání technologie a jejich nový engine, nazvaný jednoduše "Anvil Next", skutečně přináší ovoce, nejen v podobě citelně nového a svěžího vizuálního stylu.

Čeho se bojím? Že tvůrci neuzavřou trilogii. Opravdu mi vadí ty šílené vygradované/useknuté konce, co zatím předvedli. Herní série nic takového nepotřebuje, aby udržela zájem hráčů. A určitě ne víc, než napříč třemi (nebo dokonce pěti) hrami. Modlím se proto, aby se Desmondův osud uzavřel a dočkali jsme se odhalení smyslu toho všeho i oné tajemné 2012 katastrofy. Někteří by taky mohli namítnout, že navzdory všem změnám je to pořád ten samý Assassin´s Creed - a z jistého úhlu pohledu by nemuseli být úplně mimo.

Revoluce čeká

Nicméně nejsilnějším dojmem z celé prezentace pro mě bylo ono myšlenkové pozadí příběhu a historických událostí. Zoufalý boj za svobodu je prostě silné téma a heslo "Liberty or Death" aneb "Svobodu nebo smrt" má svoji sílu, pokud víte, že s ním na rtech bojovali a umírali tisíce lidí v táhlé válce, jež smetla tolik nevojáků a obyčejných lidí. Také samotná postava Connora je mi o hodně sympatičtější, než jeho předchůdci.

Zatímco Altair bojoval, protože to byla jeho povinnost vůči řádu a Ezzio se mstil za svoji povražděnou rodinu, Connor se zdá být bojovníkem za spravedlnost. Říkejte si co chcete, ale v tom je určitá vznešenost. Nevím jak vy, ale já rozhodně hodlám na podzim narukovat a stát se součástí revoluce.

Assassin´s Creed 3 vyjde 31. října 2012 na PC, PS3 a Xbox 360. Předobjednávejte ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

3.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení