VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pikmin 3: dětinské zdání klame, hurá na mravenečníka a stonožku

Tento nově oznámený titul pro Wii U jsme mohli všichni zhlédnout na konferenci Nintenda na E3, ale neměl jsem představu, jak přesně se bude Pikmin 3 hrát. Nintendo, věrné tradici, nechce zbytečně komplikovat a základní premisa je jednoduchá.

18.6.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Počítačová hra Pikmin 3.Foto: archiv Eurogamer.cz

V kůži kapitána Olimara ovládate malé červené Pikmini, potvůrky připomínající vláčnou plastovou flašku, z níž za jistých podmínek vyroste kytička.

Měl jsem možnost si na E3 zahrát dvě úrovně. První byla nazvaná Trial Course a názorně mě uvedla do základů této netradiční strategie. Objevil jsem se na malém paloučku a s kapitánem Olimarem ve vesmírném obleku začal prozkoumávat okolí. Olimar je proti lidem malá bytost, takže jsem se pohyboval mezi listy jahodníku velikými jako paneláky a beruška sedmitečná připomínala obrněný tank.

Sbírání ovoce s broukem

Naštěstí jsem hned na začátku objevil bandičku poflakujících se červených Pikminů, infrasenzorem ve WiiMote jsem na ně ukázal a tlačítkem B zapískal. Okamžitě se probrali a začali mě slepě následovat. Cílem bylo z celé úrovně odnést do lodi tolik ovoce, aby jeho energie posloužila jako palivo, to znamená, že se hrálo na kalorie. Kvůli tomu je nutné najít a probudit co nejvíce spáčů, po úrovních se jich povaluje ohromné množství, ale často jsou skryti za listy nebo uvězněni za kamením.

Prvních pár kroků bylo skutečně jednoduchých. Stačilo kurzorem zabrousit nad povalenou třešeň a zmáčknout A, čímž jsem na ní naházel Pikminy. Třešeň unesou dva, jahodu tři a pro pohnutí grepem je nutné jich zaměstnat deset. Kdyby zůstalo u sbírání ovoce, byla by to procházka růžovým sadem. Když jsem ale poslal většinu Pikminů zpět k lodi, vyřítil se na mě obří brouk. Normálně jich stačilo na malé potvůrky naházet pár, ale tentokrát jsem potřeboval fakt hodně velké stádo.

Ve světe Pikmin 3 se hraje na kvantitu, kvalita je až na druhém místě. Přesto lze malé pomocníky vylepšovat. V rámci předváděného levelu jsem červené Pikmini udělal silnější tím, že jsem jim dal napít nektaru, který jsem získal zabitím jedné z větších potvůrek.

Hrozba mravenečníka

Na řadu přišel ještě větší souboj proti něčemu, co mi nejvíce připomínalo mravenečníka. Nejdříve jsem zkusil zaútočit se svou menší skupinkou, ale jakmile jsem zavětřil neúspěch, byl jsem nucen doběhnout zpět k lodi a pískáním rozpumpovat spící červeňáčky. Ti vás sice poslouchají dokonale, ale jsou naprosto tupí a sami neobejdou sebemenší překážku. Naštěstí jsem si svou chybu uvědomil brzy, protože kolega hrající chvilku předtím se snažil mravenečníka ničit postupně a to se mu stalo osudným.

Potvůrka totiž Pikmini postupně požírala a proto jsem jí musel zneškodnit rychle a za pomoci co nejvíce služebníčků. Za udolaným nosatcem na mě čekal fungl nový druh Pikminů - kameňáci (Rock Pikmin). Ty na rozdíl od základního červeného druhu bořícího hliněné nebo rostlinné překážky, dokáže ničit skleněné a diamantové objekty.

Volný svět Pikminů

V tuhle chvíli už jsem měl slušnou armádu, ale cesta zpět k lodi byla dlouhá a stále více času jsem trávil vracením se zpět. Naštěstí jsem si záhy vyrobil most zkracující cestu zpět k vesmírnému korábu z jakýchsi drobků chleba. A tím moje pouť skončila kvůli přísnému časovému limitu.

Protože jsem hrál Pikmin poprvé, měl jsem dost starostí s tím, abych přišel na to, co po mě hra chce a jak se ovládá. Na druhou stranu, kdybych měl možnost si demo zahrát znovu, už bych ho určitě dal. V plné verzi by neměly být úrovně lineární jako ta ukázková. Naopak budeme mít volnost v tom, na jaký úkol se vrhnout nejdříve. V omezené míře bude Pikmin 3 otevřený svět. Limitování budeme zřejmě pouze časem.

Pilovat strategii, abychom splnili všechny úkoly, půjde téměř do nekonečna a čeká nás překonávání vlastních i cizích rekordů, protože se vždy hraje na čas i na počet přeživších Pikminů. Dosažené skóre budeme zřejmě sdílet s přáteli, protože čekám plnou podporu sociální sítě MiiVerse.

Dětinská grafika, obtížnost však ne

Druhá, kratší úroveň, byla ukázkou souboje s jedním ze závěrečných bossů. Objevil jsem se v malé aréně a za pár sekund se na mě vyřítila modrá stonožka. K dispozici jsem měl oba typy Pikminů a protože potvora měla tvrdé plátování, musel jsem jej nejdříve rozdrtit kamenáči. Až když jsem odhalil syrové maso, mohla nastoupit červená skvadra. Tentokrát jsem byl úspěšnější a potvoru poměrně rychle zlikvidoval. Nicméně nebylo vůbec snadné uhýbat před jejími nájezdy, které vždy omráčily devadesát procent mé skupiny a než jsem jí dal zase dokupy, už na mě stonožka znovu běžela.

On Pikmin 3 vypadá v pohybu trochu dětinsky, ale jako u jiných her Nintenda zdání klame a je pěkně náročný. Grafika na mě působila úžasně, i když svou kvalitou jen dotahuje současnou generací konzolí. Nintendo si pomáhá silným rozmazáním pozadí. Na druhou stranu syté barvy, miloučké postavičky a pohyb v mikrosvětě tenhle handicap úspěšně vyvažují.

Matlání po displeji se nekoná

Kupodivu hlavní slovo v ovládání drží WiiRemote a nunchak. Myslel jsem si, že matlání po displeji by bylo k ovládání lepší. Jenže za pár minut jsem si vyzkoušel prototyp japonské akce Project P-100, kde jsem se snažil podobným způsobem na displeji označovat skupinky lidí. Disproporce v rozměru televizní obrazovky a displeje na ovladači je velká, takže tento způsob rozumně nelze použít. Přesto bude Pikmin 3 ovladatelný i přes WiiU pad, jen budete kurzor na obrazovce honit nakláněním celé desky a to rozhodně není přesnější, rychlejší ani pohodlnější, než ukazovat WiiRemote.

Rysuje se jasný hit

Pro znalce série nebyla asi předváděčka zase tak úžasná, protože většinu vlastností znají z předchozích dílů a předělávek na Wii. Nicméně se to dá chápat, Nintendo nechtělo vystřílet veškerou munici. Určitě přibudou další herní módy včetně multiplayeru a budou oznámeny nové typy Pikminů. Pozorný hráč si v traileru mohl dalšího typu všimnout - létajícího růžového, ale k němu nám na stánku Nintenda víc neřekli.

Pikmin 3 bude určitě jedním z nejúspěšnějších titulů v prvních letech života Wii U. Přestože jsem ani jeden z předchozích dílů nehrál (vím, oba jsou legendami na GameCube i Wii), říkám na rovinu, že po prezentaci na E3 jsem se rozhodl doplnit si vzdělání!

Pikmin 3 by měl vyjít pravděpodobně současně s premiérou konzole Wii U na podzim letošního roku. Starší díl Pikmina pro konzoli Wii můžete zakoupit ZDE.

Trailer z výstavy E3:

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

Autor: Redakce

18.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies