Až do pozdního období vývoje prý tvůrčí tým neměl Mafii 2 v hratelné podobě, takže si jen mohl všechny prvky představovat na papíře, aniž by je mohl vyzkoušet. Další potíže způsobilo, že příběh hry byl napsán Danem Vávrou "v izolaci", bez spolupráce s designéry, a ještě před prototypem samotné hratelnosti.

Jak dále na přednášce zaznamenal Polygon, mnohé komplikace přivodila v roce 2005 změna enginu a až přílišné soustředění se na vizuální stránku hry, což následně vzalo tvůrčí prostředky od hratelnosti a základních mechanismů Mafia 2.

"Přesto jsme ve výsledku pyšní, co jsme dokázali, a studio se díky tomu může posunout dál a vyrábět lepší hry než Mafia 2," řekl Jarek Kolář z 2K Czech. Myslel tím pravděpodobně třetí díl, který by se měl poučit z nedostatků předchůdce. Ten by se dle posledních neoficiálních zpráv objevit na novou generaci konzolí.

Oba dva díly u nás takřka legendárních gangsterských her Mafia, můžete zakoupit ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.