Recenze The Lord of the Rings: War in the North

Je to kouzelné slovní spojení. "RPG ze světa Pána Prstenů." Netřeba říkat cokoliv více, aby se milionům hráčů po celém světě okamžitě ztopořily ocásky myší a páčky gamepadů. Docela podobný efekt muselo mít i oznámení War in the North.

5.12.2011

Počítačová hra The Lord of the Rings: War in the North.Foto: archiv Eurogamer.cz

Spíše než akční RPG však připomíná Válka na severu God of War s extrémně primitivním soubojovým systémem a občasnými prvky role-playing (Více zdraví! Speciální silný úder! Berserk!). Na první pohled to nemusí být zřejmé, ale tohle je hrdinský příběh o jednom tlačítku myši, kterému občas asistuje tlačítko druhé a klávesa pro střelbu.

Jako orel bez očí

Souboje rychle omrzí - a to je u hry na nich stojících zásadní problém. Mé první zápolení s horským trolem bylo upřímně zábavné, ale když jsem úplně stejným stylem sundával trola dvacátého, kouzlo se jaksi vytratilo. Z technického hlediska jsou souboje zpracovány docela bídně a tak se občas stane: že než nepřítele vůbec zaměříte, několikrát máchnete do prázdna. Zásadní chybou War in the North je nenavození pocitu sžití se s mocným hrdinu - na dvacátém levelu jsem si připadal stejně silně, jako na levelu prvním a nikdy jsem si neužil bitky, kde by se na mě valily desítky nepřátel a já je uspokojivě drtil.

Patos nad všechny patosy

Hra se točí okolo trojice hrdinů a jednoho groteskně mluvícího orla Belerama (občas jej můžete přivolat na pomoc, funguje jako bombardér), kteří se vydali na severní frontu, aby zastřihli křidélka Agandaûrovi. Při cestě, třeba v Hůrce a Roklince, dokonce potkají členy originálního Společenstva prstenu. Autorům nelze upřít snahu přeci jen vykreslit alternativní příběh v Tolkienově světě a já oceňuji, že si dali práci s vymodelováním v knihách jen naznačených, nebo vůbec nepopsaných, míst a postav Bohužel je vše prezentováno ohromně povrchně a nepříliš zainteresovaný člověk se vysloveně musí nutit do zájmu o ta která místa nebo individua.

Neprostupné vzduchoprázdno

I přes (aspoň občasnou) originalitu herního světa si jej moc neužijete, neb autoři nacpali neviditelné bariéry úplně všude a dělali to okatěji, než málokteré jiné studio. Skutečně nelze jít jinam, než rovně za nosem (a přesto někdy nepoznáte, jestli se náhodou nevracíte), neb při sebemenší snaze vylézt na kopeček, na dva schody nebo pod strom akorát narazíte do… vzduchu. Což mimochodem v podstatě eliminuje i možnost do hry zakomponovat jakékoliv vedlejší questy, které by bylo možné také třeba nesplnit či dokonce minout.

Pro jednoho příliš nebezpečné

Autoři při vývoji naznačovali, že důležitým prvkem se stane zmiňovaný kooperativní multiplayer. Je tomu skutečně tak - leč již zapomněli naznačit, že co-op je podmínku pro zábavu, že sólo hraní je jen slabým odvarem. Už z podstaty věci je hraní akční rubačky s dvojicí kámošů, ať už po internetu nebo skutečně spolu, mnohem zábavnější. Navíc vás rázem tolik netrápí AI a můžete skutečně trochu spolupracovat. Ani co-op však není bez problémů, zejména kvůli jeho nevyváženosti. Hra nijak nevyrovnává úrovně zúčastněných hráčů, takže pokavaď se náhodou nesejdete stejně, dotyčný s nejvyšším levelem bude mít nejvíce skalpů, tím pádem bude nejrychleji levelovat a nůžky se budou ještě více rozevírat.

Bez kvalitního vybavení a ještě k tomu v nekvalitně zpracované hře. War in the North je samo o sobě nepříliš pohledné. K tomu přihoďte svázanost herního světa, neviditelné bariéry a občas cukané animace a máte záležitost, na níž se prostě nekouká kdovíjak dobře. A tak aspoň že jde o inscenaci Pána prstenů, kde konečně cáká krev a létají končetiny, a kde putování podkresluje příjemný licencovaný soundtrack.

VERDIKT: Být právě v kinech nějaký stejnojmenný film, existence War in the North by dávala smysl. I tak by však v letošní extrémně nabité sezóně obdobně nenápaditá, plochá a technicky nezvládnutá rubačka měla problém nezapadnout. Žijete-li Pánem prstenů, jízdenku do Války na severu si klidně pořiďte, ale až ve slevě a ujistěte se, že s sebou máte dva parťáky do kooperativního multiplayeru. Pak si klidně i přičtěte bod. Hodnocení: 4/10.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.