Recenze WRC 2 FIA World Rally Championship

Stačilo prohlédnout pár obrázků, nebo zhlédnout některý z trailerů, a už před vydáním bylo vlastně jasno - WRC 2 pojede ve stejných kolejích jako první díl. V Milestone jsou jednoduše spokojeni s tím jak to dělají, i jak licenci FIA uchopili.

6.12.2011
6 fotografií

Počítačová hra WRC 2 FIA World Rally Championship.Foto: archiv Eurogamer.cz

A co na to ostatní? Já byl s loňským premiérovým ročníkem vcelku spokojen (a udělil 7/10), přičemž kritika se snesla především na nezáživné a málo technické rychlostní zkoušky, potažmo ne zrovna krásnou grafiku. Jak už to tak bývá, u sportovních a obecně ročníkových her zvlášť, provedené změny hráče do očí hned nepraští.

Klasická nabídka

Je tady singleplayer (zahrnující jednotlivé erzety, celé soutěže, šampionáty i časovky s duchy a bez nich), lokální multiplayer (obdobná nabídka, tentokrát ovšem v hot-seat variantě pro až čtyři hráče) i jeho internetová odnož, vylepšená mimochodem nově o chat, detailní výsledky s mezičasy a další vychytávky. Online souboje jsou stejně vyostřené jako posledně, sejde-li se dostatečný počet závodníků (maximum je 16 borců).

Chybět nemůže ani WRC Rally School, coby improvizovaná "autoškola" pro nově příchozí, kterým výraz rallye doposud nic neříkal. Ostřílení borci potom skočí asi rovnou k hlavnímu singleplayerovému režimu, totiž k Road to the WRC. Jak název prozrazuje, nejde o nic menšího než cestu za titulem a příběh, kterak se z neznámého - leč šikovného - závodníka stane mistr rallye soutěží.

Závodníkem WRC snadno a rychle

Kariéra je letos mnohem sofistikovanější, konec konců hráč má možnost plánovat program dalších sezón, vynechávat pro něj nezajímavé podniky a angažovat se jen tam, kde vidí smysl a svoje zájmy. Jako obvykle jsou k dispozici divoké karty i lákavé nabídky typu projížďky s vozem kategorie S2000, či přímo testování WRC speciálu. Denním chlebem je však v uvozovkách běžné závodění, zahrnující podniky produkčních aut, lokální soutěže, či klání vypsaná tu nějakou automobilkou a jindy třeba spolkem veteránistů. Inu je to pestré, co chvíli se projedete jinde a v něčem jiném, a je toho dost. Kariéra opravdu vydrží, počítejte raději s několika týdny průběžného postupu.

Road to the WRC jednoduše vypadá a funguje ještě lépe než posledně, jde určitě o jeden z taháků WRC 2 a snad i důvod, proč ji v singlu hrát. Nehledě na fakt, že podobné pojetí doposud žádná jiná rallye série asi nenabídla. Škoda jen drobných nesmyslů a jakéhosi nutného zla, které tuhle cestu lehce kazí. Je samozřejmě zrychlená, takže hráč toho za pomyslný rok odjezdí určitě méně, než by tomu bylo ve skutečnosti. Ale o to ani nejde, jsme přece ve hře. Otravné jsou znovu spíš ty hloupé požadavky některých sponzorů typu buď alespoň pátý na každé erzetě (proč, proboha?), nebo dokonči to celé pod čtyři a půl minuty.

Vylepšená jízda

Ocenit musím i přepracovaný jízdní model, alespoň se zdá, že působí přívětivějším a o něco benevolentnějším dojmem. Posledně málem odrazoval a hráči nic neodpustil, teď jakoby hra měla lépe zvládnuté tlumiče a vůbec celé odpružení. Přidal bych ale trochu na váze, auta by myslím mohla být o něco hmotnější. Přesto je pocit z jízdy letos lepší a především jistější, častokrát jsem si s autem dovolil víc než posledně a stále měl vše pod kontrolou. Jistě, o simulátoru ani tentokrát nemůže být řeč, WRC 2 zůstává stále někde mezi, do úplné arkády i mistra Burnse je daleko.

Samozřejmostí je také slušně obsáhlá garáž s možnostmi nastavení. Vylepšena konečně byla i kritizovaná grafika, ovšem… není to moc vidět. Při prvním spuštění se dokonce zdá, že hra vypadá hůř než minulý díl! Na vině jsou podle všeho použité filtry a nasvícení, některé tratě působí lépe, jiné rozostřeně a zašedle.

Staří známý i nové kousky

Díky kalendáři letošní sezóny prošly obměnou též samotné soutěže a vozový park. Jsou tu zbrusu nová WRCčka (Citroën DS3, Ford Fiesta RS a Mini Countryman) i obvyklí zástupci produkčních aut (Lancery, Imprezy, Fabia S2000), zmínku rovněž zaslouží obsáhlá "veteránská" kategorie. Z rallye bohužel vypadla ta Japonská, Turecká, Bulharská a Nový Zéland, aby je nahradilo kvarteto Argentina, Austrálie, Řecko a Itálie.

Modeláři se tentokrát docela vytáhli, když erzety pojali mnohem techničtějším a náročnějším stylem, tedy přesně tím, po čem jsme u prvního WRC volali. Pravda, layout a pojetí tratí nevybočuje z obvyklého schématu - tedy co rallye, to šest rychlostních zkoušek. Celkem je tu 13 rallye a 90 rychlostních zkoušek.

VERDIKT: O něco lepší než loňský ročník, jak nečekané! Milestone konečně vytvořili zábavné a často i dost náročné rychlostní zkoušky, lehce poupravili jízdní model a ozvláštnili už tak solidní režim kariéry. Navrch je tu řada nových aut (převážně veteránů), premiérových rallye soutěží a super speciálek. Jenom ta grafika… je pořád taková divná. Ale co už, za ty peníze (599 Kč) lepší rallye hru nekoupíte, ostatně jiná (Burnse z výprodeje a DiRT bez Colina počítat nelze) ani na trhu není. Hodnocení: 7/10.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.