VYBERTE SI REGION

Rozhovor o budoucnosti Battlefieldu a ohlédnutí za vývojem

Měli jsme nedávno možnost navštívit studio DICE a popovídat si přímo s výkonným producentem hry Patrickem Bachem o letošním největším hitu podzimu - Battlefieldu 3.

9.12.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
28 fotografií
Počítačová hra Battlefield 3.

Počítačová hra Battlefield 3.Foto: archiv Eurogamer.cz

Patrick prozradil své názory na problematiku okolo online pasů nebo řekl, jaké mají plány na podporu hry a co si myslí o singleplayeru.

Co mohou hráči Battlefieldu 3 očekávat teď po vydání plné verze? Co je u hry udrží po dobu dvanácti až osmnácti měsíců?
Budeme se zaměřovat na datadisky. Nebudou to balíčky map. Balíčky map mohou být skvělé, ale to jen, když jsou mapy hotovy a hra je perfektní. My se na to ale takhle nedíváme. Chceme hru vyvíjet a ukázat vám různé úhly pohledu - tady jsou zbraně, vozidla, nové persistentní prvky, nové psí známky. Nechceme vám dát jen mapy proto, abychom si mohli nechat ostatní věci do dalších her. Chceme vám dát víc a víc a víc. Chceme hru rozšířit.

Battlefield 3 obsahuje Online Pass jako protibazarovou ochranu. Jaký máte na tyhle věci názor?
Měli jsme Online Pass v Battlefieldech tak nějak vždycky, například v Battlefieldu 2, kde byl na krabici kód, který vám víceméně dal místo na serveru. Pamatujte, že vy neprovozujete server na vašem domácím počítači. My ty služby provozujeme pro vás. A to stojí peníze. Část peněz ze zakoupené hry vám tak zajistí existenci multiplayerových serverů. Takže Online Pass byl vždycky součástí Battlefield her, tudíž by to pro hráče Battlefieldu nemělo být nic nového. Dokud je to pro dobro hráče a nezpůsobuje to příliš mnoho potíží… Já doufám, že lidé pochopí, proč to tam je.

Zajistila vám existence bety hladký start ostré verze hry BF3?
Ano. Pro většinu lidí byla beta skvělým zážitkem, protože si mohli hru vyzkoušet. Je ale důležité pochopit, že beta byla pro nás. Pro zákazníka je demo. Pro vývojáře to je beta. Díky betě jsme získali spoustu dobrých informací z našich systémů a díky tomu je všechno lépe fungující. To je pro nás samozřejmě důležitá informace, ale pokud hrajete hru a užíváte si to a služba se najednou zavře, myslíte si, že je to chyba. Není. Šlo jen o test. Proto jsme betu dělali.

Jak byste porovnal singleplayerovou kampaň Battlefieldu 3 s kampaněmi v podobných FPS?
Předně je potřeba říct, že Battlefield byla vždycky multiplayerová hra. Multiplayer je hlavní zaměření hry. To nechceme měnit a říkat, že se soustředíme na singleplayer místo na multiplayer, protože pak by to nebyl Battlefield. Pro singleplayer jsme chtěli vytvořit něco odlišného. Chtěli jsme tím pro vás vytvořit jiný Battlefield. Jaký by byl Battlefield, kdyby to byl film, nebo zážitek, který by byl zasazen do vyprávění? Jak byste přeměnili to, co zažíváte v multiplayeru, do vyprávěného příběhu, který má spád, má tempo a naučí vás hrát Battlefield? Ten zážitek je velmi odlišný. Pro lidi, kteří hrají Battlefield kvůli multiplayeru, to být nemusí. Nechtěli jsme, aby singl byl stejný. Chtěli jsme ale použít myšlenkové pochody, které stojí za tempem, které je součástí Battlefieldu - můžete být nenápadný tichošlápek až po obrovské bombastické momenty, kdy se všechno hroutí a vy máte po ruce všechna vozidla, technologie a zbraně.

Kampaně jsou ve střílečkách pořád kratší a kratší, protože se hry soustředí primárně na multiplayer. Kdy budou krátké až příliš?
Důvodem, proč jsou hry v některých případech kratší, je to, že chcete jako vývojář najít ten zlatý střed, kdy hru většina lidí projde. Jeden z největších dnešních problémů dneška, když se podíváte na statistiky, je fakt, že lidé proste hry nedokončují. Proč pak trávit čas, energii, srdce, krev, duši a peníze na něco, co lidé nedokončí? Pro koho to pak je? Většina vývojářů se dostala do fáze, kdy hry zmenšují a snaží se upravit kvalitu zážitku tak, aby to lidé mohli skutečně dokončit. Chtěli byste hrát raději osm hodin skvělé kampaně, nebo dvacet hodin jednotvárné kampaně? To je výzva, před kterou všichni stojíme.

A poslední otázka: Záleží vám na hodnocení v recenzích?
Ano, samozřejmě. Záleží nám na nich hodně. Dalo by se říct, že recenze jsou ta nejobjektivnější dostupná zpětná vazba, kterou vývojář dostane. Další věcí je zpětná vazba od zákazníků, třeba na fórech. To ale použít nemůžete, protože tam jsou lidé většinou kvůli něčemu naštvaní. Jen málokdy najdete vlákno ve fórech, které něco vychvaluje do nebes. Občas se to povede s videi, ale většina fór jsou stížnosti. A pak máte prodeje.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

9.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Zaorálek míří do Turecka, jednat bude i o zadržených Češích

Ankara/Praha - Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek odlétá v pondělí na dvoudenní návštěvu Turecka. Chce jednat o migrační krizi a podpořit vzájemné obchodní vztahy, bude se ale zabývat i případem dvojice Čechů, kteří byli v zemi zadrženi kvůli údajné příslušnosti ke kurdským milicím. Věnovat by se měl i problematickému projektu stavby turecké elektrárny Yunus Emre, na který poskytla úvěr Česká exportní banka (ČEB) a pojistila ho státní pojišťovna EGAP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies