VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhovor s producentem Star Wars: The Old Republic

Je to již téměř měsíc od startu nejnovějšího MMORPG Star Wars: The Old Republic (naše hodnocení 9/10) a hra se postupně zabydluje na světové MMORPG scéně. Servery si na nedostatek hráčů rozhodně stěžovat nemohou.

18.1.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
23 fotografií

Počítačová hra Star Wars: The Old Republic.Foto: archiv Eurogamer.cz

Nastává tedy čas k bilancování a hodnocení toho, co se zatím povedlo a co ne. Měli jsme možnost promluvit si s producentem, hlavním designérem a scénáristou hry Gabem Amatangelem z BioWare, a jejím herním designerem a výtvarným ředitelem Jamesem Ohlenem.

K naší první otázce - jak byste na stupnici od 1 do 10 ohodnotili start hry, jste s ním spokojení, nebo si myslíte, že se něco dalo udělat lépe?

Žánr MMO je svým způsobem stále ještě v plenkách. Ale co se týče startu, uvedení hry a s tím souvisejících věcí, tak si myslím, že si zasloužíme desítku. Neměli jsme totiž víceméně žádné odstávky, fronty sice ano, ale ty jsme rychle odstranili. Je tu sice stále ještě pár extrémně zalidněných serverů, ale na všech ostatních už nyní hráči nemusí na přihlášení čekat. Z hlavy mě nenapadá jiné MMO, které by mělo tak bezproblémový start a na to, jak jsme to zvládli, jsme velmi pyšní. Stále se sice potýkáme s několika bugy, o kterých víme, ale v chystaném patchi 1.1 jsou již mnohé z nich opraveny. Ale vzhledem k množství obsahu a záběru, který hra nabízí, si myslím, že to šlo opravdu dobře.

Nyní k číslům - myslíte si, že prolomíte hranici tří milionů prodaných kopií do konce února?

Nemůžeme sice zmínit konkrétní čísla, ale miliónovou hranici jsme prolomili záhy po startu a od té doby počet hráčů stále jen roste. V mnoha obchodech se hra rychle vyprodala, takže jsme do oběhu museli pustit mnohem více kopií. Hra byla přijata velmi dobře a počet lidí, kteří si ji předplatili, je velmi vysoký, dokonce vyšší, než jsme doufali. Mysleli jsme si, že jich bude plno, ale současný zájem předčil všechna naše očekávání.

V nejnovějším updatu 1.1, který vyjde příští týden, se dočkáme nového flashpointu "Kaon Under Siege". Řeknete nám o něm říct něco víc?

Kaon Under Siege je regulérní příběhový flashpoint. Kaon je městská post-apokalyptická planeta, kde zuří válka mezi Impériem a Republikou a na níž dochází k mnohým komplikacím, jelikož je tam soustředěna spousta galaktických sil. Je v hledáčku několika různých stran a přímo na Kaonu se pak nachází několik soupeřících organizací, které se snaží prozkoumat nebezpečný virus, jenž šíří Rakghúlové. Tamní lidští vědci usilují o vytvoření supervojáků a hráči se vydávají zjistit pozadí celé situace. Příběh flashpointu je rozdělen na dvě části a update 1.1 nabídne první z nich.

A jak často chcete vydávat updaty s novým obsahem?

No, kdyby to bylo jen na nás, tak klidně každý den (smích). Už v základní hře máme stovky a stovky hodin zábavy, která běžné hráče zabaví na velmi dlouho dobu - ať už jsou to příběhy všech povolání, endgame, patnáct flashpointů, operace, denní questy, létání lodí, warzony, PvP či spousta dalších věcí. Ale chtěli bychom tyto updaty vydávat pokud možno pravidelně a i když samozřejmě nemůžeme mluvit o konkrétních datech a termínech, myslím, že hráči budou s touto frekvencí spokojeni.

Nyní z jiného soudku - co třeba čistě nebojové potvůrky či droidi, kteří by nás doprovázeli?

I na ty myslíme. Máme jich teď rozpracováno několik a pár z nich se objeví dokonce už v patchi 1.1, kde budou padat z některých bossů v Karagga's Palace. A ostatní pak budou v dalších chystaných updatech - jsou opravdu roztomilí a věřím, že si je hráči zamilují.

A co regulérní společníci, plánujete v budoucnu přidat nějaké další, nové, nebo alespoň rozšířit questy těch stávajících?

Mno, popravdě to skutečně plánujeme a když nám zachováte přízeň, tak se jich dočkáte. Nemohu teď bohužel prozradit víc, jelikož pro vás chceme mít v záloze ještě pár překvapení, ale víme, jakou roli hrají společníci ve všech Bioware hrách a budeme na nich i neustále pracovat. V tomhle konkrétním případě čtěte mezi řádky. Příběh a sólo obsah budeme samozřejmě rozšiřovat i nadále - už teď máme v tomto ohledu v zásobě spoustu věcí a v dalším patchi se jim budeme věnovat.

Závěrem nám řekněte, proč by Star Wars: The Old Republic měli zkusit i hráči, kteří to zatím neplánovali? Kdybyste měli vyzvednout jeden prvek, který hru definuje, co by to bylo?

Hlavním prvkem, který hru definuje, je nepochybně způsob, jakým Bioware vypráví své příběhy, ten je totiž opravdovou evolucí v hratelnosti MMORPG. Fanoušky tohoto žánru totiž Star Wars rozmazlí natolik, že pak pro ně bude velmi těžké vrátit se k jakémukoliv jinému MMO, už jen kvůli hloubce zážitku a ponoření do děje, který jim naše hra nabídne. A ti, co mají rádi předchozí hry od Bioware, tu budou jako doma, neboť tu najdou vše, co by očekávali - příběh, společníky, rozhodnutí i akci - a jedinou přidanou složkou pro ně bude multiplayer. Hra je navíc mnohem větší, než všechny ostatní podobné tituly, a můžete ji hrát klidně i stovky hodin.

Star Wars: The Old Republic můžete zakoupit ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

18.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies