Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhovor s producentem Star Wars: The Old Republic

Je to již téměř měsíc od startu nejnovějšího MMORPG Star Wars: The Old Republic (naše hodnocení 9/10) a hra se postupně zabydluje na světové MMORPG scéně. Servery si na nedostatek hráčů rozhodně stěžovat nemohou.

18.1.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra Star Wars: The Old Republic.Foto: archiv Eurogamer.cz

Nastává tedy čas k bilancování a hodnocení toho, co se zatím povedlo a co ne. Měli jsme možnost promluvit si s producentem, hlavním designérem a scénáristou hry Gabem Amatangelem z BioWare, a jejím herním designerem a výtvarným ředitelem Jamesem Ohlenem.

K naší první otázce - jak byste na stupnici od 1 do 10 ohodnotili start hry, jste s ním spokojení, nebo si myslíte, že se něco dalo udělat lépe?

Žánr MMO je svým způsobem stále ještě v plenkách. Ale co se týče startu, uvedení hry a s tím souvisejících věcí, tak si myslím, že si zasloužíme desítku. Neměli jsme totiž víceméně žádné odstávky, fronty sice ano, ale ty jsme rychle odstranili. Je tu sice stále ještě pár extrémně zalidněných serverů, ale na všech ostatních už nyní hráči nemusí na přihlášení čekat. Z hlavy mě nenapadá jiné MMO, které by mělo tak bezproblémový start a na to, jak jsme to zvládli, jsme velmi pyšní. Stále se sice potýkáme s několika bugy, o kterých víme, ale v chystaném patchi 1.1 jsou již mnohé z nich opraveny. Ale vzhledem k množství obsahu a záběru, který hra nabízí, si myslím, že to šlo opravdu dobře.

Nyní k číslům - myslíte si, že prolomíte hranici tří milionů prodaných kopií do konce února?

Nemůžeme sice zmínit konkrétní čísla, ale miliónovou hranici jsme prolomili záhy po startu a od té doby počet hráčů stále jen roste. V mnoha obchodech se hra rychle vyprodala, takže jsme do oběhu museli pustit mnohem více kopií. Hra byla přijata velmi dobře a počet lidí, kteří si ji předplatili, je velmi vysoký, dokonce vyšší, než jsme doufali. Mysleli jsme si, že jich bude plno, ale současný zájem předčil všechna naše očekávání.

V nejnovějším updatu 1.1, který vyjde příští týden, se dočkáme nového flashpointu "Kaon Under Siege". Řeknete nám o něm říct něco víc?

Kaon Under Siege je regulérní příběhový flashpoint. Kaon je městská post-apokalyptická planeta, kde zuří válka mezi Impériem a Republikou a na níž dochází k mnohým komplikacím, jelikož je tam soustředěna spousta galaktických sil. Je v hledáčku několika různých stran a přímo na Kaonu se pak nachází několik soupeřících organizací, které se snaží prozkoumat nebezpečný virus, jenž šíří Rakghúlové. Tamní lidští vědci usilují o vytvoření supervojáků a hráči se vydávají zjistit pozadí celé situace. Příběh flashpointu je rozdělen na dvě části a update 1.1 nabídne první z nich.

A jak často chcete vydávat updaty s novým obsahem?

No, kdyby to bylo jen na nás, tak klidně každý den (smích). Už v základní hře máme stovky a stovky hodin zábavy, která běžné hráče zabaví na velmi dlouho dobu - ať už jsou to příběhy všech povolání, endgame, patnáct flashpointů, operace, denní questy, létání lodí, warzony, PvP či spousta dalších věcí. Ale chtěli bychom tyto updaty vydávat pokud možno pravidelně a i když samozřejmě nemůžeme mluvit o konkrétních datech a termínech, myslím, že hráči budou s touto frekvencí spokojeni.

Nyní z jiného soudku - co třeba čistě nebojové potvůrky či droidi, kteří by nás doprovázeli?

I na ty myslíme. Máme jich teď rozpracováno několik a pár z nich se objeví dokonce už v patchi 1.1, kde budou padat z některých bossů v Karagga's Palace. A ostatní pak budou v dalších chystaných updatech - jsou opravdu roztomilí a věřím, že si je hráči zamilují.

A co regulérní společníci, plánujete v budoucnu přidat nějaké další, nové, nebo alespoň rozšířit questy těch stávajících?

Mno, popravdě to skutečně plánujeme a když nám zachováte přízeň, tak se jich dočkáte. Nemohu teď bohužel prozradit víc, jelikož pro vás chceme mít v záloze ještě pár překvapení, ale víme, jakou roli hrají společníci ve všech Bioware hrách a budeme na nich i neustále pracovat. V tomhle konkrétním případě čtěte mezi řádky. Příběh a sólo obsah budeme samozřejmě rozšiřovat i nadále - už teď máme v tomto ohledu v zásobě spoustu věcí a v dalším patchi se jim budeme věnovat.

Závěrem nám řekněte, proč by Star Wars: The Old Republic měli zkusit i hráči, kteří to zatím neplánovali? Kdybyste měli vyzvednout jeden prvek, který hru definuje, co by to bylo?

Hlavním prvkem, který hru definuje, je nepochybně způsob, jakým Bioware vypráví své příběhy, ten je totiž opravdovou evolucí v hratelnosti MMORPG. Fanoušky tohoto žánru totiž Star Wars rozmazlí natolik, že pak pro ně bude velmi těžké vrátit se k jakémukoliv jinému MMO, už jen kvůli hloubce zážitku a ponoření do děje, který jim naše hra nabídne. A ti, co mají rádi předchozí hry od Bioware, tu budou jako doma, neboť tu najdou vše, co by očekávali - příběh, společníky, rozhodnutí i akci - a jedinou přidanou složkou pro ně bude multiplayer. Hra je navíc mnohem větší, než všechny ostatní podobné tituly, a můžete ji hrát klidně i stovky hodin.

Star Wars: The Old Republic můžete zakoupit ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

18.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Osm jednotek hasičů bojovalo v noci na pátek s požárem starého domu u náměstí ve Vranově nad Dyjí.
14

Požár barokního mlýna ve Vranově teď šetří policie. Majitel jedná o rekonstrukci

Americké bombardéry nad Korejským poloostrovem
27

Jižní Korea a Spojené státy zahájily každoroční společné vojenské cvičení

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Nabarvené ptáče je dřina. Musí se dělat srdcem

/REPORTÁŽ/ Letní požár obilného lánu za Konstantinovými Lázněmi vyhlížel jako scéna z filmu. Do adaptace knihy Nabarvené ptáče by sedl jako ulitý. Šlo ale o přírodní divadlo. Režisér Václav Marhoul ten den točil vizuálně krotší záběry. „Kozácký nájezd je teprve před námi,“ shrnul lakonicky.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení