VYBERTE SI REGION

Sněhová kalamita sebevrahům na prknech nevadí, naopak

"A co lyžování, bude?" ptal jsem se producenta Todda Battyho na přítomnost nejlepšího sportu ve vesmíru ještě předtím, než vůbec prezentaci rozjel. Dotaz samozřejmě nebyl myšlený vážně a jen reflektoval tazatelovu životní náplň.

20.2.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra SSX: Deadly Descents.Foto: archiv Eurogamer.cz

Ostatně trojice písmen "SSX" vždy značila bláznivé ježdění hlavně na snowboardu, ale o to více překvapila Toddova odpověď: "Lyže bychom tam měli rádi, třeba v SSX: On Tour jsme s nimi již pracovali. Ale jejich přítomnost by vyžadovala dvakrát tolik animací a na to jsme momentální krátcí. Možná později, skrze DLC."

Stačí ukázat prstem

Kterýpak freerider by netoužil po kouzelném glóbu, s nímž by si zatočil, píchl prstem a v mžiku se ocitl v tom kterém vytouženém pohoří? Leč přesně takhle to bude vypadat v nejnovějším SSX. "Chtěli jsme ohromný svět, ale aby byl zároveň přehledný a pohyb v něm byl intuitivní. Hodně jsme se inspirovali zpracováním Matky Země v Google Earth," vysvětloval Todd a parádní interface předvedl v akci.

Hory jako v reálu

Pootočil zeměkoulí, vybral Himaláje, kamera na ně přiblížila a odkryla několikero přístupných hor; producent netroškařil, zvolil Mount Everest, obraz opět ladně zazoomoval a jako na dlani se před mými zraky nabídlo několik "tratí". Ještě jeden klik, snowboarďácký avatar s kalhoty po kolena naskočil do vrtulníku a chvilku na to už proplouval čerstvým panenským prašanem. "Dostali jsme možnost použít satelitní data NASA z celé planety, takže všech devět pohoří vypadá jako v reálu," komentoval producent Todd bleskové cestování v již šesté hře s SSX v názvu.

Adrenalin na maximum

Himaláje, Aljaška, Rockies, Alpy či dokonce Sibiř. V SSX nakreslíte první stopy ve freeridery nejvyhledávanějších terénech, byť jednotlivé sešupy už se svými skutečnými předlohami pochopitelně zcela korespondovat nebudou. Však tohle nemá být stoprocentně věrohodný simulátor, ale dobře ulítlá zábava. Obří kickery, ledové tunely, kaňony nebo klidně kusy Velké čínské zdi.

SSX bude hrou, kde samozřejmě není problém vycvaknout za letu vázání, prknem rotovat pod sebou i nad sebou, přihodit jeden dva flipy, instrument zase připnout k botám, přistát na laně gondoly, další půl kilometr grindovat a nakonec se proletět díky veverčímu oblečku… Za chodu se na to dívá jedním slovem skvěle.

Několik režimů

Pro vystihnutí obrozoného SSX tvůrci rádi používají, do češtiny jen těžkopádně přeložitelnou, formuli "race it, trick it, survive it". Zaprvé, čeká vás tu spousta čistokrevného závodění, kde se v rámci zhruba dvou až pěti minutových sešupů budete snažit najít tu nejčistější a nejrychlejší lajnu do cíle. Zadruhé, hra nemůže být bez režimu, kde důležitější než cílový čas bude provádění těch nejvíce "sick & rad" triků. Zatřetí, SSX bude obsahovat docela unikátní mód nacpaný adrenalinem, v němž nepůjde o nic jiného, než o přežití jízdy dolů (aneb ono "survive it").

Samé bodíky

Co z toho všeho? V prvé řadě je samozřejmě prča zasypat fyzikální zákony hromadou sněhu a dělat si bezelstně vše, co ve skutečnosti nejde. Zároveň tu ale jde o skóre, bez kterého by žádná sportovní hra typu SSX nemohla pořádně fungovat, protože v dolní části obrazovky naskakující body jsou tím, co hráče skutečně žene vpřed. Čím lepší triky a časy, tím lepší skóre, větší finanční odměna, kvalitnější i hezčí vybavení…, a respektu hodnější postavení v online žebříčku.

Jedecká síť

Slovo "online" bylo během naší prezentace zřejmě neskloňovanějším pojmem. Právem. EA Canada se inspirovali u kolegů z Criterion, kteří navrhli parádní Autolog pro NFS: Hot Pursuit, a do kupy dali velmi podobně fungující RiderNet. V zásadě jde o sociální síť navrženou přesně pro hráče SSX, kteří se tam budou párovat s kamarády, tvořit skupiny, sdílet audiovizuální obsah a vůbec interagovat na mnoha úrovních.

Nicméně klasické online zápolení s lidmi, kteří skutečně online jsou, chybět taktéž nebude. Se 150 tratěmi rozmístěnými po celém světě, rozmanitou nabídkou herních režimů a gravitaci zcela popírajícími triky působí SSX nové generace jako trefou do černého. Nebo spíše sněhově bílého.

Hra SSX pro PS3 a X360 u nás vyjde už 2. března. Zakoupit jej můžete ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

20.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čeští vědci přišli na to, proč někteří lidé marodí častěji

Brno – Proč jsou někteří lidé náchylnější k infekcím a alergiím? Na tuto otázku možná našli odpověď vědci z Masarykovy univerzity a Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně. 

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies