VYBERTE SI REGION

The Darkness 2: brutální démonická akce, leč zklame délkou

Do stínů ponořený první díl The Darkness, který rafinovaně mísil tradiční střílečku s unikátními démonickými schopnostmi hlavního hrdiny, nezapřel své tvůrce - švédské studio Starbreeze, autory slavného Riddicka. Ti nicméně poslední roky pracovali na Syndicate.

15.2.2012
SDÍLEJ:

Počítačová hra The Darkness 2.Foto: archiv Eurogamer.cz

Druhý díl Darkness tak pro nás uvařili kanadští Digital Extremes, kteří bohužel patří spíše k béčkovým vývojářům. Jejich Dark Sector opravdu nebyl žádný zázrak, ale na druhou stranu například mulitplayerem k Bioshocku 2 dokázali, že dokážou zvládnout i trojáčkovou výpravu.

Překvapivě poctivá

Asi největším překvapením pro mě byla poctivost, s jakou tvůrci ke hře přistoupili. Dokázali se vrátit blíže ke kánonu původního komiksu, aniž by přitom obětovali věci navíc, které do minulé hry zakomponovali jejich předchůdci. Pokud jste tedy fanoušky literární předlohy, budete si spokojeně pomlaskávat od začátku do konce.

V mnoha ohledech mi to připomnělo péči, s jakou Rocksteady oživili Batmana. Tím pro mě největším překvapením ale bylo, jak si tvůrci poradili s problémem lineárnosti stříleček. Zatímco v původní hře jste měli generické a nudné pochodování po stereotypních ulicích mezi misemi, zde máte dva huby (něco jako základna, bez střílení, se svobodou pohybu), ve kterých můžete strávit plno času, než se vydáte do další kapitoly příběhu.

Lokace a postavy

Prvním hubem je vaše mafiánská vila. Dekadentně luxusní mnohapatrové sídlo, umístěné stylově na střeše mrakodrapu v New Yorku, se hemží mafiánskými postavičkami, které jako by vypadly z filmů typu Goodfellas. Poslouchat jejich vtípky a historky mě neomrzelo do konce hry. Najdete zde také "Jack Sparrow-ovsky" ujetého Johnnyho, který vám prozradí víc o démonovi ve vašem těle. A vůbec, v tomhle hubu toho najdete a zažijete spoustu zajímavého.

Ještě lepší je ale ten druhý, totiž ústav pro duševně choré. Zde se setkáte prakticky se všemi postavami příběhu v naprosto nečekané roli, shlédnete maňáskové divadlo, vyslechnete rozhovory typu "on opravdu věří, že je Adolf Hitler… možná jsme mu neměli dávat číst ten Mein Kampf" a zažijete zde také nezapomenutelný moment ve stylu filmu "Princezna a bojovník". Tyhle dvě lokace dodávají hře na hloubce a dělají z ní něco víc, než jen lineární střílečku typu F.E.A.R.

Vládnutí čtyřmi zbraněmi zároveň

Autoři našli cestu, jak rafinovaně využít faktu, že kromě dvou zbraní ve dvou rukách pro dva triggery na ovladači máte ještě na ramenou dvojici zubatých chapadel. Tato jsou logicky namapovaná na dvojici shiftů na ovladači, takže máte všechny čtyři "spouště" hezky u sebe a můžete v jakémkoliv okamžiku sáhnout po kterékoliv z nich. Zatímco v rukou můžete mít podle libosti například Uzi a Desert Eagle, pravé chapadlo se stará o brutální sekání (smrtící útok nablízko, ale také způsob, jak například rozrazit překážku v cestě) a levé chapadlo se stará o chňapání.

Chňapání je opravdu užitečná věc, protože díky němu můžete na poměrně slušnou vzdálenost sebrat zbraň nebo munici ze země či těla mrtvého protivníka. Také ale můžete chňapnout trubku a tím samým tlačítkem ji hodit po nepříteli jako kopí. Nebo popadněte plynovou bombu a vrhněte ji po nepříteli jako silnou výbušninu. Než se nadějete, používání chapadel vám přejde do krve stejně snadno, jako samotné střílení.

Věci navíc

Vedle již zmíněného najdete ve hře také poměrně rozsáhlý strom speciálních dovedností, které si odemykáte za "zkušenosti", nasbírané likvidací nepřátel. Čím stylovější likvidace, tím víc bodů. Headshot vám přinese dvojnásobek toho co zásah do těla. Poprava trojnásobek. Co jsou popravy? To jsou speciální dorážecí manévry vašich chapadel, kdy například jedno chapadlo chytne protivníka za jednu nohu, druhé za druhou… no a pak démonickou silou trhnou od sebe.

Ano, hra je opravdu nebývale krvavá, ale to dokonale ladí s jejím příběhem a hlavním protagonistou, totiž mafiánským Donem s pekelným démonem v těle. Speciální schopnosti vám pak dodají schopnost vyvolávat vražedné roje much, popravovat nepřátele efektivněji, rychleji nabíjet či zvýšit ničivost vystřelených kulek.

Příběh se sice točí kolem tajemného fanatického kultu, který se snaží Jackieho zabít a získat jeho démonickou Temnotu pro sebe, ale mnohem zajímavější linií je ta osobní. Jackie je totiž stále více sžírán výčitkami ze smrti jeho lásky, Jenny. A ta se do příběhu vrací, ačkoliv dlouhou dobu netušíte, co mají její vize vlastně znamenat. Pokud jste tedy hrdými majiteli "romantického" achievementu z první hry, pak si tady užijete dvojnásob.

Je opravdu smutné, že takto kvalitní hru nakonec z výšin typu Arkham City sráží jediná, ale naprosto nediskutovatelná slabina: krátkost. Hlavní kampaň zvládnete za pět hodin, pokud se vykašlete na huby. Koopeativní tak za dvě. Jistě, můžete si to prodloužit vyšší obtížností a prokecáním všech postav ve hře zhruba na dvojnásobek, nicméně i tak je výsledek poměrně tristní.

VERDIKT: Kde první hra bodovala originalitou a nápady, tam pokračování boduje pečlivostí zpracování, ať už jde o audiovizuální stránku nebo hratelnost. Skvěle vyladěná střílečka, okořeněná o šikovně aplikované speciální schopnosti hlavního hrdiny, je příjemnou změnou oproti všem těm vojenským akcím. Excelentní herecké výkony a charismatické postavy si vás navíc snadno podmaní a ponoří do zajímavého příběhu. Největší radost budou mít znalci a fanoušci komiksové předlohy, pro které by mohlo jít o druhou nejlepší "komiksovou" hru, hned po dvojici nových Batmanů. Nechybí ani zábavný a do příběhu pečlivě vnořený coop. Bolestivá krátkost hry ale bohužel sráží její konkurenceschopnost. Hodnocení: 8/10.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.

15.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies