CD Tipy - Recenze pěti alb!

Praha - Další porce recenzí pro vás! Jak hodnotí redaktor Deníku nová zahraniční i česká alba?

25.8.2009

Bruci Springsteenovi vychází další "bestofka"Foto: archiv

2Wings: No B-side

Už už se zdálo, že doba singlů je nenávratně pryč. Pak ale přišel Dan Šustr a letitou tradici oprášil. Kytarista a skladatel kapely Tichá dohoda se v současnosti věnuje svému vedlejšímu projektu, rockové skupině 2Wings, se kterou už natočil tři cédéčka. Na čtvrtém horečně pracuje a právě vydaný CD-singl vysílá do éteru jako první vlaštovku. První písnička Offerings To The God Of Speed se nese v duchu tvrdého bigbítu a vyznačuje se typicky šustrovskou jízdou à la Jeff Healey. Druhá skladba Rockabilly Queen říká vše svým názvem. V případném klipu by jí slušel lehce zkouřený basák v černých brýlích, volném lesklém saku a s punkovou pilou na hlavě.

(Pop Dissident Records)

Jan Burian: Drtivé jistoty aneb Vlastní noha pod vlastním stolem

„Milý Jene, srdečné díky! Jsem nadšen!“ Tak reagoval dánský básník Benny Andersen, když si poslechl už druhé album, které z jeho textů sestavil písničkář Jan Burian. Budou-li z CD Drtivé jistoty aneb Vlastní noha pod vlastním stolem, vydaného v rámci edice Respekt, nadšeni i posluchači, to záleží na jejich nátuře. Někomu může připadat, že Burian nedělá v případě zhudebňování volného verše – věc velmi ošemetná! - nic jiného, než že vezme prakticky jakoukoli melodii a naroubuje ji na prakticky jakoukoli báseň. Někdy se skladateli dílo podaří – například v písni Tvář na tváři nebo v závěrečném Životě. Jindy člověk lituje, že Burian není při své interpretaci Andersena spoután stejnými mantinely, jaké drží pohromadě jeho vlastní tvorbu.

(Respekt Publishing)

Bruce Springsteen & The E Street Band: Greatest Hits

U příležitosti letošního světového turné přichází americký písničkář Bruce Springsteen s evropským vydáním svých největších hitů. Obvyklý seznam skladeb, které už dnes pozná podle prvních tónů každý fanda rockové muziky, byl po nedávném vydání alb Magic a Working On A Dream aktualizován přidáním skladeb Radio Nowhere a Long Walk Home. Čím dál více si současná veřejnost všímá Brucových začátků, kdy psal lehce surreálné eposy jako Blinded By The Light a Rosalita. Zpětně došla ocenění i poněkud opomíjená deska Darkness On The Edge Of Town s titulní ponurou baladou. Kompilaci doplňují živé nahrávky písní Because The Night (proslavila Patti Smithová) a Fire.

(Sony Music)

J. H. Krchovský & KRCH-OFF band: Naposled

„Je stejně krásně, jako bylo vloni, a kromě piva zas i lípy voní, jak vlasy krásný holky, co si tu sním o ní, že v ruce s mou rukou visí se mnou na jabloni… Ale kolem seděj zase jenom oni - ti, co mě tak serou, stejně jako vloni.“ Pozitivní přístup k životu prostupuje celým albem zpívajícího básníka J. H. Krchovského a jeho KRCH-OFF bandu. Obrazy psích hřbitovů dodal do bookletu Marek Brodský, verše nesou jako vždy pečeť Krchovského všednodenního nanebeklení. Malými slovy se mu daří sdělovat velké věci, a přitom je to pořád underground.

(Guerilla Records)

Zavěste, prosím, volá Semafor

Pořady, ve kterých hrál hlavní roli telefon, patřily k tomu nejlepšímu, čím Miloslav Šimek navázal na předčasně skončenou éru dvojice Š + G. Vůbec z nich nečiší populismus, jakým oplývaly jeho levné legrácky pro masy z pozdějších let. V sále seděl kromě něj a diváků ještě Pavel Bobek, který občas vstal a zazpíval některý ze svých hitů. Na drátě se střídaly takové osobnosti jako Miloš Kopecký, Miroslav Horníček nebo Jiří Sovák. Šimek v těchto představeních prokazoval úctyhodnou pohotovost, jež směle konkurovala improvizačnímu umění jeho „telefonických“ hostů.

(Supraphon)