CD Tipy - Recenze pěti alb!

Praha - Další porce recenze pro vás! Jak hodnotí redaktor Deníku zahraniční i česká alba?

14.8.2009

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Charlie Straight: She’s A Good Swimmer

Třinecká kapela Charlie Straight, ovlivněná stylem Coldplay a Radiohead, přichází po třech letech existence s první deskou. Album s názvem She’s A Good Swimmer vznikalo pod dohledem zkušeného producenta Dušana Neuwertha, jenž před časem pomohl ke skvělému debutu českolipské skupině Obří broskev. „Ochutnejte něco, o čem jste nemysleli, že byste měli,“ vybízí čtveřice mladých hudebníků v úvodní skladbě, která je stejně jako všechny ostatní napsaná v angličtině. Zvuk nahrávky kupodivu ze všeho nejvíc připomíná Beatles a také zpěv Alberta Černého v mnohém odkazuje k Johnu Lennonovi.
(Championship Records / Panther, Tonis)

Mr. Cocoman & Solid Vibes: Stay Strong

MC a zpěvák Adam Lanči alias Cocoman se svou reggae a dancehallovou formací Solid Vibes působí na domácí klubové scéně už třetím rokem. Proto je s podivem, že když se letos rozhodl předložit fanouškům studiovou variantu své našlapané muziky, dal před dlouhohrajícím formátem přednost pětipísňovému maxisinglu. „Je to krátká deska, ale zvukově a produkčně je plnohodnotná. Nechtěl jsem dělat kompromisy,“ říká Cocoman, který se rovněž snažil obohatit studiové nahrávky o něco víc, než mohou slyšet návštěvníci jeho koncertů. Výsledkem je dokonale vyvážené EP, které plně obstojí v kontextu evropské reggae scény.
(ICARIS Records)

Valmez 09

Ve Valašském Meziříčí neboli Valmezu se každoročně zrodí velké množství zajímavých hudebních projektů. To nejlepší ze současného stavu zdejší scény zachycuje kompilační CD Valmez 09, navazující na obdobné výbory let minulých. Desku otevírá nová verze Města měst od Vlasty Redla, samozřejmě nesmí chybět skupiny jako Mňága a Žďorp či Rauš (tentokrát v akustické podobě). Za názvem New Partner se skrývá oscarová Markéta Irglová, písní Pilot se zde představuje i její konkurentka Lucie Redlová. K dalším jménům reprezentujícím letošní Valmez patří Ciment, Electric Mann či Café la Maňana.
(Championship Records)

Gossip: Music For Men

Už fakt, že čtvrtému řadovému albu indie-rockové skupiny Gossip, založené koncem devadesátých let ve státě Washington, pomohl na svět producent „Redhotů“, AC/DC a Johnnyho Cashe Rick Rubin, stojí za pozornost. Tu však na živých vystoupeních i nadále přitahuje především zpěvačka Beth Ditto, zajímavá nejen svou mohutnou postavou, ale hlavně mimořádným hlasem. Na nové nahrávce ho dává do služeb svého vlastního pojetí soulu pro třetí tisíciletí. Spolu s texty dotýkajícími se ožehavých společenských témat nabízí tento styl ideální odpověď nudnému a vyprázdněnému poprocku. Je to důkaz, že i dnes může kapela šlapat a přitom zůstat inteligentní.
(Sony Music)

Homolka Tobolka

Tak tahle deska je opravdovým překvapením. Díky svému originálnímu pojetí a vytříbenému stylu se sólové album kytaristy a zpěváka kapely Wohnout Honzy Homoly jistě zařadí mezi horké kandidáty na příští ceny Anděl. Zatím si však můžeme v klidu užívat delikátní, a přitom nesmírně hravé písničky s lehce absurdními texty, u kterých se rozhodně nespokojíme s jedním poslechem. Hráčsky je album Homolka Tobolka dokonalé a také kvalitou materiálu převyšuje většinu ostatní tuzemské produkce. Pozoruhodní hosté (Yellow Sisters, violoncellistka Dorota Bárová z Tara Fuki, sopránsaxofonista Marcel Bárta z Vertigo Quintetu) jsou „používáni“ s rozvahou, jinak se vše točí kolem šesti kytarových strun a hlasu. Tak skvělá akustická nahrávka tu už dlouho nevznikla.
(Sony Music)