VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Necpeme se do Čech násilím

Praha, Bratislava - DESmod bezesporu patří k nejpopulárnějším slovenským kapelám. Z první příčky Slávika 2006 kapela shodila i zdánlivě neotřesitelný Elán, který anketě kraloval předchozích devět let.

13.2.2008
SDÍLEJ:

SLOVENŠTÍ SLAVÍCI. Skupina DESmod je doma už tak populární, že vytlačila i donedávna neotřesitelné Elány.Foto: DESmod/Ondřej Pýcha

Zlatého zpěvného opeřence získali Desmod iza rok2007.

Díky častému koncertování itelevizním vystoupením se skupina začíná čím dál výrazněji prosazovat ivČesku, kde momentálně propaguje svoje šesté album nazvané Kyvadlo. Desmod zastupovali zpěvák Kuli, kytarista Rišo a manažer, režisér klipů a „nehrající člen týmu“Mišo.

Absolvovali jste české turné jako hosté Chinaski, nyní na oplátku berete Chinaski na Slovensko. Jak se vám hrálo před společným publikem?

Rišo: Navzdory stylové odlišnosti velmi dobře. Lidé dnes už nechodí na koncerty kvůli žánru, ale kvůli písničkám. Byli jsme rádi, že ikdyž jsou naše písně dejme tomu tvrdší, rockovější, publiku Chinaski se líbily. Celá šňůra dopadla nad naše očekávání. Myslím, že na Slovensku to bude podobné.

Na Slovensku už jste dosáhli téměř na všechny mety, další cesta logicky vede do zahraničí. Jaké máte ambice?

Rišo: Vzhledem kvěku jsme realisté. Neklademe si žádné přehnaně vysoké cíle. Logicky se orientujeme na Česko, které ovšem nebereme jako zahraničí, ale jako skutečně bratrskou zemi, kde mohou lidé rozumět našim textům ihudbě. Rozhodně se ale nechceme tlačit do Česka za každou cenu, násilně. Necháváme vše přirozeně plynout. Když si nás zdejší posluchači najdou, budeme rádi, když ne, nedá se nic dělat. Vystupovali jsme ivAnglii nebo Německu, ale tam hrajeme především pro Slováky, kteří vpříslušné zemi žijí. Nemáme velké oči, že bychom tam mohli prorazit.

Od dob vašich začátků vpolovině 90.let jste prošli značným vývojem. Jak vám dnes jdou „do pusy“ starší legrácky, například písnička Hemeroidy?

Kuly: My tuhle písničku musíme hrát. Lidé si ji oblíbili, byla to zlomová skladba, která nás proslavila. Když jsme ji vydali, bylo posluchačům tak čtrnáct, patnáct, ale chtějí ji slyšet, ikdyž dnes přijdou na koncert jako dvacetiletí. Jasně, ta písnička je taková infantilní. No, opravdu se mi ji po letech už nechce zpívat. Jenže nejde onaše pocity, ale opocity fanoušků. Kapela se musí podřídit.

Získali jste ceny Aurel (protějšek Andělů) islovenské Sláviky. Jsou pro vás podobná ocenění důležitá?

Kuly: Jsou. Zlatý Slávik přece představuje úžasnou zpětnou vazbu od lidí. Pozná se na něm, jestli kapela ten rok doopravdy něco dělala, jak koncertovala, jestli byla často vbulváru (smích). Ale ceníme si samozřejmě iAurela, hlasování akademiků. Když vás ocení někdo, kdo muziku sleduje profesionálně, tak to přece potěší.

Mišo: Nevěřím kapelám, které tvrdí, že na ceny kašlou. Je to póza. Nechci pomlouvat, proto nebudu jmenovat, ale jedna známá slovenská skupina také tvrdila, že na Slávika kašle, protože je směšný. Ale jen do té doby, než si uvědomila, že by se mohla umístit. Pak najednou otočila.

Zmínili jste bulvár, který kpopularitě do značné míry patří. Jaké jsou vaše zkušenosti sbulvárem?

Kuly: My naštěstí nejsme pro bulvár důležití. Samozřejmě, občas nás bulvárem provlekli, ale nikoho to asi moc nezajímalo.

Mišo: Možná idíky tomu, že tvrdě pracujeme na naší webové stránce, která opravdu žije. Lidé pak nepotřebují vyhledávat neseriózní zprávy vbulváru.

Pokřtěný exemplář vašeho nového CD se podařilo vydražit za 7000Sk. Musíte mít věrné fandy. Dražili jste ipředchozí pokřtěné album, ačkoliv bývá zvykem hodit desku do davu.Proč?

Mišo: Máme velmi silný fanklub, kterého si upřímně vážíme. Zároveň ale nechceme fanklub podporovat uměle, platit si ho, aby nás prosazoval. Nějak jsme ovšem podporu vyjádřit chtěli. Vždyť členové fanklubu si všechno dělají sami a za svoje peníze. Vydávají časopis, provozují svoji webovou stránku. Jako dárek jsme jim předali pokřtěné CD, ať si sním dělají, co chtějí. Rozhodli se pro dražbu a peníze využili na činnost fanklubu.

Tomáš S. Polívka

13.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mumie.
5 14

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

Žralok způsobil paniku na mallorské pláži
2 6

Ke břehům Mallorky připlul žralok. Lidé se s křikem vrhali ke břehu.

Láďa Hruška: Žádná z mých knih není obyčejná a vždy je převratná

/ROZHOVOR/ Nejradši hledá inspiraci mezi lidmi, třeba v hospodě, na ulici. Má k tomu dostatek příležitostí, denně se na něj obracejí lidé s dotazy, názory, postřehy. Rád si je vyslechne, sám sebe totiž považuje za průvodce pořadem, nikoli moderátora či profesionálního kuchaře. Emotivní introvert Láďa Hruška svou práci považuje za zábavu a koníčka. Rád překvapuje. I proto nedávno vydal knihu receptů a rad nazvanou Revoluce v grilování…

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Vláda posoudí změnu volebního zákona reagující na spor Drábové

Změnu volebního zákona, na jejímž základě by nově vysocí představitelé státních orgánů mohli být zároveň krajskými zastupiteli, dnes projedná vláda. Poslanecký návrh podporovaný ministrem vnitra Milanem Chovancem (ČSSD) vznikl na základě sporu jeho úřadu o mandát předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dany Drábové ve středočeském zastupitelstvu. Pře vznikla kvůli odlišnému znění volebního a služebního zákona, Drábová se funkce zastupitelky vzdala po slibu vrcholných politiků, že zákon změní.

Buďte rychlí na zemi i na vodě. K tomuto Lamborghini dostanete rychlostní člun

Tento výhodný balíček auta a člunu ladí jak rychlostí, tak stylem. U jednoho floridského prodejce se totiž objevilo Lamborghini, ke kterému dostanete i stejně šílený a rychlý člun. Nabídce však odpovídá i cenovka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies