Jaké bylo jeho první setkání s dílem Leonarda Bernsteina a proč se tématu věnuje znovu, prozradil v rozhovoru pro Olomoucký deník.

Proč jste pro premiéru Mše Leonarda Bernsteina zvolili zrovna Olomouc?
Vybrali jsme si Olomouc proto, že nám Výstaviště Flora povolilo mít v pavilonu celý týden postavenou stage. Pro nás je důležité zkoušet právě na ní. Teď to představení zkoušíme na zkušebnách, ale to samotné zapuštění do scény bude probíhat až poslední týden tady v Olomouci.

Se Mší Leonarda Bernsteina jste se už setkal jako malý. Co vás přimělo zabývat se touto látkou znovu?
V roce 1997 jsem hrál roli Chlapce. Byla to taková malinká, ale zásadní rolička. Teď bych si ji rád zahrál znovu, ale bohužel už nemůžu. Proto jsem přešel do jiné a ještě zásadnější role, a to kněze Celebranta. Bernsteinovo dílo ve mně pravděpodobně nějak rezonovalo už v těch dvanácti letech, kdy jsem hrál Chlapce. Rozhodl jsem se, že do toho půjdu znovu, protože si myslím, že otázky, jež jsou v díle položeny, jsou velmi aktuální i v dnešní době.

V Bernsteinově Mši je scéna, ve které kněz tančí na oltáři. Ta byla při premiéře v roce 1971 považovaná za hodně kontroverzní. Jak jste s ní naložili ve vaší verzi?
Uvidíme. S režisérem představení Šimonem Cabanem se bavíme o tom, že scénu kněze tančícího na oltáři vlastně ani nebudeme zkoušet. Scénář a hudba s ní samozřejmě počítá, ale chceme, aby to bylo co nejvíc autentické. Tím pádem by to mělo být něco víc, než když si člověk nastuduje třeba Hamleta.

S představením prý plánujete vyjet i do zahraničí…
Byl to můj sen. Je to mezinárodně přenosné téma a chtěl jsem s ním do zahraničí. Navíc jsem se dozvěděl, že se to hodí k Bernsteinovu výročí. To jsem ani netušil, jen jsem se tím chtěl zabývat.

Podílíte se na projektu i jako producent?
Ano. V podstatě to pro mě znamená, že na to sháním peníze a dělám rozhovory. To je asi moje produkování. Plus rozhoduji určité věci, které jako výkonný umělec normálně nerozhoduji. Kromě hraní jsem byl vždy spíš v roli pasivní. Teď musím být aktivní i mimo jeviště. Ale kdybych to nedělal, byl bych sám proti sobě. Navíc mám pocit, že to představení může leckomu nakopnout život.

Když dáváte do premiéry Mass tolik, berete ji jako zatím nejdůležitější věc ve své kariéře?
Teď to tak nevidím, ale je možné, že si nakonec řeknu: Tohle byl sakra milník!