VYBERTE SI REGION

Václav Noid Bárta: Davida Kollera si jako mentora vážím

Praha /ROZHOVOR, PROGRAM TURNÉ/ – Zpěvák Václav Noid Bárta zažívá plodné pracovní období. Před pár dny vydal sólovou desku, k jejímuž nahrání si přizval Český národní symfonický orchestr pod vedením dirigenta Kryštofa Marka, od prázdnin zkouší roli Daniela v muzikálu Lucie, větší než malé množství lásky, který má premiéru 31. října v pražském Hudebním divadle Karlín. V prosinci pak vyjede na koncertní turné po sportovních halách, které odstartuje v Praze a pokračovat bude v Pardubicích, Brně a Ostravě.

30.10.2013
SDÍLEJ:

Václav Noid Bárta chystá show ve stylu koncertů Robbieho Williamse.Foto: Deník/Martin Divíšek

Doprovodí jej na něm i houslová virtuózka Gabriela Demeterová, Emma Smetana, Ondřej Brzobohatý a v Ostravě Ondřej Ruml – tedy interpreti, z nichž někteří přijali účast už na Noidově novince. Dalším z hvězdných hostů bude Bára Basiková.

Tři písničky na desku jste si z celkových jedenácti napsal sám, ostatní jsou převzaté. Podle jakého klíče jste při jejich výběru postupoval?

Všechny ty písně mám hrozně rád a vždycky jsem je chtěl předělat – ať už je to Sick and Tired (v české verzi Nezvládám) od Anastacii, Stingovo Tango pro Roxanne (nahrála s ním Gabriela Demeterová), duet Where the Wild Roses Grow (v originálu Nick Cave a Kylie Minogue, s Noidem zpívá Emma Smetana), Nothing Else Matters (v české verzi Nic víc už není) od kapely Metallica, či Trezor od Karla Gotta.

Ve vašem podání dostaly slavné hity nový, dráždivý náboj, pěvecky jste se určitě vyžil. Co ale autorské písně, které do sebe s covery překvapivě zapadají? Jak vlastně tvoříte?

Poměrně lehce. Zavřu se do studia, kde jsem schopen trávit celé dny, pokud teda nemám žádné další povinnosti. Naladím se na potřebnou atmosféru a písně mi jdou tak nějak od ruky samy.

To je obdivuhodné, vzhledem k tomu, že jste ještě pracoval na písních pro Báru Basikovou, která je nedávno vydala na desce Belleville.

Pracovat s Bárou byl můj sen, když mě o to požádala, byl jsem nadšený. Poznali jsme se při muzikálu Obraz Doriana Graye, později jsme spolu hráli i v muzikálu Němcová, k němuž jsem napsal hudbu. Už v té době jsem pro ni stvořil jednu píseň, ale ke spolupráci nakonec vinou nedotažené komunikace nedošlo. Až když nás před třemi lety v Hudebním divadle Karlín svedl dohromady zase muzikál – Jesus Christ Superstar – , lidově řečeno jsme si plácli. Na její desce jsme pak pracovali v utajení celou tu dobu. Hudebně jsem se snažil trefit do Bářina vkusu a hudební filozofie, snažil jsem se písničky napsat tak, aby si v nich opravdu zazpívala, byla sama sebou a ukázala své technické možnosti i dispozice.

Když se vrátíme k vaší desce, pojmenované jednoduše Noid, z větší části vám písně otextoval Tomáš Belko, který je jako libretista podepsán pod už zmíněným muzikálem Lucie, větší než malé množství lásky…

Ano, s Tomášem jsme si padli do oka během zkoušení. Má pisatelský dar. Přesvědčil mě o tom právě i libretem k chystanému muzikálu, který – jak se někdo mylně domnívá – není o skupině Lucie. Dochází v něm k dokonalé syntéze s hudbou kapely Lucie, která je zajímavá, netriviální.

Jak slibují tvůrci, muzikál je příběhem o lásce, bolesti a věcech mezi nebem a zemí. Váš Daniel, kterého ztvárňujete, je kdo, představíte ho?

Je to kluk, který není spokojený se svým životem, hledá něco nového a taky to najde. Jsem strašně rád, že si můžu zahrát s herci, jakými jsou Pavel Liška, Lukáš Vaculík, Karel Roden a Martin Písařík.

A jak se vám zamlouvá spolupráce s Petrem Novotným, který je tvůrcem původního nastudování Ježíše v divadle Spirála na pražském Výstavišti?

Je skvělá, je to obrovská osobnost. Spousta režisérů dělá představení na efekt, moc nevysvětluje vnitřní vztahy postav. Petr Novotný ale pracuje, řekl bych, velmi psychologicky – každý pohyb ruky nebo mrknutí oka musí mít v příběhu své opodstatnění. Vyžaduje tedy po nás skoro až filmové hraní, zaměřuje se na detail. Což je pro mě zajímavá zkušenost.

Pokud mluvíme o skupině Lucie, ovlivnila vás hudebně?

Rozhodně! Vyrůstal jsem na ní. A kdo taky ne? Když jsme před lety formovali naši kapelu Dolores, pojmenovali jsme ji ženským jménem, abychom se Lucii přiblížili. Dokonce jsme tehdy dělali dost podobnou muziku. Pak jsme sice začali hrát hudbu typu Limp Bizkit a Linkin Park, ale první byla fakt Lucie. Atmosféra jejích písní byla pro můj hudební vývoj klíčová.

Když se členové Lucie chodí na zkoušky muzikálu dívat, mívají připomínky?

Někdy ano, ale já to vítám. Zpívám v tom představení několik písní, mj. Dotknu se ohně, Srdce nebo Chci zas v tobě spát. No a když za mnou přijde David Koller, že by mi doporučoval udělat něco jinak, je to jenom ku prospěchu věci. Jako mentora si jej vážím, takže na jeho doporučení s radostí dám. Není co řešit.

A když ještě půjdeme k vašemu prosincovému turné, na co fanoušky nalákáte?

Na velkou show, něco ve stylu koncertů Robbieho Williamse. Tím, že šňůru pojedeme v početném šedesátičlenném složení – to znamená, že bude hrát orchestr a do toho bude zakomponovaná i moje kapela –, půjde o mimořádnou záležitost. Doufám, že to posluchači ocení. A nechci to zakřiknout, o natočení jednoho z koncertů projevila zájem jedna celoplošná televize. Tak si držím palce!

Jste teď tedy ve velkém zápřahu…

K tomu všemu jsem si ještě našel nového koníčka, začal jsem si sám dělat videoklipy. Ten první k písni Moře kupodivů jsme právě pokřtili. Natáčel jsem jej v lese na tři kamery, kde jsem různě pobíhal a rozmísťoval stativy… No, bylo to celkem zábavné. Naběhal jsem přitom snad sto kilometrů.

Bral byste, kdyby vás k natočení klipu přizval i jiný interpret?

Bral, hrozně rád. Strašně mě to chytlo, a když mě něco tak polapí, tak se do toho snažím vložit maximum, musím v tom být dobrý. Ale to už tak mám se vším.

Termíny koncertů:

10. 12. Praha, Tipsport aréna

11. 12. Pardubice, ČEZ aréna

13. 12. Brno, Kajot aréna

14. 12. Ostrava, Sareza

Předprodej vstupenek v celé síti TICKET ART PRAHA vč. všech poboček Čedok a v Praze navíc v síti TICKETPORTAL

Autor: Gabriela Kováříková

30.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies