VYBERTE SI REGION

Infocentra z Vyškovska se představují i v zahraničí

Vyškovsko - Turistická informační centra z Vyškovska se snaží vycházet vstříc stále náročnějším požadavkům turistů.

1.10.2009
SDÍLEJ:

Lulečské Turistické informační centrum.Foto: Archiv Obecního úřadu Luleč

Propagace města, popřípadě celého svazku obcí, jejich atrakcí, památek nebo také zajímavých míst. To je hlavním cílem turistických infocenter, která nechybí ani na Vyškovsku. Podle informací, které před časem zveřejnil Vyškovský Deník Rovnost, jsou tato zařízení turisty stále víc vyhledávaná. Jejich provoz stojí zřizovatele ročně někde desítky, většinou ovšem stovky tisíc. Jenomže návštěvníci přijíždějící do měst i vesnic Vyškovska jsou stále náročnější a peníze od zřizovatele buď zdaleka nestačí nebo centra chtějí nějakou korunu ušetřit třeba na jiné potřebné věci.

Proto provozovatelé většinou žádají o dotace. „Pro letošní rok město vyhradilo z rozpočtu zhruba jeden milion korun. V tom jsou zahrnuté peníze na propagační materiály jako letáky, mapky a podobně. Každým rokem se ovšem snažíme zapojit do dotačního programu vyhlášeného krajem. Letos jsme získali přes čtyřicet tisíc korun,“ informovala mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Jím chce město Vyškov přilákat turisty také do místních částí. Dotace činí pouze část nákladů, celkem projekt vyjde na devadesát tisíc korun. „Připravujeme pohlednice místních částí, mapku s povídáním a webové prezentace o nich,“ doplnila Bednářová.

Nejen návštěvníci města, ale také místní se v nejbližší době můžou těšit na letáčky o významných osobnostech města, vyškovských pověstech nebo i kulturních zařízeních.

Zatímco vyškovské Turistické informační centrum žije hlavně z příspěvků města, lulečské naopak. „Provoz infocentra stojí zhruba padesát tisíc korun, zbytek, jako jsou například propagační letáky nebo nedávno pořízené webové kamery v obcích mikroregionu Drahanská vrchovina, platíme z dotací. Letos jsme dostali přibližně jeden a půl milionu korun,“ uvedl lulečský starosta Josef Vlach.

Stejně jako okresní město, i svazek obcí Drahanská vrchovina prezentuje prostřednictvím svých propagačních materiálů v zahraničí, a to v partnerských městech. „Máme je na Slovensku a v Polsku. Tamní obyvatelé k nám jezdí poznávat kraj,“ dodal Vlach.

Ne každé turistické informační centrum se ovšem může pochlubit tím, že si z něj někdo vzal příklad. Vyškovské ovšem ano. „Nedávno otevřelo své infocentrum polské partnerské město Jaroslaw a vzor si vzalo právě u nás. Naše se jim totiž velmi líbilo. Velmi nás to potěšilo,“ prozradila mluvčí vyškovské radnice.

Autor: Martina Hašková

1.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

AKTUALIZOVÁNO

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies