VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy pojedou na účet Krumlova

Český Krumlov – Od prvního ledna 2016 jdou náklady spojené s provozováním městské dopravy v Českém Krumlově z městské kasy.

17.12.2015
SDÍLEJ:

Městská doprava v Č. Krumlově nemá čísla a jasnou vizualizaci, jako jinde. Cizí mnohdy tápou. Foto: Drahomír Stulír

„Počítali jsme s částkou blížící se čtyřem a půl milionům korun ročně, ale nakonec to budou v prvním roce tři miliony šest set tisíc korun," uvedl starosta města Dalibor Carda.

„Příjemně nás to překvapilo, nakonec nebudeme platit autobusy, které končí mimo město, například ve Větřní," dodal.
Hned po novém roce občané města ještě zásadní změny nepocítí.

„Dopravu nadále zajistí ČSAD České Budějovice, a během prvních dvou měsíců nového roku bude režim fungovat jako doposud. V tomto období se nebudou měnit ani jízdní řády, ani ceníky jízdného," vysvětluje vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Český Krumlov, Jan Sládek.

Už nyní však zmíněný odbor pracuje, spolu s ČSAD, na optimalizaci budoucího nového režimu městské dopravy. V únoru by měl být návrh prodiskutován, upraven 
a předložen radě města ke schválení. Od prvního března by již mohl nový režim fungovat v praxi.
Jaká ta praxe bude? Neobejde se bez škrtů nehospodárných linek a cenových úprav jízdného.

„O snížení nákladů na městskou dopravu se pokoušet musíme, protože to jde, aniž by byla ohrožena její základní funkce. Byli jsme se podívat ve městech, kde si dopravu postavili sami. Ráno zavezou lidi do práce, pak děti do školy, dopoledne seniory do supermarketů, odpoledne opět svezou děti ze škol, lidi z práce, a dostanou se na velmi přijatelné náklady, blížící se i pouhému miliónu korun. Naší ambicí je v prvních letech se propracovat alespoň k dvou a půl miliónům," konstatuje Dalibor Carda.

Zároveň připomíná, že v mezičasech je tu například velmi cenově dostupné seniorské taxi a v nejkrajnějším případě by se dala použít i linka na zavolání, kterou mají dopravci ve svém repertoáru. Ta by ovšem systém opět prodražila.
Kromě úpravy časů, nastanou v českokrumlovské městské dopravě i další změny.

„Jízdní řády budou minutové, tak jak to známe například z Českých Budějovic. Zmizí ty současné, málo přehledné tabulky," říká vedoucí odboru dopravy Jan Sládek. Budeme muset zasáhnout i do jízdného. Počítáme s tím, že některé zvýhodněné skupiny, nebudou zvýhodněné až tolik," dodává.
V nejbližší době město nepočítá se zavedením speciálních jízdenek. Jízdné se bude platit standardním způsobem, u řidiče. Nadále budou platit i obvyklé jízdenky vydávané již dříve dopravcem a přibude i jedna krajská novinka.

„Na pondělním jednáním rady jsme vydali souhlasné stanovisko k akceptování jihočeských celokrajských jízdenek JIKORD plus i v českokrumlovské městské dopravě," potvrdil starosta města Dalibor Carda.

Pro českokrumlovské občany by měla tato jednodenní jízdenka v ceně 250 Korun výhodu prakticky jen v momentě, kdy by vyráželi na rodinný výlet po Jihočeském kraji. Stačila by jim tak jediná jízdenka na celý den na všechny spoje. Jinak ji budou v Českém Krumlově využívat převážně přijíždějící turisté. Podle starosty Dalibora Cardy to není pro město výhodné, protože za krajskou jízdenku inkasuje někdo jiný, a následné přerozdělování tržeb je nastaveno podle jiných kritérií než podle skutečného počtu přeprav v daném místě, ale pravděpodobně prý to nebude mít až takový vliv.

„Hlavně aby se změnilo to označení autobusů i zastávek, řekla nám Božena Samková, která jezdí pomáhat své mamince, žijící Za nádražím.

„Už sem jezdím druhý rok a pokaždé se musím šoféra ptát, jestli je to vůbec městská, a kam vlastně jede. Pak vždycky někde vystoupím a čekám na jiný okruh, to je věčnost," směje se.

Autor: Jan Houska

Autor: Redakce

Místo události:
17.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman
7 9

Zeman: Politici, kteří teď migranty odmítají, po volbách otočí

Radim Nosek. Podle soudu hlava organizovaného zločineckého gangu.
4

Zloděje traktorů poslal soud na devatenáct let za mříže

Audi bude vyrábět hned dvě elektrická SUV. První přijede už brzy

Plány o výrobě čistě elektrických SUV jsme již od Audi slyšeli. Nyní německá automobilka upřesňuje, kde se novinky budou vyrábět a také to, že se do produkce dostane jak klasické SUV, tak sportovnější verze Sportback. Oba modely přijedou už během dvou let.

Návrat dětí do péče? Michaláková neuspěla ani u hodonínského soudu

Okresní soud v Hodoníně již podruhé zastavil řízení, ve kterém se místní rodačka Eva Michaláková domáhá vrácení dětí do své péče také prostřednictví českých soudů. Její dva synové jsou totiž rozdělení do dvou norských rodin.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Bratislavský VW stávkuje dál, zaměstnanci chtějí 54 tisíc měsíčně

Výrobní linky se v Bratislavě zastavily v úterý ráno. Odbory začaly vyjednávat o vyšších platech. Průměrná mzda je v této pobočce lehce přes 1800 eur (asi 47,5 tisíce korun). Požadavek na růst o 16 procent (asi na 54 tisíc korun) vedení slovenského Volkswagenu odmítlo, nabízelo postupný růst během půl roku o celkových devět procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies