VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automobilové skvosty míří na jih Čech, o víkendu se jede South Bohemia Classic

České Budějovice – Nablýskané stroje, které psaly automobilovou historii, budou v pátek a v sobotu k vidění na jihu Čech. Sedmý ročník South Bohemia Classic, mezinárodní setinové rallye pro klasická i sportovní vozidla, zavede zhruba stovku posádek do těch nejatraktivnějších míst regionu.

8.9.2016
SDÍLEJ:

Pavel Kacerovský (vlevo) a Michal Pavlíček.Foto: Deník/ Radka Doležalová

Na start se postaví rekordních 112 posádek. „Začínali jsme v roce 2011, kdy to byla jen klubová akce se šestnácti auty. Postupně počet účastníků rostl až na letošní rekordní sumu," usmívá se jeden ze spoluzakladatelů soutěže Michal Pavlíček.

Loni se na start postavilo 83 vozů. „Doufali jsme, že letos překonáme magickou stovku. To se podařilo. Pořádáme momentálně největší setinovou rallye u nás," hrdě hlásí ředitel soutěže Pavel Kacerovský.

Na jih Čech dorazí závodníci se sedmi států a vozy 32 značek. K vidění budou automobily Jaguar, Maserati, Austin Healey, Ferrari, Porsche, Mercedes-Benz, Chevrolet, Cadillac, Škoda a další. „Startovní listina byla tvořena podle roku výroby. Jako první pojede nejstarší auto," informuje Kacerovský.

Setinová rallye se od klasických automobilových soutěží výrazně liší. Nerozhoduje totiž nejrychlejší čas na trati, ale posádky absolvují testy přesnosti, kde musí zajet přesně na setinu vteřiny podle stanoveného času. Každá odchylka je penalizována trestnými body. Kdo jich získá nejméně, tak vyhrává.

Na trase jihočeské soutěže čeká na její účastníky třináct testů. „Navíc může být také jeden tajný test," upozorňuje Kacerovský. „Součástí soutěže je rovněž test bez motoru a novinkou je test couvání. Měřené úseky budou třeba na náměstí v Českých Budějovicích, v Českém Krumlově nebo ve Vimperku. Snažili jsme se, aby si lidé auta co nejvíce užili," tvrdí ředitel soutěže.

Pořadatelé z ČK motorsportu připravili pro početné startovní pole dvě etapy o celkové délce přes 420 kilometrů, které vedou nejen po jihočeských silničkách, ale také v části Plzeňského kraje, na území Horního Rakouska a německé spolkové země Bavorsko.

Páteční program, během kterého se prostřídá selské baroko s renesancí, začne slavnostním startem na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích.

Účastníci se poté vydají podél řeky Malše do Doudleb, aby se následně vrátili do centra jihočeské metropole k jedné z měřených zkoušek. Odtud vozidla zamíří za perlou regionu na malebnou náves v Holašovicích. S příchodem tmy je bude čekat trasa kolem nejvyššího vrcholu Blanského lesa Kleti až do srdce dalšího skvostu zařazeného na seznamu památek UNESCO.

Průjezd nočními uličkami Českého Krumlova je každoročně zážitkem pro všechny. Cestou do cíle prvního dne situovaného u Hotelu Relax v Dolní Vltavici se posádky projedou po cestách, které se ještě vloni nacházely v zakázaném pásmu Vojenského újezdu Boletice. „Noční etapa je naše specialita,"chlubí se Kacerovský.

Podél břehu lipenské vodní nádrže zavede itinerář sobotní etapy účastníky do Rakouska a Německa, konkrétně na druhou stranu hraniční hory Třístoličník. Na české území se vrátí přes přechod ve Strážném a přes České Žleby budou pokračovat do míst, která ocení zejména příznivci panenské přírody.

Trať povede přes centrální část Šumavy: Borová Lada, Kvildu, Modravu (v tamním pivovaru bude připraven oběd), Srní, souběžně s řekou Vydrou a převýšením téměř 600 metrů až na Horskou Kvildu.

Chybět nebude kopcovitá pasáž u sjezdovek na Zadově a Churáňově, průjezd centrem Vimperku a zastávka na náměstí v Prachaticích, kde v tu dobu budou probíhat tradiční Podzimní městské slavnosti. Po pauze na kávu bude posádky čekat závěrečná část soutěže s překonáním táhlého stoupání na Libínské Sedlo a návrat přes Volary zpátky do Dolní Vltavice.

Ve startovním poli nebudou chybět zajímavé osobnosti. Závodit bude třeba úspěšný soutěžák Vojtěch Štajf, jenž byl sedmý na nedávné Barum rallye. Chybět nebude ani Marcel Tuček a setinovou rallye si vyzkoušejí také bývalý ředitel Rallye Český Krumlov Jindřich Kunc či mnohonásobný mistr republiky v motokárách Jindřich Vácha.

První etapa startuje v pátek v 17.30 na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích, doprovodný program ale začíná už v 15 hodin. Druhá etapa odstartuje v sobotu v 8.30 u hotelu Relax v Dolní Vltavici. Cíl je tamtéž v 16.00.

Autor: Pavel Kortus

8.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
11

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies