VYBERTE SI REGION

Bahno z Jordánu musí jezdit po dálnici. Chrání tím Čekanické

Tábor - Od stabilizace hráze Jordánu se zastupitelé dostali až k nákladním autům s bahnem. Obnovu Jordánu obě akce prodraží. Vzácně se ale na nich shodlo všech sedmadvacet zastupitelů.

4.10.2013
SDÍLEJ:

S hlavní hrází Jordánu zacloumaly červnové deště, které prázdnou nádrž rychle zaplnily a voda pak neřízeně zase vytekla. Opravit na všech místech se musí, dokud je nádrž bez vody. Práce nesmí zpozdit termín dokončení díla: červenec 2014.Foto: David Peltán

Čekaničtí trpí nákladní dopravou víc než jsou už ochotni snášet. Jezdí přes ně všechna auta, která jedou od Jordánu nebo do průmyslové zóny, nedávno i z koridoru. Firmy tak řeší nedostavěný nájezd na dálnici ve směru od Písku. Auta, která by se chtěla po dálnici dostat třeba do Plané nad Lužnicí, by musela po D3 až do Chotovin, tam se otočit a jet zpátky. To ale znamená deset kilometrů navíc.

Auta s jordánským bahnem tak ale teď budou muset jezdit. „Až bude hotový nájezd, bude se přes něj hned jezdit, tak je také doprava naceněná," ujišťuje manažer projektu Karel Hotový.

Tábor si tím ale zvyšuje svůj díl nákladů, neboť kalkulace v projektu počítá s trasou 18 kilometrů dlouhou a nyní bude o deset kilometrů delší. Přesto zastupitelé souhlasili s návrhem Františka Dědiče, který bojoval za Čekanické.

„Hned v úterý začalo nařízení platit a potrvá až do obnovení nájezdu. Náklady na delší trasu zatím nemáme přesně spočítané, teď ale na tom pracují na investicích," potvrdil starosta Jiří Fišer.

Prodražení transportu však není jediným výdajem navíc. Hráz si žádá další miliony, neboť je nutné ji opravit hned na třech místech. Za to může počasí. „Trochu ta stavba působí jako pokus a omyl. Na vyšší moc měla být připravena," kopal do vlastní brány Jan Stach z topky. 

Největší náklady si žádá stabilizace hráze pod vozovkou, ta vyjde na 17 milionů. Dále se bude opravovat pod sladovnou (14,6) a pod botanickou zahradou (3,7 mil.). Město teď připravuje žádosti o dotaci. V případě úspěchu je možné na jednu z nich získat až 90 procent. Lidé, kteří nyní po hrázi procházejí, již vidí hromady kamení. Celkem jich bude potřeba 22 tisíc tun.

Vidí také postupnou sanaci historických výpustí, jejichž dřevěné potrubí stavbaři zaplňují hmotou, jež zabrání prosakování vody do hráze.

Veškerá činnost však směřuje k dokončení výpustí, aby se mohla spodní část Jordánu naplnit vodou pro zásobování sádek. Ty musí být připravené na podzimní výlovy.

Autor: Alena Šatrová

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies