Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bahno z Jordánu musí jezdit po dálnici. Chrání tím Čekanické

Tábor - Od stabilizace hráze Jordánu se zastupitelé dostali až k nákladním autům s bahnem. Obnovu Jordánu obě akce prodraží. Vzácně se ale na nich shodlo všech sedmadvacet zastupitelů.

4.10.2013
SDÍLEJ:

S hlavní hrází Jordánu zacloumaly červnové deště, které prázdnou nádrž rychle zaplnily a voda pak neřízeně zase vytekla. Opravit na všech místech se musí, dokud je nádrž bez vody. Práce nesmí zpozdit termín dokončení díla: červenec 2014.Foto: David Peltán

Čekaničtí trpí nákladní dopravou víc než jsou už ochotni snášet. Jezdí přes ně všechna auta, která jedou od Jordánu nebo do průmyslové zóny, nedávno i z koridoru. Firmy tak řeší nedostavěný nájezd na dálnici ve směru od Písku. Auta, která by se chtěla po dálnici dostat třeba do Plané nad Lužnicí, by musela po D3 až do Chotovin, tam se otočit a jet zpátky. To ale znamená deset kilometrů navíc.

Auta s jordánským bahnem tak ale teď budou muset jezdit. „Až bude hotový nájezd, bude se přes něj hned jezdit, tak je také doprava naceněná," ujišťuje manažer projektu Karel Hotový.

Tábor si tím ale zvyšuje svůj díl nákladů, neboť kalkulace v projektu počítá s trasou 18 kilometrů dlouhou a nyní bude o deset kilometrů delší. Přesto zastupitelé souhlasili s návrhem Františka Dědiče, který bojoval za Čekanické.

„Hned v úterý začalo nařízení platit a potrvá až do obnovení nájezdu. Náklady na delší trasu zatím nemáme přesně spočítané, teď ale na tom pracují na investicích," potvrdil starosta Jiří Fišer.

Prodražení transportu však není jediným výdajem navíc. Hráz si žádá další miliony, neboť je nutné ji opravit hned na třech místech. Za to může počasí. „Trochu ta stavba působí jako pokus a omyl. Na vyšší moc měla být připravena," kopal do vlastní brány Jan Stach z topky. 

Největší náklady si žádá stabilizace hráze pod vozovkou, ta vyjde na 17 milionů. Dále se bude opravovat pod sladovnou (14,6) a pod botanickou zahradou (3,7 mil.). Město teď připravuje žádosti o dotaci. V případě úspěchu je možné na jednu z nich získat až 90 procent. Lidé, kteří nyní po hrázi procházejí, již vidí hromady kamení. Celkem jich bude potřeba 22 tisíc tun.

Vidí také postupnou sanaci historických výpustí, jejichž dřevěné potrubí stavbaři zaplňují hmotou, jež zabrání prosakování vody do hráze.

Veškerá činnost však směřuje k dokončení výpustí, aby se mohla spodní část Jordánu naplnit vodou pro zásobování sádek. Ty musí být připravené na podzimní výlovy.

Autor: Alena Šatrová

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Matka Dalibora z dokumentu Svět podle Daliborka.
6

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

Ilustrační foto
5 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení