Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bechyňka přišla o svůj letitý most v Táboře

Tábor - Špatný stav mostu a plánovaná rekonstrukce Budějovické ulice si vyžádaly jeho výměnu. Na místě stál tento pamětník od roku 1903.

7.5.2012
SDÍLEJ:

Ocelový most z roku 1903 se snesl k zemi čtyřicet minut před půlnocí. Na jeho místo nastoupí 30. května třiačtyřicet tun těžký obrFoto: Krejčová Kateřina

V noci ze soboty na neděli se zpečetil osud železničního mostu na Bechyňce, který vedl nad Budějovickou ulicí. Ocelová konstrukce z roku 1903 byla téměř v havarijním stavu. Na její místo přijde nový most, díky němuž se zlepší i dopravní průjezdnost na silnici.
„Konstrukce je již stará. Poslední generální oprava se uskutečnila v roce 1970. Výměnou se zlepší průjezdnost pod mostem. Podjezdová výška se zvýší o dvacet centimetrů a posunutím opěr se rozšíří ulice," upřesňuje Tomáš Lepier, který má na starosti stavební dozor.

Nevšední podívaná

Krátce po desáté hodině večer se veškerá pozornost soustředila na obrovský jeřáb. Jeho rameno vyčnívalo do výšky pětadvacet metrů. Přijel z Plzně, plně připravený zvednout starý, jednokolejný most. Na tento okamžik si ale museli přihlížející lidé přes hodinu počkat. Hlavní manévry totiž začaly po jedenácté hodině. Vše se muselo uskutečnit v noci, kvůli výluce v teplárnách.
„Takovou událost si nemůžu nechat ujít. Už tady jsem třicet minut. Mosty se přece nemění každý den," směje se divák Vladimír Jirsa.
Most dělníci přesně ukotvili silnými řetězy, na nichž poté visel. Stavba opatrně opouštěla pilíře, na kterých ležela přes sto let.
Na místo určení most doputoval zhruba čtyřicet minut před půlnocí.

Nové pilíře

Tím ale těžká práce stavařům nekončí. Spodní část mostu se musí nově hlubinně uložit. „Spodní stavba bude z monolitického železobetonu. Až most dokončíme, musí se znovu udělat parovod a další sítě," konstatuje Tomáš Lepier.

Na pilíře usedne šedivý most za úplné uzavírky silnice 30. května, opět v noci. Do této doby dělníci doladí i terén v okolí.
Rekonstrukce mostu z časů Františka Křižíka se uskutečnila také kvůli možné renovaci Budějovické ulice. Vedení města plánuje chodník po obou stranách a cyklostezku. Proto musí být nový most o několik metrů delší než ten stávající. 

Pokud nepřijdou na Bechyňce další modernizace trati, budou po mostě jezdit vlaky minimálně dalších šedesát let. „Tipuji, že stará konstrukce by měla životnost zhruba ještě pět let. K její výměně by stejně muselo dojít," uzavírá Tomáš Lepier.

Parametry nového mostu

Šedivý nový most je tenčí a má podélné nosníky. Konstrukce má podjezdovou výšku 4, 1 metru. Ta ale na dopravní značce zůstane stejná jako doposud, což je 3, 9 metru. Jeho délka činí přes sedmnáct metrů a hmotnost třiačtyřicet tun.

Autor: Kateřina Krejčová

7.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
3 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

Nechtěné děti. V Česku lze rodit v utajení, ale ne anonymně

Případ novorozence z Plzeňska, kterého matka chtěla po porodu zavraždit, vyvolal emoce i otázky. Chlapeček totiž nakonec skončil v babyboxu, ale přes rychlou snahu lékařů o jeho záchranu po pár hodinách zemřel. Muselo se to stát? Možná ne, kdyby nešťastná rodička věděla o možnosti rodit v utajení.

Hackerský útok na UniCredit v Itálii zasáhl 400 tisíc klientů

Zatím neznámí hackeři zaútočili na největší italskou banku UniCredit. Ohrožena jsou data ze 400 tisíc účtů.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

AKTUALIZOVÁNO

Varšava dostala měsíc na úpravu justiční reformy. Jinak hrozí sankce

Polská vláda má měsíc na to, aby sladila svou justiční reformu s právem EU. Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans dnes uvedl, že jinak zemi hrozí zahájení procedury, jež může vést k odejmutí hlasovacích práv Varšavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení