VYBERTE SI REGION

Bechyňka přišla o svůj letitý most v Táboře

Tábor - Špatný stav mostu a plánovaná rekonstrukce Budějovické ulice si vyžádaly jeho výměnu. Na místě stál tento pamětník od roku 1903.

7.5.2012
SDÍLEJ:

Ocelový most z roku 1903 se snesl k zemi čtyřicet minut před půlnocí. Na jeho místo nastoupí 30. května třiačtyřicet tun těžký obrFoto: Krejčová Kateřina

V noci ze soboty na neděli se zpečetil osud železničního mostu na Bechyňce, který vedl nad Budějovickou ulicí. Ocelová konstrukce z roku 1903 byla téměř v havarijním stavu. Na její místo přijde nový most, díky němuž se zlepší i dopravní průjezdnost na silnici.
„Konstrukce je již stará. Poslední generální oprava se uskutečnila v roce 1970. Výměnou se zlepší průjezdnost pod mostem. Podjezdová výška se zvýší o dvacet centimetrů a posunutím opěr se rozšíří ulice," upřesňuje Tomáš Lepier, který má na starosti stavební dozor.

Nevšední podívaná

Krátce po desáté hodině večer se veškerá pozornost soustředila na obrovský jeřáb. Jeho rameno vyčnívalo do výšky pětadvacet metrů. Přijel z Plzně, plně připravený zvednout starý, jednokolejný most. Na tento okamžik si ale museli přihlížející lidé přes hodinu počkat. Hlavní manévry totiž začaly po jedenácté hodině. Vše se muselo uskutečnit v noci, kvůli výluce v teplárnách.
„Takovou událost si nemůžu nechat ujít. Už tady jsem třicet minut. Mosty se přece nemění každý den," směje se divák Vladimír Jirsa.
Most dělníci přesně ukotvili silnými řetězy, na nichž poté visel. Stavba opatrně opouštěla pilíře, na kterých ležela přes sto let.
Na místo určení most doputoval zhruba čtyřicet minut před půlnocí.

Nové pilíře

Tím ale těžká práce stavařům nekončí. Spodní část mostu se musí nově hlubinně uložit. „Spodní stavba bude z monolitického železobetonu. Až most dokončíme, musí se znovu udělat parovod a další sítě," konstatuje Tomáš Lepier.

Na pilíře usedne šedivý most za úplné uzavírky silnice 30. května, opět v noci. Do této doby dělníci doladí i terén v okolí.
Rekonstrukce mostu z časů Františka Křižíka se uskutečnila také kvůli možné renovaci Budějovické ulice. Vedení města plánuje chodník po obou stranách a cyklostezku. Proto musí být nový most o několik metrů delší než ten stávající. 

Pokud nepřijdou na Bechyňce další modernizace trati, budou po mostě jezdit vlaky minimálně dalších šedesát let. „Tipuji, že stará konstrukce by měla životnost zhruba ještě pět let. K její výměně by stejně muselo dojít," uzavírá Tomáš Lepier.

Parametry nového mostu

Šedivý nový most je tenčí a má podélné nosníky. Konstrukce má podjezdovou výšku 4, 1 metru. Ta ale na dopravní značce zůstane stejná jako doposud, což je 3, 9 metru. Jeho délka činí přes sedmnáct metrů a hmotnost třiačtyřicet tun.

Autor: Kateřina Krejčová

7.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies