VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České Budějovice mají nejvíc nehod z celé republiky

České Budějovice – Jihočeská metropole je nejnebezpečnějším krajským městem České republiky. Ukázalo to srovnání bezpečnosti silničního provozu českých měst v první polovině roku 2012 podle takzvaného ČP Indexu.

6.11.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Miroslav Kucej

„Při dopravních nehodách tu během prvního pololetí letošního roku došlo k jednomu úmrtí a 24 těžkým zraněním, z toho ke dvěma kvůli vysoké rychlosti," informoval Jan Marek z odboru komunikace České pojišťovny, která již osmým rokem monitoruje bezpečnost silničního provozu 13 krajských a 59 okresních měst naší republiky.
Budějovice se drží mezi nejnebezpečnějšími krajskými městy dlouhodobě,   nejhůř dopadly i v roce 2009, kdy zemřelo na silnicích sedm lidí a 24 jich bylo vážně zraněno.

„Jsme jediné krajské město, které nemá obchvat a veškerý tranzit prochází městem. Nebezpečnost levobřežní komunikace a křižovatek na ni navazujících asi není třeba úplně komentovat," poukázala na problémy v dopravě ve městě náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Budějovice mají nejvíc nehod…

Poslední smrtelná nehoda v krajském městě se stala ve čtvrtek dopoledne na železničním přejezdu v ulici Jana Buděšínského v Rožnově. „Osmašedesátiletý řidič vozidla ford zřejmě přehlédl výstražné zařízení a vjel na přejezd ve chvíli, kdy tudy projížděl nákladní vlak z Horního Dvořiště do Budějovic," popsala budějovická policejní mluvčí Regina Tupá. Ke zjištění pojišťovny se odmítla blíže vyjádřit s tím, že policie nejprve musí tyto závěry důkladně analyzovat. Přislíbila však, že k dané věci poskytne stanovisko nejpozději do poloviny týdne.

Nebezpečí na silnicích způsobují ale zejména sami automobilisté. „Řidiči jsou opravdu neukáznění a například většina nehod na Pražské třídě z toho pramení. Navíc byl letošní rok rokem uzavírek, takže vždy trvá, než si řidiči zvyknou na změnu organizace dopravy," dodala Popelová.

Dopravní situace je mezi budějovickými obyvateli snad nejdiskutovanějším tématem. Jejich nejpádnější argumenty  jsou chybějící obchvat a také nedostatečná podpora dopravní cyklistiky. „Celá oddělení radnice se zabývají rozvojem infrastruktury pro automobilovou dopravu ve městě, ale cyklistická doprava je na samém okraji zájmu," domnívá se Irena Šefčíková z občanského sdružení Domovina. „Kromě turistických cyklostezek kolem řeky a několika málo cyklopruhů vedoucích bez návaznosti odnikud nikam se za posledních 20 let masivního nástupu automobilismu v našem městě pro cyklisty nic neudělalo," dodala Šefčíková.

Autor: Daniela Procházková

6.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies