VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budějovické ulici zbyli jen tři stateční

Tábor - Rekonstrukce hlavní ulice v Táboře spadla v pondělí večer pod stůl. Zdědí ji noví zastupitelé, termín jaro 2015 reálný není.

21.5.2014
SDÍLEJ:

Křižíkovo náměstí v Táboře. Město nechalo upravit systém semaforů pro automobily i chodceFoto: Alena Šatrová

Starosta Jiří Fišer, radní Radoslav Kacerovský 
a zastupitel Petr Havránek. Pouze tito tři z klubu Tábora 2020 dali v pondělí večer svůj hlas pod rekonstrukci dopravně nejzatíženější ulice. Ostatní zastupitelé ji zahodili.

Jako lidský štít se k projednání dostavili obyvatelé z ulice. Jakmile zazněla zazněla jakákoli kritika navrženého řešení ulice, ozval se souhlasný potlesk. Opozice souzněla 
s názorem občanů, koalice se protestu zalekla.

Často se ozývalo slovo nebezpečná. „Tato varianta je nebezpečná a stav v ulici ještě zkomplikuje," použil ho Miloš Tuháček z Jinak!. Simona Žirovnická z ODS zase má strach, že by stavba „dopadla" jako Křižíkovo náměstí a nebezpečné se pro Aleše Gucka 
z ČSSD jeví nové rozložení parkovacích míst.

„Schválit nebezpečné parkování, posunutou zastávku 
a přechod u tržnice? To je skutečně hazard," zdůvodnil své obavy bez ohledu na kladná stanoviska k projektu například ze strany dopravního inspektorátu, kraje nebo Správy a údržby silnic.

Starosta, jeden ze tří statečných, kteří se staví za práci projektanta Pavla Douši, mohl jen složit ruce do klína.

„Považoval jsem za povinnost rozhodnout, když už máme stavební povolení. Příštím politikům jsme připravili očistec, ale život půjde dál. Fatální následky to mít nebude, ale moje mise tímto končí," uvedl Jiří Fišer s tím, že ve čtvrtek seznámí se situací 
v Táboře krajský úřad.

Pokud budou noví zastupitelé chtít uznání občanů, měli by v ulici jen obnovit povrchy silnice a chodníků.

Co nejméně změn v dopravním řešení Budějovické ulice, takový názor zastávají například manželé Soukupovi, kteří bydlí mezi prodejnou Folk a řeznictvím.

„Musí nám tam zůstat parkovací místa. Každý by si měl uvědomit, že jsme majitelé baráku, a když ho budeme opravovat, tak bez parkování do něj nedostaneme materiál," okomentoval změnu v parkování Miloslav Soukup.

Také jeho manželka Jana je ráda, že rekonstrukci jejich ulice podle projednávaného plánu zastupitelé neschválili.

„Chtěli bychom, aby zůstala tak, jak je. Stačí opravit povrchy," míní. Spolu se shodují, že dopravně ulici sebelepší řešení nepomůže. „A to ani zúžením chodníků, kvůli kterému nám jen bude voda stříkat až do oken," reagovala Jana Soukupová na dvoumetrovou šířku chodníků, kterou projektant využil pro rozšíření počtu jízdních pruhů v křižovatce ulic Bílkova a Husova.

Omezené možnosti

Pruh navíc je jeden z prvků, které Pavel Douša do projektu zasadil a s nímž se v řešení rozchází s dopravním specialistou Tomášem Otepkou. Ten svou studii předložil již bývalému vedení radnice, v srpnu roku 2008.

V některých bodech ji ale odmítly orgány státní správy, v jiných i samotní občané. Pavel Douša tak měl zapracovat připomínky a požadavky občanů i kraje coby vlastníka této silnice.

Z projektu tak například zmizela cyklostezka a preferenční pruh pro autobusy, ale také současný přechod přes Budějovickou ulici v prostoru pěti jízdních pruhů, jiný se posunul na nové místo.

Podle starosty, který materiál zastupitelům předkládal, lepší a především povolitelné řešení při zachování dopravní funkce páteřní ulice možné není. Jak píše ve své důvodové zprávě, nepřišly s ním ani další dvě renomované projekční kanceláře.

Akce Budějovická:
Stavební akce tří investorů:
Jihočeský kraj – povrch hlavní silnice (cca 72,5 milionu*)
Tábor – místní silnice, chodníky, mobiliář, architektonické prvky, zeleň (cca 45,4 milionu*)
Technické služby – světelná signalizace a dopravní značení (cca 9,5 milionu*)
Vodárenská společnost Táborsko – výměna vodovodu a kanalizace včetně přípojek

Projekt řeší úsek od Křižíkova náměstí po Černé mosty a dále uliční profil Chýnovské až po křižovatku Na Mýtě.

Úsek měří 1322 metrů.
*Ceny jsou z roku 2011

Marek Slabý: Všichni víme, 
že moc řešení ta ulice nemá

Tábor – Budějovická ulice ještě více nabourala jednotu koalice, která již řadu měsíců stejně pohromadě nedrží. Tentokrát „zradil" i Marek Slabý z křídla starosty Jiřího Fišera z uskupení Tábor 2020. Pod opravu ulice se nepodepsal.

„Já jsem nezradil, my jsme na jednotném hlasování nebyli domluveni," vysvětluje Marek Slabý.

Vy jste se nedohodli, že rekonstrukci Budějovické podpoříte, byť ji předložil váš starosta?
Ale vždyť všichni víme, že Budějovická se bude muset stejně v nejbližší možné době udělat, i když si to nepřeje žádný obyvatel Tábora. Všichni taky víme, že to bude strašná dopravní komplikace a že moc řešení ta ulice nemá.

Říkáte, že je třeba ji opravit v nejbližší době a přitom ruku nezvednete? Proč?
Opravit se musí, ale ve chvíli, kdy je to takhle kontroverzní, je jasné, že zastupitelstvem nemůže projít. Pak nemá smysl to řešit násilím. Já jsem se hlasování zdržel, nebyl jsem vysloveně proti.

Jak si myslíte, že to bude s ulicí po podzimních komunálních volbách pokračovat?
Předpokládám, že první, co bude muset nové zastupitelstvo udělat, bude vytáhnout Budějovickou ulici a začít vyvíjet velmi, ale opravdu velmi intenzivní tlak na kraj, aby se celého procesu zúčastnil podstatně aktivněji. Ať chceme nebo nechceme, tu ulici budeme muset tlačit kupředu.

 

Autor: Alena Šatrová

21.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies